Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Sesja Nr XXVIII


Protokół Nr XXVIII/2005

z Sesji Rady Gminy w Warnicach

z dnia 28 września 2005 r.

Ad. 1 Otwarcie obrad

Posiedzenie sesji Rady Gminy otworzył Przewodniczący RG, przywitał zaproszonych gości. W sesji uczestniczył Wójt, Sekretarz Gminy i Skarbnik. Przewodniczący przywitał gości, lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu.

Ad. 2 Stwierdzenie quorum

Przewodniczący stwierdził quorum, które jest prawomocne do podejmowania uchwał. Lista obecności stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Ad. 3 Zgłaszanie zmian do porządku obrad

Wójt zaproponował wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki, chodzi tu o pieniądze na modernizację kotłowni. Sprawa ta była omawiana i przedstawiona została na komisjach. 13 radnych było za wprowadzeniem projektu uchwały do porządku obrad.

Ad. 4 Przyjęcie porządku obrad

Porządek obrad wraz z wprowadzoną uchwałą został przyjęty przez radnych 13 głosami za. Porządek obrad wyglądał następująco:

5. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,

6. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych,

7. Informacja z pracy Wójta,

8. Projekt uchwały w sprawie zniesienia współwłasności nieruchomości

zabudowanej które współwłaścicielem jest Gmina Warnice,

  • Dyskusja

  • Glosowanie

9. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży udziału w nieruchomości

zabudowanej budynkiem użytkowym ,

  • Dyskusja

  • Glosowanie

10. Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy

komunalnych stanowiących własność Gminy Warnice,

  • Dyskusja

  • Glosowanie

11. Projekt uchwały w sprawie odpłatnego nabycia na własność Gminy

nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych od Skarbu Państwa

będących w dyspozycji Starosty Pyrzyckiego,

  • Dyskusja

  • Glosowanie

12. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2005 rok,

  • Dyskusja

  • Glosowanie

13. Informacja z wykonania budżetu za pierwsze półrocze,

  • Dyskusja

  • Glosowanie

14. Informacja o stanie oświaty oraz przygotowania szkół do nowego roku

szkolnego - przygotowana przez k. socjalną,

  • Dyskusja

15. Analiza wyników nauczania na podstawie przeprowadzonych testów

kompetencyjnych (przyg. przez Panie Dyrektor),

  • Dyskusja

16. Informacja dotycząca realizacji budowy Hali gimnastycznej przy

Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Warnicach,

  • Dyskusja

17. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki,

  • Dyskusja

  • Głosowanie

18. Informacja z pracy Przewodniczącego RG,

19. Wolne wnioski,

20. Zakończenie obrad

Ad. 5 W trakcie przyjmowania protokołu bez odczytywania przybyła radna Wajs na sesję. Za przyjęciem protokołu bez odczytywania byli wszyscy radni.

Ad. 6 Radna Brząkała wniosła interpelację do Zarządu Dróg Powiatowych. Radna Wajs zgłosiła wniosek formalny o zwoływanie sesji na godz. 16:00, wniosek radnej ma być przegłosowany w wolnych wnioskach. Radny Kobierecki wystosował wniosek aby raz na pół roku zaprosić kogoś z Zarządu OSP oraz aby powiat informował nas komu wydał zezwolenie skoro on teraz przejął kompetencję odnośnie zezwoleń na budowę, żeby nie kolidowało to z naszymi planami. Radny Łuszczyński wniósł wniosek aby zaprosić na którąś z sesji kogoś z pogotowia.

Ad. 7 Informacja z pracy Wójta stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Ad. 8 Przewodniczący każdej komisji przedstawił stanowisko swojej komisji. Radni byli za projektem uchwały.

Uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad. 9 Wójt poinformował, że budynek ten został wybudowany wspólnie z pieniędzy Poczty Polskiej i Gminy. Przewodniczący RG poinformował, że w projekcie uchwały brak jest w podstawie prawnej ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wójt stwierdził, że jeżeli będzie jakieś uchybienie to nadzór wojewody cofnie nam uchwałę. Projekt uchwały ma uregulować kwestię prawną. Za projektem uchwały było 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

Ad. 10 Każda z komisji na swoich posiedzeniach ustaliła takie same stawki za korzystanie z cmentarzy komunalnych. Pod głosowanie został poddany projekt z następującymi stawkami:

  1. za miejsce pod grób dziecka - 40,-

  2. za miejsce pod grób pojedynczy - 80,-

  3. za miejsce pod grób podwójny - 100,-

  4. za miejsce pod grób murowany - 150,-

  5. za miejsce pod grób murowany podwójny - 200,-

  6. za zezwolenie na postawienie nagrobka dla dziecka - 25,-

  7. za zezwolenie na postawienie nagrobka pojedynczego - 40,-

  8. za zezwolenie na postawienie nagrobka podwójnego - 50,-

  9. za wjazd na teren cmentarza niezwiązany z pochówkiem - 30,-

Wójt poinformował radnych, że państwo Dudziakowie wyliczyli sobie koszty jakie ponoszą z tytułu gospodarowania cmentarzami i oni obecnie dokładają do utrzymania. Drugi zakład jaki zarządza cmentarzami to PPK Pyrzyce, ale ceny u nich są znacznie wyższe niż nasze. Lepiej byłoby podnieść trochę opłaty niż wziąć zarządzanie cmentarzami na koszt gminy.

Radni byli za przyjęciem projektu uchwały.

Uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Ad. 11 Wójt poinformował, że na komisjach projekt był omawiany. Są trzy formy przejęcia działek:

  1. komunalizacja, gmina nie może z tego sposobu skorzystać gdyż nie jesteśmy dzierżawcami,

  2. przejęcie w formie darowizny, ale wtedy przez 10 lat nie możemy z tym nic zrobić,

  3. odkupienie za 1 % wartości.

Przewodniczący RG powiedział, że w tym projekcie uchwały również w podstawie prawnej brak jest ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Za przyjęciem projektu uchwały było 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Ad. 12 Skarbnik na komisjach omawiał zaistniałe zmiany w budżecie, poinformował wtedy, że mogą dojść jeszcze jakieś zmiany. Największa dotacja jaka wpłynęła ostatnio to na Gminne Centrum Informacji. Doszły jeszcze zmiany do tych omawianych na komisjach. Wójt poinformował, że w związku z dokumentacją cmentarza w Wierzbnie musieliśmy podpisać umowę na projekt budowlany, który kilka razy był sygnalizowany. W tej chwili projekt ten jest już skończony i uzyskał pozwolenie na budowę i teraz musimy za to zapłacić. Informacja była dawana, że będą to pieniądze z rezerwy, która nie została naruszona. Realizacja tego projektu będzie realizowana w późniejszym czasie. Radny Kobierecki miał pytanie odnośnie naszego długu, czy próg 16% długu został już przekroczony. Projekt uchwały został przyjęty przez Radę.

Uchwała stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Ad. 13 Skarbnik omawiał na komisjach informację z wykonania budżetu za I półrocze. Radny Kobierecki stwierdził, że RIO sprawdza jedynie rachunkowość, a my często zawieramy kredyty i jaka jest nasza kondycja w spłacaniu tych kredytów. Rozbudowa kotłowni była zaplanowana na trzeci kwartał następnego roku więc dlaczego była potrzeba przyśpieszenia tych wszystkich opłat. Wójt poinformował, że w stosunku do Gminy mamy zobowiązania powyżej 360 000zł. Gdyby mieszkańcy spłacili wszystkie zaległości to niepotrzebny byłby kredyt na modernizację kotłowni. Gdy Gmina stara się o kredyt bank wymaga 10 letniego planu płynności finansowej. Termin płatności za kotły będzie przeniesiony na następny rok.

W trakcie przyjmowania informacji z wykonania budżetu radny Orzechowski opuścił obrady. Informacja została przyjęta 13 głosami za.

Informacja stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Ad. 14 Informację o stanie oświaty oraz przygotowania szkół do nowego roku szkolnego przedstawiła radna Wajs.

Informacja stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Ad. 15 Przed analizą wyników nauczania Wójt Gminy wręczył Dyrektorkom szkół powierzenie stanowisk. Radny Kobierecki miał pytanie odnośnie umów zawartych z Dyrektorkami. Wójt odparł, że nie ma innej formy jak powierzenie stanowiska dyrektora na 5 lat. Kurator może odstąpić od tej daty ale tylko w szczególnych warunkach. Z ustawy wynika, że nominacja jest na 5 lat. Stosunek pracy nawiązuje Wójt jako jednostka organizacyjna. Kurator tydzień temu dopiero przysłał pozytywną opinię, kurator również jest władny odwołać dyrektora na podstawie osiąganych wyników. Jeżeli chodzi o absencję nauczycieli nie ma to skutków większych na budżet szkoły. Każdego dnia troje nauczycieli nie ma w pracy. Gmina na półtora nauczyciela musi znaleźć w budżecie pieniądze. Wszystkie obciążenia oświaty są na barkach Gminy. Urlopy dla poratowania zdrowia nie są zaplanowane w budżecie ale my jako Gmina musimy je ponieść. Radny Kobierecki stwierdził, że z jednej strony dokument o absencji jest pozytywny gdyż na tej podstawie można nie wypłacać trzynastek, motywacyjnych. Głos zabrała Pani Dyrektor Ewa Rebeko. Zwolnienia nie podlegają weryfikacji ze strony dyrektora. Gdy nauczyciel przynosi zwolnienie dyrektor musi temu zaradzić. Nikt z nas na to wpływu nie ma. Wójt stwierdził, że uwagi były do systemu nauczania, stąd restrukturyzacja. Jakie by nie były koszty Rada podjęła decyzję , tożsamość uczniów przy trzech dyrektorach jest o wiele lepsza. Koszty aż tak dużo nie wzrosną. My nie mamy wpływu na urlopy nauczycieli na poratowanie zdrowia. My dopłacamy z niedoskonałości ustawy. Rada przyjęła regulamin o wynagradzaniu nauczycieli po roku czasu widać, że jest on niedoskonały i będzie trzeba go zmienić.

Informacja z analizą wyników nauczania stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Ad. 16 Na komisjach Wójt przedstawił informację radnym, którzy poparli zmiany w planach. 10 września minie rok od rozpoczęcia budowy hali. Przyśpieszenie budowy wiąże się z wcześniejszym dostaniem funduszy na tą halę. Kotłownia na halę została zaprojektowana na olej, gdzie utrzymanie takiej kotłowni wyszłoby drożej. Alternatywnym źródłem jest pelet. Kotłownia musi być zmodernizowana. Wykonawca nie może znaleźć glazurników stąd opóźnienia. Hala idzie w dobrym kierunku. Odbyło się spotkanie odnośnie zadań zastępczych typu odwodnienie, dojazd do szkoły, nie idziemy w półśrodki. Wyszło w trakcie, że budynek gospodarczy musi być zlikwidowany gdyż straż nie odbierze nam budowy z powodu braku dojazdu ewakuacyjnego. Do lokatorów zostały wystosowane pisma odnośnie rozbiórki budynku gospodarczego w zamian lokatorzy dostaną garaże, z których szkoła nie korzysta.

Informacja dotycząca realizacji budowy hali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej i Gimnazjum stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Ad. 17 Wójt poinformował radnych, że związku z przyśpieszeniem budowy hali Gmina stara się o pożyczkę na modernizację kotłowni przy niskim oprocentowaniu. Za projektem uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Ad. 18 Informację ze swojej pracy przedstawił Przewodniczący Rady Gminy.

Ad. 19 W wolnych wnioskach został poddany pod głosowanie wniosek radnej Gładysz o organizowaniu sesji na godz. 16:00. Niektórzy z radnych pracują w prywatnych firmach gdzie pracodawca nie chce dać wolnego na sesję. Za wnioskiem radnej głosowało 4 radnych, wniosek nie został przyjęty.

Radna Wochner po ostatnim zebraniu rady mieszkaniowej razem z mieszkańcami i radą sołecką zwracają się o przydzielenie mieszkania w Zaborsku za symboliczną złotówkę. Przewodniczący RG przypomniał, że nie można przydzielić za symboliczną złotówkę gdyż była podejmowana uchwała o bonifikatach.

Radny Łuszczyński wspomniał o lampach w Nowym Przylepie i obcięciu drzew.

Radny Pluta powiedział o drodze gminnej, która jest niszczona przez ciągniki holendra, który jeździ z dużym tonarzem.

Sołtys wsi Obryta zauważył, że wyniki wyborów wywieszone zostały w lokalu tak, że nie można ich przeczytać.

Radny Orzechowski spytał się czy wycięcie drzew koło CPN w Obrytej jest nadal aktualne. Zadał pytanie odnośnie położenia chodnika do CPN.

Radny Piwoni spytał się czy możliwe jest postawienie słupa na oświetlenie na końcu Starego Przylepu. Również spytał się o basen p. poż. aby wyłożyć go gliną jak również, które świetlice w następnej kolejności będą robione po Obrytej.

Wójt poinformował radnych, że w Obrytej świetlica robiona jest pierwsza gdyż tam powstanie GCI. Kredyt jaki Gmina wzięła jest on na remonty wszystkich świetlic. Przetarg na remont świetlic wygrało PPK z Pyrzyc, nie mają oni zbyt dobrych fachowców dlatego też prace remontowe przeciągają się w czasie. Najwięcej remontów będą wymagały świetlice w Obrytej, Starym Przylepie i Barnimiu. Kredyt na remont świetlic wyniósł 250 000.

Jeżeli chodzi o skup zbóż co roku przychodziło wiele informacji na ten temat, faksów, w tym roku tych informacji było o wiele mniej

Komisja mieszkaniowa nie przydzieliła pokoju w Zaborsku gdyż nie nadawał się on do zamieszkania, żadnego z mieszkańców nie stać by było na remont tego pokoju. Gmina musi posiadać w swoim mieniu pewne mieszkania komunalne dlatego też nie można sprzedać tych w Zaborsku. Mieszkania komunalne nie były remontowane przeszło 30 lat tak więc nikt takich mieszkań nie wykupi po uprzednim ich remoncie.

W najbliższym czasie zostaną zakupione cztery lampy i zostaną one założone tam gdzie to będzie konieczne.

Jeżeli chodzi o drogę z której korzysta holender jest to droga gminna i każdy z niej może korzystać. Za każdym razem słychać jakieś skargi jak nie na holendra to znów na Chmielewskiego. Holender tłumaczy się tym, że rolnicy korzystają również z tej drogi i też ją psują, a żaden z nich nie dokłada się do poprawienia jej nawierzchni. Holender może partycypować w kosztach jednak na dzień dzisiejszy Gmina nie posiada funduszy na żużel.

Na dzień dzisiejszy na naszym terenie jest prywatna firma internetowa, która ma przesył drogą radiową. Jest pismo od Telekomunikacji Polskiej, że w ciągu roku zmodernizuje nasze rozdzielnie TP. Telefonia komórkowa, która weszła na nasz teren w ramach rekompensaty za postawienie masztu ma poprawić infrastrukturę w miejscowości Obryta

Drzew koło CPN nie można na razie wyciąć gdyż nie jest to sezon na wycinanie drzew.

Jeżeli chodzi o chodnik w stronę CPN to do stacji jeździ się, a nie chodzi. Prowadzone były rozmowy z kierownikiem aby zrobił on chodnik z lewej strony, ale jak widać na dzień dzisiejszy nie mają funduszy. Sprawa chodników to nie tylko problem Obrytej ale całej gminy. Zróbmy halę, świetlice, a w następnych latach możemy ubiegać się o kredyt na chodniki i wtedy zrobimy je już w całej gminie.

Jeżeli chodzi o basen p. poż. miała być wykorzystana nadwyżka ziemi spod hali, jednak ta nie nadawała się. Na dniach ma być zakupiona glina na basen w Starym Przylepie.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych o błędach jakie zostały zauważone przez Urząd Skarbowy w złożonych przez nich oświadczeniach majątkowych. Poinformował aby w przyszłych oświadczeniach nie popełniać identycznych błędów. Każdy z radnych otrzymał osobistą adnotację do swojego oświadczenia.

Ad. 20 Na tym zakończono obrady.

Przewodniczący Rady Gminy

Marek Brodowski

Protokołowała

Urszula Michalak

7

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Aneta Kremer-Seredyńska 10-01-2006 10:08
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 10-01-2006
Ostatnia aktualizacja: - 10-01-2006 10:08