Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr XXII sesji Rady Gminy Warnice z dnia 30 czerwca 2016 roku


Protokół

XXII Sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 30 czerwca 2016 roku

(posiedzenie Rady Gminy w Domu Strażaka w Warnicach)

 

Obrady XXII Sesji Rady Gminy Warnice VII kadencji otworzył o godz. 11:00 Przewodniczący Rady Gminy, Pan Marek Brodowski stwierdzając jednocześnie quorum, uprawniające Radę do podejmowania uchwał. W obradach uczestniczyli: Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz - Gębska, Skarbnik Gminy, Pan Ryszard Ligocki, Zastępca Wójta Gminy, Pan Waldemar Lubiński, Komendant Straży Gminnej, Pan Czesław Fiałko kierownik SGZOZ w Warnicach Pan Andrzej Matysik, dyrektorki szkół, sołtysi i mieszkańcy Gminy (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). Podczas otwarcia posiedzenia uczestniczyło w nim 14 radnych, o godz. 11:20 dołączyła radna Małgorzata Jakrzewska, czyli łącznie w posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

Ad. 1, 2

j.w.

Ad. 3 Pani Wójt wnioskowała o zmianę w porządku obrad, mianowicie w związku z przybyciem Komendanta Powiatowego Policji w Pyrzycach wraz z dzielnicowymi, poprosiła o dodanie w punkcie 8: „Informacja o zmianie dzielnicowych na terenie gminy Warnice”.

Radni 14 głosami „za” byli za wprowadzeniem takiego punktu do porządku obrad.

Radni 14 głosami „za” przyjęli nowy porządek obrad w brzmieniu: 

  1. Otwarcie obrad.

  2. Stwierdzenie quorum.

  3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad.

  4. Przyjęcie protokołu z XXI Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 25 maja 2016 r.

  5. Kontrola finansowo - księgowa Samodzielnego Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Warnicach za lata 2013-2015.

  6. Informacja Wójta z prac pomiędzy sesjami.

  7. Interpelacje i zapytania radnych.

  8. Informacja o zmianie dzielnicowych na terenie gminy Warnice

  9. (Projekt Nr 29/2016) Podjęcie uchwały w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.

  10. (Projekt Nr 30/2016) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Obrytej.

  11. (Projekt Nr 31/2016) Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Warnice.

  12. (Projekt Nr 32/2016) Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu korekty granic obszaru Natura 2000 w gminie Warnice pod nazwą „PLH320006 Dolina Płoni i Jezioro Miedwie”.

  13. (Projekt Nr 33/2016) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Kłęby.

  14. (Projekt Nr 34/2016) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Stary Przylep.

  15. (Projekt Nr 35/2016) Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Warnicach, oraz nadania Statutu Zespołu Szkół w Warnicach.

  16. (Projekt Nr 36/2016) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Warnice na 2016 rok.

  17. (Projekt Nr 37/2016) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Warnice za rok 2015.

  18. (Projekt Nr 38/2016) Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium wykonania budżetu za rok 2015.

  19. Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.

  20. Zamknięcie obrad.

Ad. 4 Protokół z XXI Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 25 maja 2016 roku przyjęto bez odczytywania 14 głosami „za”.

Ad. 5 Kontrola finansowo - księgowa Samodzielnego Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Warnicach za lata 2013-2015.

Sprawozdanie finansowo - księgowe SGZOZ w Warnicach za lata 2013-2015 złożone przez Pana Kierownika Andrzeja Matysika ( sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do protokołu), było rozpatrywane podczas komisji wspólnej w dniu 20.06.2016 roku. W związku z pytaniami, które pojawiły się podczas komisji wspólnej radni postanowili zaprosić Pana Kierownika SGZOZ na posiedzenie Sesji Rady Gminy.

Głos zabrał radny Pan Bogdan Skoczek, poprosił Pana Andrzeja Matysika o przybliżenie działalności SGZOZ w Warnicach, ponieważ samo sprawozdanie jest przygotowane bardzo księgowo i niewiele radnym „mówi”.

O godz. 11:15 do obrad dołączyli: Komendant Powiatowy Policji w Pyrzycach, Pan podinsp. Krzysztof Dębiński, były dzielnicowy Gminy Warnice, Pan asp. szt. Andrzej Piwowarczyk, obecny dzielnicowy Pan asp. Krzysztof Jarosz oraz Naczelnik Prewencji i Ruchu Drogowego Pan kom. Artur Grenda.

Pan Andrzej Matysik zabrał głos i przybliżył radnym informacje zawarte w sprawozdaniu. Poinformował, że z roku na rok rośnie liczba pacjentów, podając ich liczbę na koniec lat 2013, 2014 oraz 2015, podał liczbę pacjentów, którzy nie posiadają aktualnego ubezpieczenia zdrowotnego, co bardzo weryfikuje NFZ oraz podał liczbę udzielonych porad specjalistycznych. Objaśnił na co są przeznaczane fundusze zawarte liczbowo w sprawozdaniu.

O godz. 11:20 do obrad dołączyła Radna Małgorzata Jakrzewska.

Pan Bogdan Skoczek zapytał dlaczego została zatrudniona kolejna pielęgniarka, skoro Rada Społeczna negatywnie zaopiniowała plan finansowy na ten rok oraz na jakim planie finansowym pracuje Pan Kierownik, skoro ten nie został zatwierdzony.

Pan Andrzej Matysik odniósł się do pytania radnego informując, że zgodnie z jego wiedzą powodem niezatwierdzenia planu finansowego był planowany wzrost jego wynagrodzenia. Skoro jego wynagrodzenie nie zostało zwiększone, to uważa, że pozostała część planu jest w porządku.

Radny Bogdan Skoczek zapytał dlaczego Pan Kierownik do dnia dzisiejszego nie przedstawił Radzie Społecznej nowego planu do zatwierdzenia.

Pan Andrzej Matysik odpowiedział, że w opinii Rady Społecznej nie było informacji dot. przedstawienia nowego planu.

Głos zabrała Pani Wójt. Wyjaśniła, że Pan Kierownik mógł się odwołać od opinii Rady Społecznej, a tego nie zrobił. Rada nie musi zwracać się o przedłożenie nowego planu, to jest obowiązek Pana Kierownika.

Pan Kierownik przyznał rację Pani Wójt, że faktycznie tak powinno to wyglądać. Tłumaczył, że do tej pory jeśli czegoś od niego oczekiwano to proszono go o to wcześniej, zbierała się Rada Społeczna i na niej sprawy wyjaśniano.

O godz. 11:30 do obrad dołączyła dyrektor SP w Warnicach, Pani Ewa Rebeko.

Pan Bogdan Skoczek zapytał również Pana Kierownika dlaczego nie zasięgnął opinii Rady Społecznej zatrudniając nową pielęgniarkę.

Pan Kierownik odpowiedział, że jest to Samodzielny Gminny ZOZ i w takich kwestiach nie ma On obowiązku zasięgania opinii Rady Społecznej. Jeśli chodzi o kadry, to w tej kwestii jest On zupełnie samodzielny.

Ad. 6 Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz-Gębska przedstawiła informację z prac pomiędzy sesjami. (Informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu)

Radny Bogdan Skoczek zapytał co ze świetlicą w Wójcinie. Pani Wójt powiedziała, że zleciliśmy jakiś czas temu opinię techniczną dotyczącą przebudowy i zmiany sposobu użytkowania budynku gospodarczego na świetlicę gminną w miejscowości Wójcin. Mamy tą opinię i nie jest ona dla nas zbyt optymistyczna, co oznacza, że specjalista ocenił, że remont świetlicy przewyższa koszt budowy nowej.

Przylegająca do boiska działka Agencji Nieruchomości Rolnej o którą się staramy będzie najlepszym miejscem na świetlicę i jest to najlepszy moment by podjąć decyzję czy budujemy bądź stawiamy kontenerową a nie remontujemy, pięknego, zabytkowego budynku, który miałby jakiś charakter, ale niestety koszt jego remontu znacznie przekroczy koszt budowy nowej świetlicy. O działkę już wystąpiliśmy, dwie działki już zostały nam przekazane, teraz czekamy na opinię prawną co do kolejnych 7 działek. Nie jest to dużo arów, ale dzięki temu świetlica nie stanie na środku boiska.

Zastępca Wójta przypomniał jeszcze, że obecna świetlica nie jest naszą własnością, jest w użyczeniu i nie ma sensu remontować czegoś co nie jest nasze.

Ad. 7 Interpelacje i zapytania radnych.

Nie było interpelacji ani pytań ze strony radnych.

Ad. 8 Informacja o zmianie dzielnicowych na terenie gminy Warnice.

O godz. 11:55 do obrad dołączył sołtys Pan Edward Owczarek.

Głos zabrał Pan Komendant Powiatowy Policji. Poinformował, że Pan Andrzej Piwowarczyk po 30 latach służby w Policji odchodzi na emeryturę. Przedstawił nowego dzielnicowego naszego rewiru i podziękował byłemu dzielnicowemu za wieloletnią służbę.

Następnie głos zabrała Pani Wójt, która również podziękowała byłemu dzielnicowemu za wieloletnią pracę na rzecz naszego społeczeństwa, przywitała nowego dzielnicowego oraz pogratulowała Panu Krzysztofowi Dębińskiemu objęcia stanowiska Komendanta Powiatowego Policji w Pyrzycach.

O godz. 12:00 Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 10 minut przerwy.

Podczas przerwy obrady opuścili: Pan Kierownik SGZOZ w Warnicach, Pan Komendant Powiatowy Policji w Pyrzycach podinsp. Krzysztof Dębiński, Pan asp. szt. Andrzej Piwowarczyk, Pan asp. Krzysztof Jarosz oraz Pan kom. Artur Grenda.

O godz. 12:10 Przewodniczący Rady Gminy wznowił obrady sesji.

Ad. 9 (Projekt Nr 29/2016) Podjęcie uchwały w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.

Głos zabrała Pani Wójt. Wyjaśniła, że w zeszłym roku już przekazaliśmy taką kwotę, ale ponieważ KWP w Szczecinie zabrakło wkładu własnego i nie była wykorzystana, została nam zwrócona. W tym roku ponownie zwrócili się z prośbą o wsparcie finansowe. Skoro wyraziliśmy zgodę poprzednio to i teraz uważam, że nie ma podstaw aby im odmawiać.

Wszystkie komisje były „za” podjęciem niniejszej uchwały.

Głosowanie: 15 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr XXII/113/2016 stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Ad. 10 (Projekt Nr 30/2016) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Obrytej.

Głos zabrała Pani Wójt. Przypomniała, że jednostka OSP w Obrytej może otrzymać dotację z budżetu Państwa, a do tego potrzebny jest im wkład własny. Wszyscy wiemy, że na takie cele warto przeznaczać środki, dlatego proszę o podjęcie uchwały.

Wszystkie komisji były „za” podjęciem niniejszej uchwał.

Głosowanie: 15 radnych było „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr XXII/114/2016 stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Ad.11 (Projekt Nr 31/2016) Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Warnice.

Ponownie głos zabrała Pani Wójt i wyjaśniła, że w związku ze zmianami w ustawie o systemie oświaty konieczna jest aktualizacja regulaminu udzielania stypendium. Oprócz tego, że regulamin został dostosowany do nowej uchwały, to naniesiono klika innych zmian, które mają na celu uproszczenie formalności związanych ze składaniem wniosku o udzielenie pomocy socjalnej. Wszystko było szczegółowo omówione podczas komisji przedsesyjnych.

Wszystkie komisji były „za” podjęciem niniejszej uchwał.

Głosowanie: 15 radnych było „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr XXII/115/2016 stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Ad. 12 (Projekt Nr 32/2016) Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu korekty granic obszaru Natura 2000 w gminie Warnice pod nazwą „PLH320006 Dolina Płoni i Jezioro Miedwie”.

Pani Wójt poinformowała, że wpłynął wniosek o zaopiniowanie projektu mającego na celu powiększenie obszaru Natura 2000. Po zapoznaniu się z projektem, stanowisko Urzędu Gminy jest takie, aby negatywnie zaopiniować rozszerzenie Natury 2000.

Wszystkie komisje były „za” podjęciem niniejszej uchwał.

Głosowanie: 14 radnych było „za” podjęciem uchwały, 1 radna wstrzymała się od głosu.

Uchwała Nr XXII/116/2016 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Ad. 13 (Projekt Nr 33/2016) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Kłęby.

Głos zabrała Pani Wójt. Poinformowała, że pomiędzy dwiema rodzinami trwał w tej sprawie kilkunastoletni konflikt. Chodzi o możliwość nabycia przez jednego z sąsiadów części działki, która należy do Gminy Warnice w celu możliwości stworzenia własnego dojazdu do posesji, ponieważ innej drogi dojazdowej nie posiada. Podczas komisji przedsesyjnych przedstawiane były mapy, więc Państwo radni dokładnie wiedzą o jaką działkę chodzi i jak sprawa wygląda.

Wszystkie komisje były „za” podjęciem niniejszej uchwał.

Głosowanie: 15 radnych było „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr XXII/117/2016 stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Ad. 14 (Projekt Nr 34/2016) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Stary Przylep.

Przy tej uchwale również głos zabrała Pani Wójt. Wyjaśniła, że chodzi tu o dwie drogi wewnętrzne, pomiędzy polami uprawnymi jednej z miejscowych firm. Drogi te od dawną są przez tę firmę zaorane. Gminie nie są one do niczego potrzebne, dadzą nam zysk ze sprzedaży, a wspomnianej firmie pozwolą na scalenie gruntów.

Wszystkie komisje były „za” podjęciem niniejszej uchwał.

Głosowanie: 14 radnych było „za” podjęciem uchwały, 1 radna wstrzymała się od głosu.

Uchwała Nr XXII/118/2016 stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Ad. 15 (Projekt Nr 35/2016) Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Warnicach, oraz nadania Statutu Zespołu Szkół w Warnicach.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że wpłynęła do niego pozytywna opinia z Kuratorium Oświaty w Szczecinie do uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkół w Warnicach.

Głosowanie: 12 radnych było „za” podjęciem uchwały, 2 radnych było „przeciw”, 1 radny był nieobecny podczas głosowania.

Uchwała Nr XXII/119/2016 stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Ad. 16 (Projekt Nr 36/2016) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Warnice na 2016 rok.

Projekt uchwały był szczegółowo omówiony przez Skarbnika Gminy podczas komisji przedsesyjnych. Radni w trakcie Sesji nie mieli żadnych pytań co do w/w projektu uchwały.

Komisja rewizyjna nie podjęła stanowiska podczas komisji przedsesyjnej. Komisja rozwoju i rolnictwa była „za” podjęciem niniejszej uchwały. Komisji socjalna była „za” podjęciem uchwały.

Głosowanie: 15 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

Uchwała XXII/120/2016 stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Ad. 17 (Projekt Nr 37/2016) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Warnice za rok 2015.

Projekt tej uchwały również był omawiany przez Skarbnika Gminy podczas komisji przedsesyjnych. Radni w trakcie Sesji nie mieli żadnych pytań co do w/w projektu uchwały.

Sprawozdanie finansowe stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Warnice za rok 2015 stanowi załącznik, nr 14 do protokołu.

Wszystkie komisje były „za” podjęciem uchwały.

Głosowanie: 13 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała XXII/121/2016 stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

Ad. 18 (Projekt Nr 38/2016) Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium wykonania budżetu za rok 2015.

Głos w sprawie projektu uchwały zabrał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Kamil Wochner. Odczytał uchwałę Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie Nr CLXX.321.2016 z dnia 14 czerwca 2016 roku, w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Warnice w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Warnice absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2015, przesłanej do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dnia 8 czerwca 2016 roku.

W/W wniosek stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie Nr CLXX.321.2016 stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

Następnie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja Rewizyjna pozytywnie opiniuje wykonanie budżetu za 2015 rok i występuje do Rady z wnioskiem o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2015.

Głosowanie: 13 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały, 2 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała XXII/122/2016 stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

O godz. 12:35 obrady opuściła radna Pani Żaklina Kwapisz.

Ad. 19 Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.

Głos zabrał Zastępca Wójta. Poinformował wszystkich zgromadzonych o zmianach mających nastąpić w budynku Urzędu Gminy, związanych ze zmianami gabinetów kilku działów. Poinformował o nowo powstałym archiwum zakładowym na miarę XXI wieku. Przybliżył przebieg ostatnich rozpraw sądowych, gdzie jedną ze stron jest Gmina Warnice. Radnym oraz Sołtysom rozdane zostało do wiadomości pismo, które jest odpowiedzią na pismo złożone przez dzierżawcę budynku nr 38 w Obrytej, dot. naprawy przeciekającego dachu.

Następnie Pani Wójt poinformowała o nadchodzących zmianach kadrowych. Wspomniała również o sprawie ciągniczka/kosiarki, która została zakupiona z funduszu sołeckiego dla sołectwa Stary Przylep. Pani Dyrektor SP w Warnicach na piśmie zwróciła się o możliwość użyczania kosiarki w celu wykaszania terenów zielonych przy SP w Starym Przylepie. Pani sołtys Starego Przylepu poinformowała Wójta Gminy, że decyzja w tej sprawie zostanie podjęta podczas zebrania wiejskiego. Wójt nie wyraża zgody na to, aby mieszkańcy sołectwa w taki sposób dysponowali mieniem gminnym. Decyzja w tej sprawie już zapadła. Tereny zielone przy SP w Starym Przylepie, jak również cały teren zielony sołectwa Stary Przylep, tym ciągniczkiem, obkaszał będzie konserwator SP w Starym Przylepie, który jest przeszkolony z obsługi takich maszyn.

Radny Bogdan Skoczek zapytał czy była jakaś interwencja ze strony Urzędu Gminy w sprawie zgłaszanego problemu z odbiorem odpadów komunalnych w Barnimiu.

Pani Wójt odpowiedziała, że interweniowaliśmy, obiecali, że kosze zostaną opróżnione. Skoro do dnia dzisiejszego tego nie zrobili, to będziemy się z nimi kontaktować ponownie.

Radny Bogdan Skoczek zapytał również, czy Radni Powiatowi z terenu Gminy Warnice otrzymują zaproszenia na Sesję Rady Gminy. Skoro „tak” to dlaczego po raz kolejny ich nie ma?

Radny Ryszard Staszewski podziękował tym osobą, które pomagały podczas organizacji pikniku w sołectwie Warnice - Przysiółek.

Ad. 20 W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady zamknął posiedzenie XXII sesji o godz. 13:55.

Przewodniczący Rady

Marek Brodowski

Protokołowała: Ewa Pawlak

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Ewa Paciorek 04-10-2016 08:52
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-10-2016
Ostatnia aktualizacja: - 04-10-2016 08:52