Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr V sesji Rady Gminy Warnice z dnia 30 stycznia 2015 roku

Protokół

 V Sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 30 stycznia 2015 roku

(posiedzenie Rady Gminy w Domu Strażaka w Warnicach)

 

Obrady V Sesji Rady Gminy Warnice VII kadencji otworzył o godz. 12:00 Przewodniczący Rady Gminy Pan Marek Brodowski stwierdzając jednocześnie quorum, uprawniające Radę do podejmowania uchwał. W obradach uczestniczyli: Wójt Gminy Warnice Pani Anna Hackiewicz-Gębska, Zastępca Wójta Pan Waldemar Lubiński, Skarbnik Gminy Pan Ryszard Ligocki oraz zaproszeni goście (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W posiedzeniu uczestniczyło 14 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

 

Ad. 1, 2

j.w.

Ad. 3 Radni nie wnieśli zmian do porządku obrad, który przedstawiał się następująco:

1.   Otwarcie obrad.

2.   Stwierdzenie quorum.

3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad.

4. Przyjęcie protokołu z IV sesji Rady Gminy Warnice z dnia 30 grudnia 2014 r.

5. Informacja Wójta z prac pomiędzy sesjami.

6. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.

7. (Projekt Nr 1/2015) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Warnice na 2015 rok.

8. (Projekt Nr 2/2015) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Gminy Warnice na rok 2015.

9. (Projekt Nr 3/2015) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Warnice na 2015 rok.

10. (Projekt Nr 4/2015) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2015-2025.

11. Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.

12. Zamknięcie obrad.

Ad. 4 Protokół z IV sesji Rady Gminy Warnice został przyjęty przez radnych większością głosów bez odczytywania.

Ad. 5 Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz – Gębska przedstawiła informację z prac pomiędzy sesjami. (Informacja stanowi załącznik nr 3 do protokołu).

Ad. 6 Radni nie złożyli żadnych interpelacji, wniosków i zapytań.

Ad. 7 Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały nr 1/2015, do którego Radni nie wnieśli żadnych zastrzeżeń.

Głosowanie:

14 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr V/16/2015 stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad. 8 Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały nr 2/2015, do którego Radni nie wnieśli żadnych zastrzeżeń.

Głosowanie:

14 radnych głosowało „za” podjęciem uchwały.

Uchwała Nr V/17/2015 stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Ad. 9 Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały nr 3/2015 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2015 rok. Następnie głos zabrał Skarbnik Gminy, Pan Ryszard Ligocki, krótko omawiając przedmiotowy projekt. Nadmienił, w jakich działach z podziałem na dochody i wydatki nastąpiły zmiany w budżecie.

Rada w głosowaniu 14 głosami „za”, podjęła Uchwałę Nr V/19/2015, która stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Ad. 10 Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały nr 4/2015 w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2015-2025.

Głos zabrał Skarbnik Gminy, Pan Ryszard Ligocki, krótko omawiając przedmiotowy projekt.

Rada w głosowaniu 14 głosami „za”, podjęła Uchwałę Nr V/18/2015, która stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Ad. 11 Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia.

Wójt Gminy Warnice, Pani Anna Hackiewicz – Gębska poinformowała radnych, iż konieczne będzie podjęcie uchwały w sprawie przejęcia Punktu Przedszkolnego w Warnicach przez Gminę na okres dwóch lat.

Ponadto Pani Wójt poruszyła kwestię kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie, która od 7 stycznia br. sprawdza działalność Urzędu Gminy Warnice za lata 2011-2014. Przewidywany termin zakończenia kontroli został wyznaczony na dzień 20 lutego br.

Następnie Pani Wójt poinformowała wszystkich zebranych, iż dnia 31 stycznia 2015 r. na hali sportowej w Warnicach odbędzie się turniej piłki nożnej. Przy organizacji całego turnieju pomagał Radny Grzegorz Nizio.

Zastępca Wójta, Pan Waldemar Lubiński również wspomniał o kontroli z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie. Poinformował, iż prawdopodobnie konieczna będzie zmiana statutów wszystkich jednostek organizacyjnych w Gminie Warnice oraz wyodrębnienie księgowości w tych jednostkach. Ponadto Zastępca wspomniał, iż pojawiła się możliwość przejęcia łódki HARPUN 650, jako dodatkowego wyposażenia jednostki OSP w Wierzbnie. Również ogłosił, że dnia 18 kwietnia br. w Warnicach odbędzie się kolejna akcja oddawania krwi.

Radna Bożena Molińska zapytała Panią Wójt, czy podczas przyszłorocznej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 106 w miejscowości Warnice powstanie przystanek obok Zakładu Opieki Zdrowotnej oraz czy po planowanej podwyżce opłat za odpady komunalne Gmina będzie rozprowadzać książeczki z harmonogramem przedmiotowych opłat.

Wójt Gminy, Pani Anna Hackiewicz – Gębska odpowiedziała, że owszem, przystanek w tym miejscu jest zaprojektowany oraz książeczki z harmonogramem opłat za wywóz odpadów komunalnych zostaną dostarczone wszystkim mieszkańcom.

Sołtys Starego Przylepu, Pani Ewa Gamułkiewicz zgłosiła, iż na drodze do Nowego Przylepu jest duże zastoisko wody.

Wójt Gminy, Pani Anna Hackiewicz – Gębska odpowiedziała, że na oględzinach tego miejsca byli członkowie Zarządu Dróg Powiatowych w Pyrzycach oraz niezbędna jest w tym miejscu studzienka kanalizacyjna.

Radny Zygmunt Kijowski zgłosił, iż na drodze pomiędzy Kłębami a Nowym Przylepem jest zastoisko wody i błota.

Sołtys Warnic, Pani Teresa Suliga poinformowała, że w Warnicach C na przystanku nie ma ławki oraz niezbędne jest podcięcie gałęzi nad kapliczką w Warnicach C.

Sołtys Nowego Przylepu, Pani Marzenna Góralska zgłosiła, iż przy drodze do Nowego Przylepu nie ma poboczy, zostały one zaorane po tegorocznej kampanii buraczanej.

Zastępca Wójta poinformował Panią Sołtys, iż jest to droga powiatowa, w związku z tym wszelkie zastrzeżenia trzeba zgłaszać do Zarządu Dróg Powiatowych w Pyrzycach.

Radny Powiatowy, Pan Michał Łuszczyński powiedział, iż powinny być nakładane kary na rolników za zajęcie pasa drogowego.

Radny Piotr Piwoni zapytał, na kim spoczywa obowiązek uprzątnięcia drogi po wywózce buraków.

Radny Zygmunt Kijowski odpowiedział, że umowa z cukrownią jest skonstruowana w ten sposób, że istnieje zapis, który mówi o tym, że obowiązek uprzątnięcia drogi po wywózce buraków spoczywa na właścicielu posesji.

Ad. 12 W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady o godz. 13:10.

 

Przewodniczący Rady

   Marek Brodowski

Protokołowała

Katarzyna Ostrowska

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Katarzyna Ostrowska 27-02-2015 13:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Katarzyna Ostrowska 27-02-2015
Ostatnia aktualizacja: Katarzyna Ostrowska 31-03-2015 14:45