Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr VII sesji Rady Gminy Warnice z dnia 31 marca 2015 roku


Protokół

VII Sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 31 marca 2015 roku

(posiedzenie Rady Gminy w Domu Strażaka w Warnicach)

Obrady VII Sesji Rady Gminy Warnice VII kadencji otworzył o godz. 11:00 Przewodniczący Rady Gminy, Pan Marek Brodowski stwierdzając jednocześnie quorum, uprawniające Radę do podejmowania uchwał. W obradach uczestniczyli: Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz-Gębska, Zastępca Wójta, Pan Waldemar Lubiński, Skarbnik Gminy, Pan Ryszard Ligocki, Komendant Straży Gminnej w Warnicach, Pan Czesław Fiałko, Komendant Powiatowy Policji w Pyrzycach, insp. Leszek Ciarkowski, Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pyrzycach, bryg. inż. Mirosław Rabiega, Urbanista, Pan Piotr Kowalski, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Warnicach, Pani Ewa Rebeko, Kierownik SP Warnice z filią w Starym Przylepie, Pani Dorota Gorąca, Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Warnicach, Pani Marianna Margiel-Mikołajczak oraz sołtysi (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

Ad. 1, 2

j.w.

Ad. 3 Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz-Gębska złożyła wniosek o następujące zmiany do porządku obrad: zdjęcie projektu nr 23/2015 w sprawie zmian w budżecie gminy Warnice na 2015 rok, wprowadzenie w jego miejsce projektu nr 23/2015 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Warnice w zakresie lokalizacji zespołu elektrowni wiatrowych oraz przesunięcie go do pozycji nr 5.

Porządek obrad po zmianach wyglądał następująco:

1. Otwarcie obrad.

2. Stwierdzenie quorum.

3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad.

4. Ocena stanu porządku publicznego w Gminie Warnice za rok 2014 na podstawie informacji:

- Komendy Powiatowej Policji,

- Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,

- Ochotniczej Straży Pożarnej.

5. (Projekt Nr 23/2015) Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Warnice w zakresie lokalizacji zespołu elektrowni wiatrowych.

6. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Warnicach za 2014 rok.

7. Przyjęcie protokołu z VI sesji Rady Gminy Warnice z dnia 27 lutego 2015 r.

8. Informacja Wójta z prac pomiędzy sesjami.

9. Interpelacje i zapytania radnych.

10. Bezpieczeństwo publiczne w Gminie - informacja przygotowana przez komisję rolnictwa i rozwoju.

11. (Projekt Nr 13/2015) Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Warnice w 2015 r.

12. (Projekt Nr 14/2015) Podjęcie uchwały w sprawie funduszu sołeckiego.

13. (Projekt Nr 15/2015) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzenia za inkaso.

14. (Projekt Nr 16/2015) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu lokalu użytkowego.

15. (Projekt Nr 17/2015) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu lokalu użytkowego.

16. (Projekt Nr 18/2015) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy.

17. (Projekt Nr 19/2015) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy.

18. (Projekt Nr 20/2015) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy.

19. (Projekt Nr 21/2015) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy.

20. (Projekt Nr 22/2015) Podjęcie uchwały w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.

21. Sprawozdanie komisji rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli cmentarzy gminnych, obsługi i ich utrzymania za rok 2014.

22. Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.

23. Zamknięcie obrad.

Za nowym porządkiem obrad wraz z przyjętym wnioskiem o wprowadzenie zmian do porządku obrad głosowało 15 radnych.

Ad. 4 Komendant Powiatowy Policji w Pyrzycach, insp. Leszek Ciarkowski przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Warnice w 2014 roku.

Informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz-Gębska zapytała, jak się przedstawia problem narkomanii na terenie Gminy Warnice oraz podziękowała za ubiegły rok owocnej współpracy.

Komendant odpowiedział, iż problem narkomanii na terenie Gminy Warnice istnieje, lecz jest niewielki. W bieżącym roku temat narkotyków zostanie dokładniej spenetrowany.

Zastępca Wójta poprosił Pana Komendanta o ocenę funkcjonowania fotoradaru oraz Straży Gminnej.

Komendant odpowiedział, że każda inicjatywa w obszarze bezpieczeństwa w ruchu drogowym, z jaką wychodzą samorządy jest oceniana przez służby policyjne bardzo pozytywnie. Poza tym podziękował Pani Wójt oraz radnym za współpracę, która układa się bardzo dobrze, a także za wszelką pomoc finansową.

Następnie Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pyrzycach, bryg. inż. Mirosław Rabiega przedstawił stan ochrony przeciwpożarowej na terenie Gminy Warnice za 2014 rok.

Informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz-Gębska podziękowała za miniony rok owocnej współpracy.

Ocena stanu porządku publicznego w Gminie Warnice za rok 2014 na podstawie informacji Ochotniczej Straży Pożarnej.

Informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

O godzinie 1200 Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 15 minut przerwy.

Podczas przerwy obrady opuścili: Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej bryg.inż. Mirosław Rabiega, Komendant Powiatowy Policji w Pyrzycach insp. Leszek Ciarkowski.

O godz. 1215 Przewodniczący Rady Gminy wznowił obrady.

Ad. 5 Projekt nr 23/2015 omówił Urbanista, Pan Piotr Kowalski. Na terenie miejscowości Wójcin, Kłęby i Nowy Przylep powstanie elektrownia wiatrowa, składająca się z 14 wiatraków. Lokalizacja farmy jest bardzo korzystna oraz spełnia wszystkie wymogi formalne. Plan zagospodarowania przestrzennego Gminy Warnice w zakresie lokalizacji zespołu elektrowni wiatrowych został pozytywnie zaopiniowany przez wszystkie instytucje. Projekt planu był do wglądu dla opinii publicznej, jednak do projektu powstania elektrowni wiatrowej nie wpłynęła żadna uwaga.

Przewodniczący Rady złożył wniosek formalny o przesunięcie projektu uchwały nr 23/2015 na sesję kwietniową tak, aby radni mogli dokładniej się z nim zapoznać.

Zastępca Wójta, Pan Waldemar Lubiński zasugerował, aby Rada Gminy rozpatrzyła projekt uchwały na obecnych obradach, ponieważ przedmiotowy plan od stycznia do lutego br. był wyłożony do wglądu publicznego i nie otrzymał żadnej negatywnej opinii.

Przewodniczący Rady wycofał powyższy wniosek.

Głosowanie:

14 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

1 radna wstrzymała się od głosu.

Uchwała Nr VII/37/2015 została podjęta i stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

O godzinie 1230 obrady opuścił Urbanista, Pan Piotr Kowalski.

O godzinie 1240 obrady opuściła radna, Pani Bożena Molińska.

Ad. 6 Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Warnicach za 2014 rok przedstawiła Kierownik Ośrodka, Pani Marianna Margiel-Mikołajczak.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Radny Bogdan Skoczek zapytał Panią Kierownik, jakie konsekwencje można wyciągnąć w stosunku do osób, które pobierają świadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej, są alkoholikami i nie chcą pomocy z zewnątrz.

Pani Kierownik odpowiedziała, że Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych kieruje alkoholików na badania biegłego. Następnie sprawa trafia do sądu, który decyduje o tym, czy leczenie takiej osoby jest konieczne i w jakiej formie będzie się odbywało. Jeśli chodzi o zasiłki celowe i okresowe, to ich przyznawanie wynika wprost z ustawy. Jeżeli rodzina kwalifikuje się do zasiłku, musi go otrzymać w formie gotówkowej lub bezgotówkowej.

Zastępca Wójta, Pan Waldemar Lubiński zabrał głos w sprawie. Powiedział, iż problem występujący w opiece społecznej jest nierozwiązywalny. Bardzo trudno jest wyeliminować zjawiska patologiczne, ponieważ osoby, które otrzymują pomoc rzeczową z Ośrodka Pomocy Społecznej, handlują tymi rzeczami.

Pani Kierownik poinformowała radnych, iż osoby z problemem alkoholowym są kierowane na prace społeczno-użyteczne, prace interwencyjne, roboty publiczne w celu aktywizacji, jednak nie zawsze wyrażają chęć podjęcia jakiejkolwiek pracy. Ostatecznością jest umieszczenie dzieci z rodzin patologicznych w pieczy zastępczej, jednak generuje to bardzo wysokie koszty utrzymania takich dzieci w placówce opiekuńczej.

Radny Ryszard Staszewski zapytał Panią Kierownik, czy istnieje możliwość wprowadzenia dziennego limitu wykorzystywanych środków finansowych w sklepie, w którym udzielono osobie potrzebującej pomocy bezgotówkowej.

Pani Kierownik odpowiedziała, że nie możliwości, aby to zmienić, ponieważ w świetle ustawy taka osoba ma prawo wykorzystać przyznany jej limit na pobrany towar w jednym dniu.

Zastępca Wójta, Pan Waldemar Lubiński zapytał, co zrobić w przypadku osób, które pracują za granicą na czarno i w Polsce nie wykazują żadnych dochodów.

Radna Małgorzata Brząkała zapytała, czy można wzywać takie osoby do złożenia szczegółowych informacji odnośnie ich zatrudnienia.

Pani Kierownik odpowiedziała, że zasiłek można zabrać tylko osobie samotnej nie mającej dzieci na utrzymaniu, w stosunku do której posiada dowody na to, iż na co dzień pracuje, pomimo złożonego oświadczenia o braku zatrudnienia. Wówczas można złożyć zawiadomienie o wyłudzenie pieniędzy do prokuratury.

Sołtys Sołectwa Reńsko, Pan Edward Owczarek zapytał, czy jest możliwość, aby osoba, której przyznano zasiłek otrzymała go dopiero po odpracowaniu społecznie godzin.

Zastępca Wójta, Pan Waldemar Lubiński odpowiedział, że niektóre osoby są aktywizowane zawodowo przez Powiatowy Urząd Pracy. Jeżeli osoba odmówi zatrudnienia, można pozbawić ją prawa do zasiłku tylko na okres 6 miesięcy.

Ad. 7 Protokół z VI sesji Rady Gminy Warnice został przyjęty przez radnych jednogłośnie bez odczytywania.

Ad. 8 Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz - Gębska przedstawiła informację z prac pomiędzy sesjami. (Informacja stanowi załącznik nr 8 do protokołu).

Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała radnych, że istnieje realne zagrożenie utraty dotacji na remont i przebudowę świetlicy wiejskiej w miejscowości Stary Przylep w wysokości 240 000 zł, ponieważ zamówienie publiczne na realizację tego zadania zostało ocenione negatywnie.

Ad. 9 Radni nie złożyli żadnych interpelacji i zapytań.

Ad. 10 Bezpieczeństwo publiczne w Gminie - informacja przygotowana przez komisję rolnictwa i rozwoju stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Ad. 11 Projekt uchwały nr 13/2015 krótko omówiła Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz-Gębska. Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Warnice jest uchwalany corocznie.

Stanowiska komisji:

- k. rewizyjna „za”

- k. rolnictwa „za”

- k. socjalna „za”

Głosowanie:

14 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr VII/27/2015 stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Ad. 12 Projekt uchwały nr 14/2015 w sprawie przyjęcia funduszu sołeckiego omówiła Pani Wójt. Fundusz sołecki w Gminie funkcjonuje bardzo dobrze. Jego wyodrębnienie w budżecie musi się odbyć w drodze uchwały, która zostanie podjęta na czas nieokreślony. Radni nie wnieśli uwag do projektu uchwały. Stanowiska wszystkich komisji opowiedziały się „za” jej podjęciem.

Głosowanie:

14 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr VII/28/2015 stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

O godz. 1325 Przewodniczący Rady Gminy ogłosił 10 minut przerwy.

O godzinie 1330 obrady opuścili radna, Małgorzata Jakrzewska oraz radny Grzegorz Pieńkowski.

O godz. 1335 Przewodniczący Rady Gminy wznowił obrady.

Ad. 13 Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzenia za inkaso jest konieczne w związku ze zmianą osób pełniących funkcję Sołtysa w następujących Sołectwach: Obryta, Nowy Przylep, Wójcin oraz Cieszysław.

Stanowiska komisji:

- k. rewizyjna „za”

- k. rolnictwa „za”

- k. socjalna „za”

Głosowanie:

12 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr VII/29/2015 stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Ad. 14-19 Projekty uchwał nr 16, 17, 18, 19, 20 i 21/2015 omówiła Pani Wójt. W związku z tym, że umowy dotyczące najmu lokali użytkowych oraz dzierżawy działek ogrodowych wygasają w 2015 roku, konieczne jest podjęcie uchwał o przekazaniu dzierżawcom w użytkowanie przedmiotowych nieruchomości. Umowy będą zawierane bezprzetargowo. Radni nie wnieśli zastrzeżeń do projektu uchwały. Wszystkie komisje opowiedziały się „za” ich podjęciem.

Rada w głosowaniu 12 głosami „za”, podjęła Uchwały Nr:

VII/30/2015, która stanowi załącznik nr 13 do protokołu,

VII/31/2015, która stanowi załącznik nr 14 do protokołu,.

VII/32/2015, która stanowi załącznik nr 15 do protokołu,.

VII/33/2015, która stanowi załącznik nr 16 do protokołu,

VII/34/2015, która stanowi załącznik nr 17 do protokołu,

VII/35/2015, która stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

Ad. 20 Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały nr 22/2015 w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie. Pani Wójt poinformowała Radnych o tym, że niniejsza uchwała dotyczy przekazania środków finansowych w wysokości 2 000,00 zł Komendzie Wojewódzkiej Policji w Szczecinie na zakup dwóch wyszkolonych psów policyjnych. Całkowity koszt zakupu jednego psa wynosi 10.000 zł. Rada w głosowaniu 12 głosami „za”, podjęła Uchwałę Nr VII/36/2015, która stanowi załącznik nr 19 do protokołu.

Ad. 21 Sprawozdanie komisji rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli cmentarzy gminnych, obsługi i ich utrzymania za rok 2014 stanowi załącznik nr 20 do protokołu.

Ad. 22 Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.

W przedostatnim punkcie porządku obrad Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz - Gębska wraz z Przewodniczącym Rady Gminy złożyli gratulacje wszystkim sołtysom, którzy wygrali w wyborach, wręczyli im kwiaty oraz zaświadczenia.

Ad. 23 W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady zamknął posiedzenie VII sesji o godz. 14:00.

Przewodniczący Rady

Marek Brodowski

Protokołowała

Katarzyna Ostrowska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Katarzyna Ostrowska 04-05-2015 14:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-05-2015
Ostatnia aktualizacja: - 04-05-2015 14:07