Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Sesja Nr XXIII


Protokół nr XXIII/2005

z Sesji Rady Gminy w Warnicach

z dnia 03 marca 2005 r.

Obrady otworzył Przewodniczący RG Marek Brodowski, przywitał radnych i zaproszonych gości.

W obradach uczestniczyli Sekretarz, Wójt, Skarbnik, kierowniczka OPS, p. Mroczek (podinspektor ds. rolnictwa).

Przebieg obrad;

Ad. l j. w.

Ad. 2 Przewodniczący stwierdził quorum, które jest prawomocne do podejmowania uchwał, lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ad. 3 Przewodniczący zgłosił zmiany do porządku obrad. Po zmianach porządek obrad wygląda następująco:

4. Przyjęcie porządku obrad.

5. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

6. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych.

7. Informacja z pracy Wójta.

8. Informacja z pracy Przewodniczącego Rady Gminy.

9. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2005 rok.

- dyskusja, podjęcie uchwały

10. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

- dyskusja, podjęcie uchwały

11. Projekt uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz wysokość wynagrodzenia za inkasa.

- dyskusja, podjęcie uchwały

12. Projekt uchwały w sprawie udzielania dotacji organizacjom pozarządowym na realizację zadań publicznych zleconych przez gminę.

- dyskusja, podjęcie uchwały

13. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i budynków.

- dyskusja, podjęcie uchwały

14. Projekt uchwały w sprawie programu współpracy na 2005 r. Gminy Warnice z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego.

- dyskusja, podjęcie uchwały

15. Informacja z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za 2004 rok.

16. Projekt uchwały w sprawie skargi Pani Katarzyny Pietrzak dot. postępowania Wójta Gminy Warnice w związku z opieszałością w załatwianiu spraw.

- dyskusja, podjecie uchwały

17. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy w Warnicach na 2005 rok.

- dyskusja, podjęcie uchwały

18. Wolne wnioski i zapytania.

19. Zakończenie obrad

Ad. 4 Porządek obrad został przyjęty przez całą radę.

Ad. 5 Radny Pągowski - Uchwałą w sprawie zmian w budżecie powinna zająć się komisja rewizyjna. Decyzja należy do rady jeżeli rada przyjmie protokół jest to przyjęcie również uchwał w nim zawartych.

Radny Skoczek - Poproszę o odczytanie protokołu wtedy ustosunkujemy się co jest w protokole i zajmiemy dane stanowisko.

Radny Kobierecki - Jeżeli wychodzą jakieś niejasności, na komisjach odczytuje się każdy projekt uchwały. Na sesji nie było konieczne odczytanie uchwały, a rada została poinformowana przez skarbnika, że jej treść ulega zmianie. Każdy członek rady może wnieść uwagi nie tylko komisja rewizyjna.

Przewodniczący RG - Komisja rewizyjna działa według określonego przez siebie planu pracy na cały rok. Jeżeli są dodatkowe jakieś zlecenia kontroli to może zrobić to i przegłosować rada, nie mogą zrobić tego poszczególni radni. Na komisjach był przedstawiany projekt uchwały. Skarbnik informował o zmianach, które mogą zaistnieć. Zmiany były w czterech miejscach, szeroko omawiane. Ostateczna wersja była przygotowana w jednej wersji w dniu sesji. Błędne jest oskarżanie, że do protokołu był podpięty inny projekt. Radni nie chcieli odczytywania projektu uchwały, ani nie chcieli nowego ksero. Radni na komisjach byli informowani. Jeżeli radni sądzą, że projekt uchwały został podmieniony to zlecimy komisji rewizyjnej zbadanie tej sprawy.

Wójt - Tą uchwałę, którą dostaliście była to wersja robocza. Skarbnik informował o zmianach, które mogą zaistnieć. Jeżeli radni notowaliby zmiany o których skarbnik mówił to nie byłoby niedomówień.

Przewodniczący RG - Chciałem odczytać ten nowy projekt uchwały ale radni byli zmęczeni i nie chcieli odczytywania uchwały.

Radna Wochner - My powinniśmy wiedzieć, że jest całkiem nowa uchwała, nowa wersja uchwały.

Przewodniczący RG - Do wszystkich projektów uchwał zgłaszane są zmiany. Chciałem przeczytać uchwałę po naniesionych poprawkach.

Radny Kobierecki - Mam prośbę żeby tą sprawę zlecić komisji rewizyjnej, komisja powoła biegłego. My stwierdziliśmy, że nie ma przestępstwa. Jest problem, że ktoś nie z kserował 15 tych uchwał. Tu nie ma żadnego przestępstwa.

Przewodniczący RG - Druga rzecz to że na sesji też trzeba słuchać.

Skarbnik - Jestem zaskoczony bo na każdych komisjach mówiłem o tym, że mogą być naniesione do ostatniej chwili zmiany. Ten projekt był rozdany przed świętami (wersja robocza). Tak jakbyśmy robili coś wbrew gminie. Wyjaśniałem, że może jeszcze do 31 coś ulec zmianie.

Radna Brząkała - Wnosimy wniosek aby pan Przewodniczący każdą jedną uchwałę czytał, czy są zmiany czy też nie.

Radny Pągowski - Rok temu wyjaśniał pan, poinformował nas telefonicznie o zmianach. Mogliśmy nie zamykać sesji i 7 stycznia mogliśmy zakończyć obrady.

Radni zauważyli nieprawidłowości w uchwale nr XXI/109/2004 dot. zmian w budżecie gminy na 2004 rok i poprosili o odczytanie protokołu z poprzedniej sesji. W trakcie odczytywania protokołu przybyła radna Gładysz Grażyna (11:20).

Po odczytaniu protokół został przyjęty 9 głosami, 2 radnych wstrzymało się od głosu, a 3 było przeciw.

Ad. 6 Radny Kobierecki - Wniosek do Wójta formalny - Mija rocznica składania interpelacji do Zarządu Dróg dotycząca podcinki drzew. To jest karygodne ,do tragedii jest niedaleko. Powiela się pisma ale to nic nie skutkuje. Powinno się napisać pismo do Wojewody aby ścieli drzewo. Również wnoszę o zajęcie się odwodnieniem skrzyżowania przy ulicy głównej w Obrytej.

Ad. 7 Informacja z pracy Wójta stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Później były pytania do Wójta.

Radna Wajs - Odnośnie drzew nie możemy ich wyciąć we własnym zakresie?

Wójt - Nie. Wycinka drzew we własnym zakresie dotyczy tylko naszych dróg i gruntów prywatnych. Jeżeli chodzi o drogi wojewódzkie, Urząd Marszałkowski życzy sobie przedstawienia kosztów co z tym drzewem stanie się po wycięciu. Koszty są ogromne.

Radny Kobierecki - Jeżeli chodzi o drogi jak powiat nie ma pieniędzy to niech chociaż profilaktycznie zrobi coś, a tak nic się nie dzieje. Drugie to wywóz śmieci. Umowa z Remondisem nie byłaby możliwa jeżeli chodzi o wywóz szkła? Kolejna sprawa to hala, chodzi mi o powołanie gminnego koordynatora sportu.

Wiele dzieje się w naszym powiecie, a niektórzy nie mają o niczym pojęcia, może warto byłoby zapraszać częściej p. Kibałę.

Wójt - Koordynatorem do spraw sportu jest p. Mroczek. Problem jest w tym, że nie ma chętnych do brania udziału w rozgrywkach sportowych. Współpracujemy razem ze szkołą. Do zagospodarowania sali będzie wytypowana osoba, która będzie miała wpływ na salę. Jeżeli chodzi o wywóz śmieci na naszym terenie jest Remondis, Jumar i PPK, to nieważne z kim ma się zawartą umowę, ważne jest aby umowa była podpisana.

Wycinka drzew przy poboczach była robiona na trasie Stary Przylep - Czernice i Stary Przylep - Obryta.

Ad. 8 Informacja z pracy Przewodniczącego RG stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Ad. 9 Punkt obrad dotyczył projektu uchwały w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2005 rok. Pani Mamos, dyrektorka przychodni zabrała głos. Priorytetem jest praca nad profilaktyką z dziećmi i młodzieżą. Leczenie osoby uzależnionej od alkoholu wymaga jej zgody. Obecnie jest podpisana umowa z poradnią przeciwalkoholową w Stargardzie. Można zasięgnąć tam porady terapeutycznej, rehabilitacyjnej. W związku z tym programem powstały świetlice środowiskowe w których jest opieka nad dziećmi przedszkolnymi. Organizujemy festyny, wyjazdy profilaktyczne, finansujemy prace policyjne mające na celu wykrywanie narkotyków w ciele.

Radna Gładysz - Chciałam złożyć podziękowania za współpracę odnośnie świetlic. Jestem również za stworzeniem punktu przyjmowania interesantów w Urzędzie Gminy w otoczeniu bardziej przyjaznym niż to stwarzają warunki w Domu Strażaka.

Radny Kobierecki - Ja również składam wyrazy podziękowania. Jeżeli chodzi o zatrucia alkoholowe, powodują one problemy w nauce. Możliwe byłoby połączenie tego programu również ze szkołą?

Pani Mamos - W każdej szkole funkcjonuje program profilaktyczny. Wyniki badań dotyczące uzależnień przygotowywała szkoła. Gdy rodzic zauważa, że jego dziecko jest uzależnione powinien zgłosić się z takim dzieckiem na detoksykację. Projekt uchwały został przyjęty 14 głosami za.

Uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad. 10 Punkt 10 obrad sesji dot. projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Prezes Kurzaj przestawił inwestycje zrealizowane w 2004 roku podzielone na miejscowości. Do Wójta należy sprawdzenie danych inwestycji i tak też zrobił.

Radny Łuszczyński - Jaka jest prawidłowa cena wody bo inną pan przeczytał i my też mamy inną.

Radny Kobierecki - Pan wymienia elementy naprawy, które są w pana interesie, aby je wymienić jak pan prowadzi działalność.

Pan Kurzaj - W momencie nie zwolnienia mnie z podatku to jest dla mnie koszt. Jestem przekaźnikiem, który jeszcze może mieć straty z powodu osób nie płacących za wodę.

Radny Kobierecki - To są pana koszty za które my płacimy. Z góry pan zakłada, że coś się zepsuje.

Została wprowadzona poprawka do projektu uchwały w § l wpisano punkt 3 dotyczący opłaty za abonament. Poprawka ta przeszła 9 głosami za, 3 radnych wstrzymało się, a 2 było przeciw.

Projekt uchwały został przyjęty po poprawce 4 głosami za, 3 radnych było przeciw, natomiast 7 radnych wstrzymało się od głosu.

Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 11 Kolejny punkt obrad dotyczył projektu uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzenia za inkasa.

Na komisjach radni zaproponowali 5%, 6% i 10% wynagrodzenie za inkaso.

Za 5% wynagrodzeniem było 7 radnych, za 6% głosowało 5 osób, a za 10% było 2 radnych. Zostało przegłosowane 5% wynagrodzenie za inkaso.

Za projektem uchwały głosowało 10 radnych, 2 było przeciw, 2 wstrzymało się.

Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 12 Dotyczył projektu uchwały w sprawie udzielania dotacji organizacjom pozarządowym na realizację zadań publicznych zleconych przez gminę. Za projektem uchwały było 13 radnych, jeden wstrzymał się od głosu.

Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 13 Kolejny punkt obrad dotyczył projektu uchwały w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych.

Za projektem uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 14 Punkt obrad dotyczył projektu uchwały w sprawie programu współpracy na 2005 rok Gminy Wamice z organizacjami pozarządowymi, podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego. Radna Gładysz zabrała głos i przedstawiła działania fundacji „BARNIM", która istnieje od 02 stycznia tego roku. Radna jest jej inicjatorką, na celu mają wspieranie młodych ludzi. W przyszłości chcą założyć gminne centrum informacji. Za projektem uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad. 15 Kolejny punkt dotyczył informacji z działalności OPS. Kierowniczka OPS zabrała głos, przedstawiła informację z ośrodka za 2004 rok. Informacja z OPS została przyjęta 14 głosami za.

Informacja z działalności ośrodka stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 16 Punkt obrad dotyczył projektu uchwały w sprawie skargi na postępowanie Wójta. Projekt uchwały został przyjęty 14 głosami za.

Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad. 17 Dotyczył projektu uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy RG. Przewodniczący RG zabrał głos, stwierdził, że dodatkowo jeszcze mogą wyjść sesje wyjazdowe. Za projektem uchwały głosowało 14 radnych.

Uchwała stanowi załącznik nr 12do niniejszego protokołu.

Ad. 18 W wolnych wnioskach i zapytaniach radni mieli pytania do Wójta. Orzechowski:

- odnośnie drzew koło CPN, można byłoby wyciąć te drzewa i przekazać je opiece,

- organizowane są spotkania z telefonią komórkową, która ma stawiać maszt w Obrytej. Jakie w tych spotkaniach zajmuje stanowisko Urząd?

Pluta:

- przywiezienie żużlu przez spółkę DUTCH FARMERS,-

- załatanie dróg po śniegach,

Piwoni:

- organizowane są spotkania z rolnikami, rolnicy chcą założyć stowarzyszenie,

- są dziury na drodze Obryta - Lubiatowo,

Przewodniczący:

- szkoła organizowała zimowiska, jednak dzieci nie miały tam odpowiedniej opieki.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad. Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Protokołowała

Urszula Michalak

Przewodniczący Rady Gminy

Marek Brodowski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Aneta Kremer-Seredyńska 10-01-2006 10:05
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 10-01-2006
Ostatnia aktualizacja: - 10-01-2006 10:05