System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Uchwała Nr XLI/274/2014 RADY GMINY WARNICE z dnia 28 kwietnia 2014 roku
Uchwała Nr XLI/274/2014
RADY GMINY WARNICE
z dnia 28 kwietnia 2014 roku
w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Warnice
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz.594 z późn. zm/) oraz art. 229 pkt 3 Kodeksu postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz.267), uchwala się, co następuje:
§ 1. Uznaje się za bezzasadną skargę Wojciecha Seredyńskiego z dnia 28 marca 2014 roku na działalność Wójta Gminy Warnice w całości.
§ 2.Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Gminy do poinformowania skarżącego o sposobie załatwienia skargi.
§ 3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy
Marek Brodowski
UZASADNIENIE.
Do Rady Gminy w dniu 28 marca 2014 r. wpłynęła skarga pana Wojciecha Seredyńskiego dotycząca czterech kwestii. W skardze zarzucono nadużywanie art. 13 ust. 2 Ustawy o dostępie do informacji publicznej, nie zatrudnienia sekretarza Urzędu Gminy, odpowiedzi na wniosek złożony w dniu 07.01.2014 r. w części dotyczącej zatrudniania oraz zwalniania pracowników oraz przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej szkół i obsługi Biura Rady Gminy.
Podczas prac komisji analizowano Ustawę o dostępie do informacji publicznej, korespondencję z panem Wojciechem Seredyńskim, korespondencję z Zachodniopomorskim Urzędem Wojewódzkim, Zarządzenia Wójta Gminy, Ustawę o samorządzie gminnym oraz wysłuchano wyjaśnień Pani Wójt, Pana Wójta.
Podczas rozpatrywania skargi ustalono, iż w pierwszej części skargi dotyczącej przedłużania terminu do 2 miesięcy na udzielenie informacji publicznej, skarga jest bezzasadna, gdyż składane wnioski o udzielenie informacji publicznej są na tyle obszerne i wymagają wielu analiz, sporządzania zestawień a ustawowy termin jest za krótki aby na nie odpowiedzieć. Komisja Rewizyjna uważa iż art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej jest prawidłowo stosowany.
W drugim punkcie skargi dotyczącej nie zatrudnienia Sekretarza Gminy Komisja Rewizyjna ustaliła, że sprawa nie obsadzenia stanowiska Sekretarza Gminy Warnice była tematem skargi, która wpłynęła do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie. Wójt Gminy został zobligowany do udzielenia odpowiedzi w zakresie nie obsadzenia stanowiska Sekretarza. Na udzieloną odpowiedź w której stwierdzono, iż w Urzędzie Gminy nie jest zatrudniony sekretarz nie wpłynęła informacja o konieczności zatrudnienia Sekretarza a Wojewoda jako organ nadzorczy nad samorządem powinien wezwać do zaprzestania naruszeń prawa taka sytuacja nie wystąpiła w związku z powyższym Komisja Rewizyjna uznaje iż skarga w tej części jest bezzasadna.
W trzecim punkcie skargi dotyczącym odpowiedzi na pismo pana Wojciecha Seredyńskiego z dnia 07.01.2014 r. dotyczącym wykonywania pracy asystenta Wójta zgodnie z zakresem obowiązków pracy, w którym był zapis „wykonywanie innych czynności związanych z funkcjonowaniem gminy zleconych przez Wójta” W dniu12 lipca 2012 roku pan Wojciech Seredyński potwierdził własnoręcznym podpisem obiór zakresu obowiązków, który znajduje się w aktach osobowych. W związku z czym Komisja Rewizyjna uznaje iż skarga w tej części jest bezzasadna gdyż z ww. zapisem praca w sekretariacie była zgodna z zakresem obowiązków.
W czwartym punkcie skargi dotyczącym ogłoszonego i przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej szkół i obsługi biura Rady Gminy zarzucono iż brak jest ww. stanowiska w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Warnice. Po przeanalizowaniu Zarządzenia Nr 85/2013 Wójta Gminy Warnice z dnia 03.12.2013 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Warnice w którym wprowadzono następujące zmiany w § 21 pkt 1 lit c wprowadzono stanowisko ds. księgowości budżetowej szkół i obsługi biura Rady Gminy. Nie jest natomiast rzeczą Komisji Rewizyjnej badanie zasadności funkcjonowania w strukturze Urzędu Gminy ww. stanowiska , gdyż podejmowane przez Wójta zmiany organizacyjne w tym dobór kadr stanowią decyzję tego podmiotu. W związku z powyższym Komisja Rewizyjna uznaje iż skarga w tym punkcie jest bezzasadna.
Rada Gminy biorąc pod uwagę powyższe wnioski Komisji Rewizyjnej, działając stosownie do art.229 pkt 3 k.p.a. uznała skargę Pana Wojciecha Seredyńskiego za bezzasadną w całości
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Magdalena Pacyna | 12-06-2014 13:58 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Magdalena Madej | 12-06-2014 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 12-06-2014 13:58 |