Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr XXV Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 28 grudnia 2012 roku

Protokół z XXV sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 28 grudnia 2012 roku

 

Obrady XXV sesji Rady Gminy Warnice o godz. 11:00 otworzył Przewodniczący Rady Marek Brodowski. W obradach uczestniczyli: Wójt Anna Hackiewicz-Gębska, Zastępca Wójta Waldemar Lubiński, Skarbnik Gminy Ryszard Ligocki, Komendant Straży Gminnej Dariusz Juchniewicz, pracownik ds. ochrony środowiska Monika Ostrowska oraz zaproszeni goście radny powiatowy Jan Chmielewski, Dyrektor Gimnazjum w Warnicach Małgorzata Jakubowska oraz sołtysi (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W obradach sesji uczestniczyło 15 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

Przewodniczący Rady Marek Brodowski na podstawie listy obecności radnych stwierdził quorum uprawniające radę do podejmowania uchwał.

 

Ad. 1, 2Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum

jw.

 

Ad. 3Zgłaszanie zmian do porządku obrad

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński złożył wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały nr 85/2012 w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2012-2023, poinformował, że o szczegółach projektu poinformuje Skarbnik.

Radny Bogdan Skoczek zapytał się czy WPF jest uchwalany dwa razy.

Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował, że sprawy budżetowe zostały podzielone na dwie części, jedne dotyczą jeszcze roku 2012, a kolejne dotyczą lat przyszłych. Chodzi o to, aby zamknąć sprawy dotyczące roku 2012.

Za wprowadzeniem projektu uchwały do porządku obrad było 15 radnych.

Porządek obrad po zmianach został przyjęty 15 głosami za.

Porządek obrad wyglądał następująco:

1.     Otwarcie obrad

2.     Stwierdzenie quorum

3.     Zgłaszanie zmian do porządku obrad

4.     Przyjęcie protokołu z XXIII sesji Rady Gminy Warnice z dnia 09 listopada 2012 r.

5.     Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami

6.     Interpelacje, wnioski i zapytania radnych

7.      (Projekt nr 78/2012) Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Warnice

8.     (Projekt nr 79/2012) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Pyrzyce dotyczącego powierzenia realizacji zadania publicznego polegającego na objęciu programem interwencyjno-motywacyjnym osób z terenu Gminy Warnice zatrzymanych do wytrzeźwienia w Izbie Wytrzeźwień w Szczecinie w roku 2013 oraz upoważnienia Gminy Pyrzyce do zawarcia w imieniu Gminy Warnice porozumienia międzygminnego dotyczącego zlecenia Gminie Miasto Szczecin realizacji ww. programu

9.     (Projekt nr 80/2012) Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Warnice

10.                       (Projekt nr 85/2012) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2012-2023

11.                       (Projekt nr 81/2012) podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok

12.                       (Projekt nr 82/2012) Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z końcem roku budżetowego 2012

13.                       (Projekt nr 83/2012) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Warnice na rok 2013

14.                       (Projekt nr 84/2012) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2013-2023

15.                       Wolne wnioski, komunikaty i ogłoszenia

16.                       Zakończenie obrad

 

Ad. 4 Radni jednogłośnie przyjęli protokół z XXIII sesji bez odczytywania.

Radny Bogdan Skoczek spytał się o protokół z XXIV sesji czy będzie on przyjmowany na następnej sesji.

Radny został poinformowany, że tak.

 

Ad. 5 Informacja Wójta z prac pomiędzy sesjami stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska przedstawiła informację ze swojej pracy pomiędzy sesjami.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że jedną z najważniejszych spraw dotyczy kanalizacji Wierzbno. Przez ponad 10 miesięcy była niepewność czy całe postępowanie przetargowe zostanie unieważnione z uwagi na jedno słowo związane z budową wiejskiej kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wierzbno. Z tego powodu była niepewność czy gminie należy się 1 700 000 złotych zwrotu w odniesieniu do poniesionych kosztów. Druga rzecz dotyczy artykułu w Głosie Szczecińskim w sprawie zadłużenia gminy przez panią Wójt. Gdy gmina otrzyma 1 700 000 złotych zwrotu zejdzie to z zadłużenia. Gmina aby wybudować kanalizację po pozyskaniu środków zaciągnęła kredyt na prefinansowanie. Kolejna sprawa dotyczy wszczęcia w stosunku do gminy postępowania nadzorczego w odniesieniu do jednego zapisu w statutach sołectw, same statuty nie są zagrożone. Urząd Wojewódzki postępowaniem nadzorczym wykreśli sporny zapis. Kolejna sprawa poruszana na sesji dotycząca założenia konta ze skrzynki mailowej Pani Wójt została umorzona przez prokuraturę. W najbliższym czasie będzie rozstrzygana sprawa dotycząca chodników. Na dzień dzisiejszy firma Drogbud jest już po drugim terminie, zostało naliczonych 200 000 złotych kar umownych. Do odebrania są chodniki w miejscowości Grędziec, w Dębicy i Warnicach chodnik został rozpoczęty ale nie ukończony. Do podjęcia jest decyzja czy pozwolić firmie wejść na teren inwestycji i dokończyć pracę czy zerwać umowę, sprawę oddać do sądu i ponownie rozpocząć procedurę przetargową. Zastępca Wójta poinformował również radnych o termomodernizacji świetlicy w Zaborsku. Firma, która ociepla budynek obłożyła świetlicę folią, a w środku włączyła nagrzewnicę.

Radny Bogdan Skoczek spytał się o zapytanie ofertowe dotyczące budowy kompleksu boisk w miejscowości Obryta, z jakich funduszy planowana jest inwestycja i przy jakim wkładzie własnym gminy.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała, że przy rozliczaniu jednej z inwestycji, pracownik urzędu dowiedział się, że konkursy z PROW są planowane na przełomie stycznia i lutego, jest bardzo mało czasu na przygotowanie dokumentacji. Obecnie jest przygotowana dokumentacja na świetlicę wiejską wraz z remizą strażacką w miejscowości Wierzbno. Jeżeli gmina ubiegałaby się o dofinansowanie 50% na 50% to wniosek taki byłby rozpatrywany w pierwszej kolejności stąd pomysł aby w gminie powstało chociaż jedno boisko wielofunkcyjne, stąd musi powstać jak najszybciej dokumentacja. Po tej stronie gminy boisko już jest przy szkole w Warnicach, dlatego pomysł aby drugie zrobić w Obrytej, ponieważ z ościennych miejscowości można bezpiecznie do Obryty dojechać. Jeżeli radni popatrzą co będzie się działo w poszczególnych miejscowościach według WPF to Obryta jest trochę pominięta, w Wierzbnie będzie powstawało wiele inwestycji.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że jeżeli chodzi o środki 50% na 50% to są to dosyć spore środki, co będzie robione na innych boiskach, inne boiska również wymagają pewnych nakładów.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że w Wójcinie zostało zrobione boisko i to za sporą kwotę, w Zaborsku również. Wszystkie boiska są na bieżąco koszone, boiska były w lepszym stanie niż 2, 3 lata temu. Obecnie nie stać gminy aby w każdej miejscowości było boisko wielofunkcyjne. Gmina jest na takim etapie, że to zadanie można jeszcze unieważnić, jednak warto byłoby aby w gminie było chociaż jedno boisko wielofunkcyjne, którym można byłoby się pochwalić.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że nie jest przeciwny temu zadaniu ale chodzi o to aby o innych boiskach również pamiętać.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że jeżeli przeanalizuje się wcześniejsze kwoty za utrzymanie boisk, to boiska powinny być w bardzo dobrym stanie. Mało kto wie, że boisko w Warnicach kosztowało 120 000 złotych, same trybuny kosztowały 54 000 złotych. W tym roku koszenie boisk wyniosło 12 000 złotych, kiedyś kwota sięgała 20 000 złotych. Wójt poinformowała radnych, że na stronie urzędu Przelewic jest informacja o oddaniu dwóch boisk wielofunkcyjnych za kwotę 480 000 złotych, również z dofinansowaniem z PROW ale 75% na 25%. Boiska te są naprawdę ładne. Jeżeli radni uważają, że ma być to inna miejscowość to nie jest jeszcze za późno aby to zmienić.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że sam pamięta jak radny był zadowolony z tegorocznego koszenia boisk. Cena jest zdecydowanie mniejsza niż było to wcześniej, przy innej cenie za paliwo i robociznę.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że podtrzymuje to co wcześniej mówił, boiska wyglądają teraz lepiej niż kiedyś, jednak wiele boisk wymaga samego zwałowania.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli będzie cos potrzebne to trzeba to zgłosić, jak jest sygnał to wtedy wiadomo co należy zrobić w poszczególnych miejscowościach.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że z tego co pamięta to rekultywacja boisk w poprzedniej kadencji była wykonywana w Wójcinie, Zaborsku i w Warnicach. W tym roku rekultywacja była robiona w Grędźcu. Jest jeszcze 9 boisk w gminie. W miejscowości Wójcin powstał chodnik, plac zabaw, boisko jest w dobrym stanie, nie ma świetlicy, w którą można byłoby inwestować, budynek, w którym mieściła się świetlica został zgłoszony jako budynek zagrażający bezpieczeństwu.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że Barnim jest jedną z większych miejscowości, ma najwięcej mieszkańców, a stan boiska pozostawia wiele do życzenia. W przyszłości można byłoby się zastanowić nad poprawieniem stanu nawierzchni bądź przeniesieniu boiska w inne miejsce.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli chodzi o Barnim to teren parku gdzie jest plac zabaw to nie jest to teren gminy. Natomiast jeżeli chodzi o stan boiska to nie jest zły, zostały zakupione piłko chwyty, zrobione zostały nasadzenia drzew, w miarę posiadanych środków będą wykonywane prace na poszczególnych boiskach.

Radna Małgorzata Brząkała spytała się o pobocze w Grędźcu, nie można już tam przejść. Czy możliwe byłoby zebranie wierzchniej nawierzchni i wysypanie tego na nowo.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że postara się pomóc, jak uda się firmę przymusić do naprawienia to będzie to zrobione w taki bądź w inny sposób.

Radna Małgorzata Brząkała powiedziała, że pod numerem 2 w Grędźcu został położony zbyt wysoko chodnik, przyjechała karetka i nie mogła wyjechać z podwórka.

 

Ad. 6Radni nie złożyli żadnej interpelacji. Nie było już żadnych innych pytań.

 

Ad. 7 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że radni już wcześniej byli informowani o podjęciu takiej uchwały. Gmina nie posiadała uchwały mówiącej o zasadach przeprowadzania konsultacji społecznych.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/164/2012 stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Ad. 8 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że pierwotnie gmina chciała takie porozumienie zawrzeć sama, początkowo gmina Pyrzyce nie wyraziła w tej kwestii zainteresowania. Gmina Pyrzyce zmieniła zdanie, gminy będą obciążane adekwatnie do ilości mieszkańców. W ciągu ostatnich dwóch lat nie było takiego przypadku aby za kogoś płacić.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/165/2012 stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Ad. 9 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że gmina przekazała swoje kompetencje wynikające z ustawy śmieciowej Związkowi Gmin Dolnej Odry. Stawka za wywóz śmieci została ustalona przez Związek Gmin Dolnej Odry i jest obliczana na jednego mieszkańca, 15,00 złotych za śmieci niesegregowane i 9,00 złotych za segregację. Jedyną rzecz jaką musi zrobić gmina to dostosowanie regulaminu do obowiązujących przepisów. Jeżeli gmina nie przyjmie tego regulaminu to wyjdzie automatycznie ze Związku Gmin, a stawkę za wywóz śmieci określi Wojewoda.

Radny Bogd Skoczek powiedział, że stanowiska na komisji były różne, bo ustawa nie podoba się nikomu. Radny spytał się czy do końca roku miały być przyjęte deklaracje.

Pracownik ds. ochrony środowiska Monika Ostrowska poinformowała, że wszystko jest ustalone przez Związek Gmin Dolnej Odry za wyjątkiem regulaminu.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że wszystkie gminy powiatu pyrzyckiego będą miały takie same stawki za wywóz śmieci. Ustawa nie rozwiąże problemu śmieci, po wejściu ustawy w życie będzie gorzej i drożej, obecnie każdy z mieszkańców mógł wybrać sobie podmiot, który będzie odbierał śmieci, po wejściu w życie ustawy już tak nie będzie.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/166/2012 stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

Ad. 10Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował radnych o zmianach do Wieloletniej Prognozy Finansowej dotyczących roku 2012. Zmiany te wynikają z rozliczeń przy zamykaniu danego zadania.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/167/2012 stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

Ad. 11Radny Bogdan Skoczek spytał się o wpływy z podatku od nieruchomości.

Wójta Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała, że z podatkiem od nieruchomości zalega jedna z firm.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/168/2012 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

Ad. 12Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował, że niektórzy z radnych pamiętają o środkach niewygasających z alkoholówki w latach ubiegłych. W tym roku projekt uchwały dotyczy zadań inwestycyjnych z tego roku, a zapłata za nie będzie w następnym roku.

Radny Bogdan Skoczek spytał się o środki z alkoholówki dlaczego ich nie ma.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że wszystkie zostały wykorzystane. Pod koniec roku zostały jeszcze zakupione piłko chwyty dla Barnima za te środki, które pozostały.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała, że pierwszy raz jest taki projekt uchwały na taką kwotę, środki te będą wchodziły w wykonanie wydatków tegorocznych.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/169/2012 stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

Ad. 13Przewodniczący Rady Marek Brodowski odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Gminy Warnice na 2013 rok.

Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował, że autopoprawka wynikła z uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała, że było kilka zadań z których trzeba było zrezygnować. W miarę uwalniania się środków, zadania będą robione. Jednym z głównych zadań na 2013 rok to zrobienie przyłączy w miejscowości Wierzbno.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że w okolicach sesji absolutoryjnej, będzie można się przekonać, że rok 2012 zamknął się również nie najgorzej i będzie można mówić również o nadwyżce budżetowej.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/170/2012 stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

Ad. 14O godz. 12:45 z obrad wyszła Pani Wójt.

Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował, że rok 2013 jest ostatnim rokiem kiedy obowiązuje po staremu obliczanie wskaźnika zadłużenia. Poinformował radnych o opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie przedłożenia projektu uchwały o zmianie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2013-2023, która stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr XXV/171/2012 stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

 

Ad. 15Przewodniczący komisji rewizyjnej Kamil Wochner odczytał protokół z przeprowadzonej kontroli dotyczącej rozliczenia kosztów ogrzewania w Domu Strażaka w Warnicach i w Ośrodku Zdrowia w Warnicach. Protokół z kontroli stanowi załącznik nr do protokołu. Radny Kamil Wochner poinformował, że komisja w tym dniu sprawdziła również wszystkie drogi gminne w jakim stopniu są odśnieżone.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że z jedną mieszkanką koresponduje dość regularnie, kolejny telefon miał miejsce podczas obrad komisji rewizyjnej stąd radni zostali poproszeni o sprawdzenie jak wyglądają drogi gminne, czy są odśnieżone czy też nie. Jeżeli chodzi o koszty ogrzewania to w tej chwili kalkulacja kosztów ogrzewania jest już wyprostowana, więcej zastrzeżeń do kalkulacji być nie powinno. Zastępca Wójta powiedział, że ma nadzieję iż komisja w roku następnym powtórzy tą kontrolę i nie będzie już zastrzeżeń. Jeżeli radni przeanalizowaliby dokumenty to można byłoby zauważyć, że koszty wcześniej były wyższe, a później zostały one obniżone za poprzedniego pracownika.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski poinformował Przewodniczących komisji aby na początku stycznia zorganizować posiedzenia komisji i ustalić plany pracy.

Radna Maria Malkiewicz spytała się o stawki jakie były naliczane, czy pracownik naliczał czynsz na podstawie innych stawek.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że za ogrzewanie płaci się kwotę z kalkulacji rocznej faktycznie poniesionych kosztów. Błąd polegał na tym, że na terenie Warnic ze środków gminnych opalane są dwie kotłownie, jedna w Domu Strażaka, która ogrzewa ośrodek zdrowia i znajdujące się tam mieszkania, oraz cały Dom Strażaka również pomieszczenia, które są wydzierżawiane przez podmioty komercyjne, oraz kotłownia, która jest w urzędzie gminy. Jedna i druga kotłownia ma ten sam rodzaj opału. Koszty te były podzielone na oko. Pracownik poproszony został o przedstawienie sposobu kalkulacji kosztów, odpisał, że jak przyjeżdżał transport z opałem rozpisywany był wizualnie. Wyszło na to, że na ogrzanie budynku urzędu poszło 30 ton opału, a na Dom Strażaka około 38 ton. Koszty w Domu Strażaka były skalkulowane w kwocie 2,47 złotych natomiast w budynku urzędu w kwocie 10 złotych.

Radny Bogdan Skoczek poinformował, że stawka jak obowiązywała to 3,04 złotych, obecnie obowiązuje 3,80 złotych, natomiast z przeprowadzonej kontroli wynika, że realne koszty i tak są wyższe bo wyszło 4,18 złotych.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że koszty kalkulowane są przed okresem grzewczym, jest roczny koszt poniesionych kosztów, koszty poniesione w trakcie okresu grzewczego zostaną ujęte w kalkulację kosztów na następny okres grzewczy. Ostatni raz kiedy była stawka zmieniana to rok 2009.

Radny Sławomir Konieczny zadał pytanie odnośnie jednej mieszkanki z Barnima Pani Masłowskiej. Jest to osoba samotna, do której wcześniej przychodzili pracownicy socjalni dość często, teraz mało kto interesuje się tą panią, mieszkańcy budynku boją się aby Pani ta nie spaliła budynku.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że nie za bardzo zna sprawę i zaprasza radnego do urzędu, aby sprawdzić na miejscu czy osoba ta korzysta z pomocy Ośrodka Pomocy.

Sołtys Warnic Teresa Suliga poinformowała, że doszły ją słuchy, że radni z Barnima wyrazili zdanie na jej temat, że nie wyraziła ona zgody na budowę zatoczki autobusowej. Pani Sołtys poinformowała, że nic takiego nie mówiła, na sesji była mowa nad parkingiem koło kościoła, a nie zatoczki autobusowej.

Radni z Barnima poinformowali, że o niczym takim nie słyszeli.

 

 

Ad. 16Prowadzący obrady Marek Brodowski Przewodniczący Rady Gminy – wobec wyczerpania porządku obrad o godz. 13:06– zamknął obrady XXV sesji Rady Gminy Warnice.

Przewodniczący Rady

   Marek Brodowski

Protokołowała

Urszula Kacperska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Urszula Kacperska 07-02-2013 07:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 07-02-2013
Ostatnia aktualizacja: - 07-02-2013 07:50