Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Sesja Nr XXVI


Protokół Nr XXVI/2005

z sesji nadzwyczajnej Rady Gminy w Warnicach

z dnia 14 czerwca 2005 r.

Obrady sesji nadzwyczajnej otworzył Przewodniczący RG Marek Brodowski, przywitał radnych.

W obradach uczestniczyli Wójt, Sekretarz oraz Skarbnik. Przewodniczący RG poinformował radnych, że sesja ta została zwołana ze względu na pilny charakter sprawy. Poruszanie kwestii diety dla przewodniczącego na zwykłej sesji gdzie mamy wielu zaproszonych gości w tym również sołtysów mogłaby wywołać pewne niezdrowe emocje. Uchwała dotycząca diet jest jakby naszą wewnętrzną sprawą czyli rady oraz pracowników urzędu i błędem byłoby dyskutowanie na ten temat na sesji zwyczajnej.

Przebieg obrad:

Ad. l j. w.

Ad. 2 Przewodniczący stwierdził quorum, które jest prawomocne do podejmowania uchwał, lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ad. 3 Radny Kobierecki zgłosił wniosek ustny aby do porządku obrad wprowadzić odrębny punkt dotyczący sytuacji szkoły. W myśl art. 20 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym rada gminy może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady po uprzedniej zgodzie wnioskodawcy na wprowadzenie zmian. Wójt zgodził się na wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego sytuacji szkoły jednak wniosek ten nie uzyskał bezwzględnej większości głosów rady. Informację dotyczącą sytuacji szkoły przeniesiono do wolnych wniosków.

Porządek obrad wyglądał następująco:

4. przyjęcie porządku obrad,

5. przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,

6. interpelacje, wnioski i zapytania radnych,

7. projekt uchwały w sprawie wysokości diety dla Przewodniczącego RG,

8. projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały o zaciągnięciu kredytu długoterminowego ,

9. wolne wnioski,

10. zakończenie obrad.

Ad. 4 Porządek obrad został przyjęty bez zmian.

Ad. 5 Protokół z poprzedniego posiedzenia został przyjęty bez odczytywania przez całą radę.

Ad. 6 Radny Kobierecki spytał się co z wyrównaniem drogi w Wierzbnie, zrobieniem ruchu okrężnego.

Radna Gładysz spytała się o internet kiedy będzie w naszej gminie oraz o oświetlenie w Barnimiu.

Radny Piwoni miał pytania odnośnie straży. Nasza straż nie skorzystała z dotacji. Nasz budżet czyli straży został uszczuplony a tak 50% odzyskalibyśmy.

Ad. 7 Głos zabrał Przewodniczący RG. Pierwsza uchwała dotycząca diety dla Przewodniczącej była uchwalona przez naszą kadencję w grudniu 2002 roku gdzie była mowa o kwocie 2 400 zł tak wynika również z zapisów komisji socjalnej gdzie były robione przeliczenia, na sesji też liczyliśmy. Przewodnicząca w związku z tym otrzymała 50% półtorakrotności. Gdyby uzasadnienia były bardzo szczegółowo pisane, to nie byłoby problemu wtedy tylko sprostowałoby się błąd albo pomyłkę pisarską. Pracownik urzędu wychwycił ten błąd, że kwota bazowa jest inna. W uchwale zamiast zapisu 40% kwoty bazowej powinno być 40% półtorakrotności kwoty bazowej zabrakło wyrazu półtorakrotności. Teraz przy jakiejkolwiek kontroli RIO czy innej dieta wypłacana była niezgodnie z zapisem uchwały. W związku z tym powstałaby nadpłata, my podejmowaliśmy uchwałę w dobrej wierze, że kwota bazowa wynosi 2 400 zł. Podstawa prawna była dobrze przedstawiona. Nie chciałem podejmować tego problemu na sesji zwykłej gdyż niektórzy mogliby zarzucić znowu podnoszenie diet a wszystko zostaje po staremu. Żadnych zmian nie ma tylko wprowadza się zapis półtorakrotność. Radczyni przedzwoniła do nadzoru czy może być zapis wstecz. Cofnęliśmy się do lipca 2004 roku gdyż ta wcześniejsza uchwała straciła moc uchwałą podjętą w lipcu.

Wójt - Na każdej komisji była mowa o konkretnej sumie. Pracownik wychwycił tą nieprawidłowość naliczając pensję.

Za projektem uchwały głosowało 11 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 2 do protokołu,

Ad. 8 Skarbnik - W tamtym roku została podjęta uchwała, gdybyśmy wtedy dostali kredyt nic nie trzeba byłoby zmieniać. Wszystko przeciągnęło się w czasie i potrzeba jest zmienienia uchwały o jeden rok. Uchwała ta jest potrzebna do dokumentów.

Wójt - W połowie lipca odbędzie się przetarg, obecnie są oferty z siedmiu banków.

Za projektem uchwały głosowało 11 radnych. Uchwała stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Ad. 9 Radna Wajs - poinformowanie firmy IMPET o wykoszeniu pobocza koło swojej firmy,

Radna Wochner - możliwe jest zrobienie przystanku na żądanie koło remizy lub w zatoczce obok cmentarza dla mieszkańców przyjeżdżających do ośrodka zdrowia,

Radna Brząkała - droga na Grędziec od bruku do krzyżówki, Grędziec - stacja PKP, nałożenie szlaki przez Zakład Reńsko,

Wójt - Obecnie potrzebna jest opinia kuratora na Zespół Szkół. My dostaliśmy opinię negatywną na Zespół Szkół łącznie ze Szkołą w Starym Przylepie. Wyniki w nauce jako zespół mamy najgorsze w powiecie. Z chwilą negatywną tworu nie ma, przestaje on istnieć z dniem 31 sierpnia. Gdy było trzech dyrektorów lepiej działo się w szkole, dzieci utożsamiały się ze swoim dyrektorem.

Radny Piwoni - Dyrektor powinien być z zewnątrz.

Radny Kobierecki - Dyrektor powinien być od nas, gdyż zna nasze problemy.

Radni są za konkursem na dyrektora szkoły.

Skarbnik - Jeżeli chodzi o straż możemy ewidencjonować rachunki, które idą na urząd, a nie na straż. Straż mogłaby skorzystać z dotacji gdyby sama z nich się rozliczyła, a do tego potrzebna jest osobna księgowość tylko dla straży.

Radna Gładysz - Jeżeli chodzi o stypendia część osób musi uzupełnić jeszcze dokumenty. Niektórzy uczniowie pobierają inne stypendia. Stypendia nasze wypłacane byłyby w dwóch rodzajach:

1. kiermasz książek, pomocy edukacyjnych, mieszkańcy będą mogli zakupić pomoce bezgotówkowe w szkole, kwestia funduszy będzie załatwiona przelewem z gminą,

2. zakupione pomoce dydaktyczne poza szkołą będzie trzeba okazać rachunkami w szkole Na najbliższą sesję zaprosić Starostę w sprawie dróg powiatowych i szpitala.

Na tym protokół zakończono.

Przewodniczący Rady Gminy

Marek Brodowski

Protokołowała Urszula Michalak

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Aneta Kremer-Seredyńska 10-01-2006 10:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 10-01-2006
Ostatnia aktualizacja: - 10-01-2006 10:07