System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Referat Finansowy
REFERAT FINANSOWY
Pokój nr 5 (podatki i opłaty lokalne, podatek VAT, podatek od środków transportowych, księgowość podatkowa)
Tel. 091 5612890, 091 5612817, 0915783284, wew. 24
e-mail:podatki@warnice.pl
e-mail: finanse@warnice.pl
Pokój nr 15 (księgowość budżetowa)
Tel. 091 5612890, 091 5612817, 0915783284, wew. 15
e-mail: ksiegowosc@warnice.pl
Do zadań Referatu Finansowego należy kompleksowa obsługa finansowo- księgowa Urzędu, jednostek organizacyjnych gminy, a w szczególności:
1. przygotowywanie we współpracy z referatem i samodzielnymi stanowiskami pracy oraz kierownikami jednostek organizacyjnych gminy zadań, które powinny znaleźć się w wydatkach budżetu,
2. przygotowywanie i przekazywanie kierownikowi referatu, jednostkom organizacyjnym wytycznych do opracowania budżetu,
3. przygotowywanie zgodnie z procedurą uchwalania budżetu, materiałów i przedkładanie ich Wójtowi,
4. przygotowywanie materiałów z realizacji budżetu,
5. sprawowanie nadzoru nad realizacją harmonogramu wydatków budżetowych,
6. prowadzenie ewidencji planowanych dochodów i wydatków budżetowych oraz zachodzących w nich zmian,
7. sporządzanie jednostkowych sprawozdań - okresowych i rocznych,
8. przygotowywanie materiałów do projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta w sprawach zmian w budżecie,
9. przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetowych nie wygasających z końcem roku budżetowego,
10. pozyskiwanie środków finansowych pozabudżetowych z fundacji, funduszy oraz programów,
11. prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego oraz innych pozostających w zakresie właściwości gminy,
12. prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości w systemie informatycznym,
13. prowadzenie księgowości podatkowej dotyczącej naliczania podatków i opłat,
14. przeprowadzenie czynności zmierzających do windykacji i egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
15. ustalanie na podstawie ewidencji księgowej danych niezbędnych do wydawania zaświadczeń o wysokości zaległości podatkowej,
16. współpraca z urzędem skarbowym w zakresie realizacji dochodów,
17. prowadzenie ewidencji i inwentaryzacji składników mienia komunalnego gminy oraz ich zmian,
18. prowadzenie inwentaryzacji środków trwałych, materiałów nietrwałych i wyposażenia w urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy,
19. prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
20. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji dla ustalenia świadczeń rentowych i emerytalnych,
21. wypełnianie dokumentów w celu ustalenia kapitału początkowego zatrudnionych oraz byłych pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
22. prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem długoterminowych kredytów, emisje obligacji komunalnych i innych wieloletnich zobowiązań gminy,
23. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
24. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
25. obliczanie, rozliczanie i odprowadzanie VAT-u od sprzedaży i usług.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aneta Kremer-Seredyńska | 27-07-2006 16:17 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 27-07-2006 | |
Ostatnia aktualizacja: | Ireneusz Rożuk | 10-06-2021 08:07 |