Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr XIX Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 29 czerwca 2012 roku

Protokół z XIX sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 29 czerwca 2012 roku

 

Obrady XIX sesji Rady Gminy Warnice otworzył o godz. 12:05 Przewodniczący Rady Marek Brodowski. W obradach uczestniczyli: Wójt Anna Hackiewicz-Gębska, Zastępca Wójta Waldemar Lubiński, Skarbnik Gminy Ryszard Ligocki oraz zaproszeni goście Dyrektor SP Warnice Ewa Rebeko, Dyrektor Gimnazjum Małgorzata Jakubowska, Radni powiatowi Jan Chmielewski i Paweł Brzeziński oraz sołtysi (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W obradach uczestniczył również Kierownik budowy firmy Drogbud Maciej Domański wraz z podwykonawcą chodników Grzegorzem Rajmund. W obradach sesji uczestniczyło 15 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Marek Brodowski na podstawie listy obecności radnych stwierdził quorum uprawniające radę do podejmowania uchwał.

 

Ad. 1, 2Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum

jw.

 

Ad. 3Zgłaszanie zmian do porządku obrad

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska złożyła wniosek o ściągnięcie z porządku obrad dwóch projektów uchwał:

  • 29/2012 w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków; z tego powodu, że nie przyszły jeszcze uzgodnienia z urzędu ochrony konkurencji i konsumentów, który jest obowiązkowy
  • 30/2012 w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Warnice z uwagi, że również nie przyszły uzgodnienia od Weterynarii

i wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Warnicach.

Radni jednogłośnie przyjęli wszystkie zmiany do porządku obrad.

Radni jednogłośnie przyjęli porządek obrad wraz ze zmianami.

Porządek obrad wyglądał następująco:

  1. Otwarcie obrad
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad
  4. Przyjęcie protokołu z XVIII sesji Rady Gminy Warnice z dnia 25 maja 2012 roku
  5. Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami
  6. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych
  7. (Projekt nr 27/2012) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Warnice za rok 2011
  8. (Projekt nr 28/2012) Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu na rok 2011
  9. (Projekt nr 35/2012) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Warnicach
  10. (Projekt nr 31/2012) Podjęcie uchwały w sprawie założeń do gminnego planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Warnice na lata 2012-2027
  11. (Projekt nr 32/2012) Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi
  12. (Projekt nr 33/2012) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2012-2023
  13. (Projekt nr 34/2012) Podjęcie uchwały w sprawie zmian do budżetu gminy na 2012 rok
  14. Wolne wnioski
  15. Zakończenie obrad

 

Ad. 4 Protokół z XVIII sesji został przyjęty przez 15 radnych bez odczytywania.

 

Ad. 5 Przewodniczący Rady Marek Brodowski oddał głos przedstawicielom z Drogbudu odnośnie wykonawstwa chodników na terenie gminy.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że Panowie zostali zaproszeni w trybie awaryjnym ponieważ na komisji rolnictwa i rozwoju państwo radni prosili o spotkanie z przedstawicielami aby przedstawić im swoje wątpliwości co do jakości wykonywanych prac i do terminowości. Ustalenia między gminą, a firmą Drogbud są radnym znane, jest podpisane porozumienie jednak jest szereg wątpliwości i różnych zapytań. Na dzień dzisiejszy wiadomo już, że inwestycja nie skończy się w terminie w jakim była podpisana umowa czyli do 20 maja 2012 r.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że celem spotkania była sprawa bieżąca czyli chodnik w Barnimie, gdzie od ponad dwóch tygodni nic się nie dzieje, a płytki są ściągnięte. Przez te dwa tygodnie cały czas były sygnały od mieszkańców, nie pod kątem firmy tylko pod kątem radnych i Pani Wójt. Jakość pracy oceni komisja, która będzie odbierała chodnik jednak nie można czekać do samego końca, gdzie chodnik jest nie odbierany i ponownie musi zostać przełożony. Taka sytuacja jest znana z miejscowości Wójcin. Miejscowość ta była przekładana 3 razy. Obecnie nie ma większych zastrzeżeń do tego chodnika ale występują małe rzeczy do poprawienia. Chodnik w Wójcinie był remontowany od marca do czerwca, mieszkańcy mieli już tego dosyć. Nie powinniśmy dopuścić do podobnej sytuacji w Barnimie, gdzie chodnik zostanie w całości przełożony i przy odbiorze dopiero okaże się, że został źle zrobiony i ponownie musi zostać przełożony.

Radny Kamil Wochner powiedział, że od ponad pół roku Zaborsko miało być posprzątane po budowie chodnika, do tej pory leżą chałdy śmieci, stare krawężniki, miały one zostać wywiezione dawno temu, kiedy miejscowość zostanie posprzątana.

Radny Sławomir Konieczny powiedział, że ma zastrzeżenia do chodnika w Barnimie. Są za duże szpary pomiędzy kostkami. Jeżeli przyjdzie mróz i deszcze, to cały chodnik się rozejdzie na boki.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski spytał się również o chodnik w Barnimie. Powiedział, że przyglądał się od początku kładzenia tego chodnika, gdzie osoby były brane z łapanki i część osób zamiast pracować, wywoziła tą kostkę. Firma wygrała przetarg, dała bardzo niską cenę niż pozostałe firmy, możliwe, że na dzień dzisiejszy są już straty dla firmy przy robieniu tych chodników. Przewodniczący zauważył, że układanie krawężników było nieprawidłowe, koparka, która kopała pod krawężniki, zrywała część asfaltu z drogi, gdy było to zgłaszane do zarządu dróg powiatowych stamtąd powiedziano, że kto zerwał to będzie musiał naprawić. Pomiędzy krawężnikami, a asfaltem porobiły się szczeliny, wyrównane zostało to błotem i ziemią. Kładzenie chodnika przy studzienkach jest nieszczelne, można to zauważyć na zakręcie w Barnimie w kierunku drogi wojewódzkiej, piasek jest wypłukiwany do studzienki. Radni oczekują jasnych odpowiedzi do kiedy chodnik w Barnimie zostanie poprawiony, tak aby chodnik spełniał jakieś wymogi, im dłużej prace się przeciągają tym więcej jest skarg od mieszkańców, a pozostały jeszcze miejscowości do zrobienia od podstaw.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że sprawa chodników jest wszystkim znana, począwszy od poprzedniego wójta aż do teraz, kiedy to miejscowości są poprawiane po kilka razy, jedynie Obryta nie była poprawiana. Na dzień dzisiejszy jest jeden chodnik do przełożenia i trzy do wykonania. Firma jest w niedoczasie, a to wiążę się z karami. Zastępca Wójta powiedział, że jeżeli chodnik w Barnimie zostanie wykonany nie tak jak się należy to współpraca między gminą a firmą Drogbud się skończy. Nowe chodniki będzie mogła wykonać już inna firma.

Radny Sławomir Konieczny powiedział, że nikt nie ma nic przeciwko, że są brani ludzie z wioski do robienia chodników, ktoś musi przywieźć piasek, cement, jednak kostkę mógłby układać pracownik, który na tym się zna.

Pan Maciej Domański z firmy Drogbud powiedział, że był dziś na budowie chodnika w Barnimie. Wszystkie uwagi, które dzisiaj padły oprócz jednej zostały zgłoszone Kierownikowi podwykonawcy Panu Grzegorzowi Rajmundowi. Powiedział, że zna Zastępcę Wójta, wie jaki jest skrupulatny przy czynnościach odbiorowych, czego dowód mieli przy odbiorze chodnika w Wójcinie. Jeżeli nie będzie jakaś zgodność z normą to odbiór chodnika nie przejdzie i tego są świadomi. Poślizg w pracach w Barnimie wynikł z tego, że na pierwszy rzut oka wykonane roboty w Wójcinie i Cieszysławiu wyglądały dobrze, jednak zdanie Zastępcy Wójta było odmienne od inspektora nadzoru i pracownicy powrócili aby dokończyć chodnik w Wójcinie oraz zrobić dodatkowe prace w Cieszysławie, gdzie okazało się, że warunkiem odbioru chodnika jest wykonanie robót dodatkowych. Pan Maciej Domański zadeklarował, że chodnik w Barnimie w ciągu dwóch tygodni zostanie zakończony na takim poziomie technicznym, że nie powinno być problemów z odbiorem. Jeżeli chodzi natomiast o zarzut uszkodzonego asfaltu przy wstawianiu krawężników, nie pamięta jak jest w dokumentacji przetargowej.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że przy układaniu krawężników asfalt powinien być cięty, a nie zrywany koparką.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że to co jest w dokumentacji, a prace zrobione przez firmę, to są dwie różne rzeczy.

Pan Maciej Domański z firmy Drogbud powiedział, że w tych miejscach gdzie asfalt został uszkodzony miejsca takie zostaną uzupełnione masą asfaltową.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że w Barnimie najbardziej jest to widoczne na zakręcie koło kościoła. W kierunku drogi wojewódzkiej, a przy sklepie jak samochody się zatrzymują, nie mogą zatrzymać się koło krawężnika więc wjeżdżają na chodnik.

Radny Kamil Wochner spytał się kiedy Zaborsko zostanie uprzątnięte.

Pan Maciej Domański powiedział, że teraz wszystkie prace skoncentrowane są na Barnimie, za dwa tygodnie jak będzie odbywać się odbiór chodnika w Barnimie, wszystkie sprawy związane z pracami porządkowymi będą zakończone, zarówno w Zaborsku jak i Cieszysławiu.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że ma prośbę do mieszkańców Barnima aby na bieżąco reagowali jak coś złego będzie się działo na chodnikach.

Radny Sławomir Konieczny spytał się o cement, który jest wysypany w Barnimiu na trawę, aby on również został uprzątnięty po zakończeniu prac, aby nie pozostał tak jak po ostatnim wykonawcy.

 

Informacja Wójta z prac pomiędzy sesjami stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że nie ma informacji z działu Pani Ireny Laps, która z przyczyn osobistych musiała wziąć dłuższy urlop, przy następnej informacji z pracy międzysesyjnej zostanie ona uzupełniona.

Wójt poinformowała, że został podpisany harmonogram prac na placach zabaw. Wyłoniony wykonawca nie wywiązał się z niego jednak wiążąca jest umowa i to co było w przetargu, w takim przypadku nie można wywrzeć żadnych konsekwencji. Pocieszające jest jednak to, że zgodził się na prace zamienne i odbyły się już częściowe negocjacje.

Wójt poinformowała, że świetlica wiejska w Starym Przylepie nie leży w całości na gruncie należącym do gminy, część dachu i ściany od strony podwórza należy do państwa Grabarczyk. Podpisane zostało porozumienie aby uregulować akt własności świetlicy, po to aby mogła zostać sporządzona dokumentacja na jej przebudowę.

Wójt poinformowała również radnych o rozstrzygniętym konkursie na komendanta straży gminnej. Niestety osoba, która wypadła najlepiej, po kilku dniach przedzwoniła i powiedziała, że z przyczyn osobistych musi zrezygnować dlatego został ogłoszony nowy konkurs.

Została również podpisana umowa z księdzem Proboszczem Piotrem Ilnickim, umowa użyczenia części gruntu na działce nr 66 w Kłębach. Parafia użyczyła gminie części gruntu na czas nieokreślony z przeznaczeniem pod budowę placu zabaw. Teren był przekazywany przez półtora roku przez Starostwo, były chęci po tamtej stronie jednak słup stojący tam energetyczny, usuwanie przeszkód z tym związanych byłoby kosztowne.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że za czasów Wójta Szymańskiego rada przystąpiła do podpisania porozumienia międzygminnego w sprawie wysypiska odpadów w Łęczycy. Obecnie lepsze warunki przedstawia Chojna, począwszy od opłaty na wjeździe gdzie przy opłacie marszałkowskiej wynoszącej 107,00 złotych za tonę, Łęczyca wspomina o kwocie 220,00 złotych natomiast Chojna mówi o kwocie 140,00-160,00 złotych. Chojna wzięłaby na siebie windykację, zawieranie umów, gmina nie musiałaby ponosić kosztów związanych z zatrudnieniem nowej osoby. Kolejna sprawa dotyczy oświaty. Pracownik ds. oświaty został poproszony o wyliczenie kosztów na jednego ucznia. Na jednego nauczyciela kwota samych dodatków to około 7 200,00 złotych rocznie. Zmniejszenie dodatku mieszkaniowego spowodowało oszczędności rzędu około 16 500,00 złotych

 

Ad. 6Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że do rady wpłynęły dwa pisma, zgłosiły się również dwie osoby w czasie przyjęć interesantów. Jedno pismo jest rady sołeckiej w Starym Przylepie, która zwróciła się z prośbą o podjęcie działań dotyczących remontu i przebudowy świetlicy wiejskiej. Przewodniczący Rady poinformował, że po rozmowie z Panią Wójt sprawa ta już się wyjaśniła, działania zostały podjęte.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że od początku roku monitowane były dwie najważniejsze rzeczy w gminie – wymiana pieca w szkole w Warnicach i remont dachu na świetlicy wiejskiej w Starym Przylepie. W związku z tym, że na początku były pilniejsze sprawy, nie było na to środków, w ciągu roku można było sukcesywnie przesuwać środki po rozstrzygniętych przetargach. Obecnie po przetargu na budowę oświetlenia ulicznego w parku uwolniła się kwota 53 000,00 złotych. Kwota ta wraz z jeszcze jedną dołożoną z innego zadania została przeznaczona na remont dachu w Starym Przylepie. Do końca października dach ten powinien zostać zrobiony.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział o drugim piśmie, równocześnie podczas przyjęć interesantów przyjęta została Pani Agnieszka Chodanowska, nauczycielka ze szkoły w Starym Przylepie. Pismo to nie zostało potraktowane jako skarga ponieważ rada nie jest organem prowadzącym szkoły, w piśmie tym poruszane są różne sprawy prywatne. Radni zapoznali się z tym pismem na poszczególnych komisjach natomiast Pani Wójt ustosunkuje się do niego w wolnych wnioskach. W kompetencjach rady nie ma spraw związanych ze zwalnianiem czy zatrudnianiem nauczycieli w związku z tym rada tylko zapoznała się z tym pismem, każdy z radnych  sam może wyrobić sobie ocenę co do wypowiedzi w tym piśmie.

Przewodniczący Rady wspomniał o jeszcze jednej interwencji Pani Zdzisławy Dębniak w sprawie zakłócania porządku. Pismo to zostało skierowane do Pani Wójt. W związku z tym, że jest to wspólnota mieszkaniowa, gmina nie posiada udziałów w nieruchomości, problem ten nie leży w kompetencji rady, ponieważ od spraw związanych z zakłócaniem porządku są odpowiednie organy, które takimi rzeczami się zajmują, a nie rada gminy. Urząd ustosunkował się do tego pisma, gmina nie posiada udziałów w działce na tej nieruchomości. Pani Zdzisława była u pracownika urzędu gminy, z rozmowy tej została sporządzona notatka służbowa, która później została przesłana do Komendy Powiatowej Policji w celu wszczęcia postępowania. W 2011 roku również były podejmowane działania na wniosek Pani Dębniak.

 

Ad. 7Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska wypracowane na komisjach.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że sprawozdanie z wykonania budżetu jest przygotowane bardzo dobrze, świadczy o tym opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej, tutaj wyrazy uznania należą się Panu Skarbnikowi. Powiedział, że samo wykonanie jest dobre, wskaźniki są na poziomach budujących, z małym wyjątkiem na wykonaniu inwestycji. Radny powiedział, że w tym roku liczy na lepsze wykonanie inwestycji.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że jest uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Warnice za 2011 rok. Skład orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej pozytywnie zaopiniował sprawozdanie z wykonania budżetu za 2011 rok, z uwagą, dotyczącą naruszenia ustawowego terminu do przedstawienia Regionalnej Izbie Obrachunkowej wynikającego z art. 267 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

Uchwała RIO w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Warnice stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr XIX/113/2012 stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Ad. 8Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że komisją merytoryczną w sprawie projektu uchwały jest komisja rewizyjna w związku z tym poprosił Przewodniczącego komisji o przedstawienie stanowiska.

Przewodniczący komisji rewizyjnej odczytał wniosek komisji rewizyjnej w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium z tytułu wykonania budżetu. Wniosek komisji rewizyjnej stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej dotycząca wniosku komisji rewizyjnej w sprawie udzielenia wójtowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok jest pozytywna.

Uchwała RIO dotycząca wniosku komisji rewizyjnej stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował dlaczego inwestycje są wykonane w 13,2%. Największe inwestycje czyli kanalizacja rozpoczęły się na dobre w tym roku. Druga sprawa, która miała na to wpływ to chodniki, były one wielokrotnie omawiane. Na wykonanie inwestycji miały wpływ również place zabaw i sytuacje takie jak słupy wysokiego napięcia, zaprojektowanie placu zabaw na ujęciu wody pitnej czy sytuacja w Dębicy. Nie można jednak powiedzieć, że w tej kwestii nic nie było robione. Dopóki nie ruszy inwestycja dzieje się wiele rzeczy, których tak naprawdę nie widać, zanim zostanie ogłoszony przetarg, zostanie wyłoniony wykonawca, trzeba zlecić dokumentację, potrzebnych jest kilka miesięcy na przygotowanie wszystkich dokumentów.

Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował, że warto zwrócić uwagę na inne sprawy, faktury są opłacane w terminie, środki czekają na faktury, a nie odwrotnie. Jest pozytywna opinia RIO, pozytywny wniosek komisji rewizyjnej i na to potwierdzoną uchwałę RIO.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr XIX/114/2012 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska podziękowała za udzielone absolutorium. Powiedziała, że to był trudny rok, był to rok powyborczy gdzie jak wygrywa ta sama osoba to nie musi się aż tak bardzo wykazywać, jeżeli wygra nowa osoba to chciałaby pokazać, że cos potrafi. Rok był trudny z uwagi na sytuację w oświacie, praca była prowadzona na budżecie poprzednika, który miał inne priorytety, inny sposób zarządzania. W tym roku powinno być o tyle łatwiej, że budżet był projektowany wspólnie ze Skarbnikiem, Zastępcą, wspólnie z radnymi i sołtysami według tych potrzeb, które po pierwszym roku okazały się najpilniejsze i najpotrzebniejsze. Zawsze można było budżet zrobić lepiej jednak nikt nie jest idealny. Wójt poinformowała, że absolutorium z poprzedniego roku nie było jej absolutorium, dostała je ponieważ jest ciągłość władzy, a wójtem była od 2 grudnia, więc nie czuła się odpowiedzialna za tamten budżet, chociaż były problemy z jego spięciem ponieważ rzeczy, które były do wykonania nie były zaplanowane (odśnieżanie ulic, odprawa poprzedniego wójta). Wójt podziękowała Zastępcy, Skarbnikowi, Pani Renacie Morgner, całemu referatowi finansowemu, w którym w tym czasie było dużo perturbacji, w trakcie roku zmieniły się trzy osoby. Wójt podziękowała również za współpracę radnym i sołtysom.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że działania podejmowane przez Panią Wójt mają na celu rozwój gminy, zwiększenie dochodów w budżecie, aby z czasem można było zrobić dużo więcej rzeczy.

 

Ad. 9Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że projekt był omawiany na komisjach. Projekt uchwały jest formalnością ponieważ od 1 stycznia 2012 roku weszła w życie ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, w związku z tym zadania nie były w Ośrodku Pomocy Społecznej, pojawiła się potrzeba gdyż jedno dziecko z terenu gminy przebywa w domu dziecka.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że wynika to z tego, iż rząd nakłada coraz więcej obowiązków na administrację samorządową, w szczególności na ośrodki pomocy, do których dochodzą nowe zadania i niestety urząd musi zajmować się takimi sprawami i podejmować takie uchwały.

Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska komisji.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr XIX/119/2012 stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

Ad. 10Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że jest to obowiązek ustawowy, dokument ten nie za bardzo jest obecnie potrzebny urzędowi. Jest to kolejny wymysł ustawodawcy. Każda gmina do 11 marca powinna uchwalić taki plan, jest to dosyć obszerny materiał dlatego radni nie otrzymali go w materiałach tylko mieli możliwość przejrzeć go na stronie internetowej. Wójt poinformowała dlaczego został on uchwalony po czasie; po pierwsze dlatego, że nie ma żadnych sankcji i żadnych kar gdy ten plan zostanie przyjęty przez radę po ustawowym czasie; po drugie udało się opracować ten plan taniej niż chciały za niego firmy consultingowe na samym początku, w miesiącu marcu za ten plan trzeba byłoby zapłacić 20 000,00 złotych a został on opracowany za 9 000,00 złotych. Cały plan został skonsultowany, uzyskał pozytywną opinię urzędu Marszałkowskiego, po konsultacja społecznych i po opiniach można już uchwalić ten plan. Plan ten w przyszłości może się przydać do pisania wniosków na termomodernizację, na wymianę kotłów na bardziej energooszczędne. Dokument ten w formie elektronicznej zostanie przekazany do szkół, będzie dostępny w bibliotece oraz na stanowisku ds. ochrony środowiska.

Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska komisji.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr XIX/115/2012 stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

Ad. 11Przewodniczący komisji rewizyjnej odczytał uzasadnienie do uchwały.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr XIX/116/2012 stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

Ad. 12Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska komisji.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że na komisji rolnictwa i rozwoju była rozmowa o zmianach do WPF jednak dziś doszła kolejna zmiana o 17 000,00 złotych z placów zabaw. Pomimo, że środki są brane z palców zabaw, place te nie będą w przyszłym roku zagrożone?

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że środki są przesunięte z placów zabaw tylko dlatego, że z innych zadań obecnie nie można ponieważ nie rozstrzygnęły się wszystkie przetargi. Na dzień dzisiejszy wiadomo, że plac zabaw w Dębicy nie zostanie w tym roku zrobiony oraz plac zabaw w Warnicy C z uwagi na słupy energetyczne.

Za projektem uchwały było 14 radnych, 1 osoba się wstrzymała od głosu.

Uchwała Nr XIX/117/2012 stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

 

Ad. 13Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska komisji.

Radny Bogdan Skoczek spytał się o zmiany jakie doszły od czasu posiedzenia komisji.

Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował, że jeżeli zmieniany jest WPF pociąga to za sobą zmianę budżetu. W stosunku do tego co było omawiane na komisjach doszło 53 000,00 złotych na remont dachu na świetlicy w Starym Przylepie, 17 000,00 złotych jest z placów zabaw, 53 000,00 złotych to środki, które zostały po rozstrzygnięciu przetargu z oświetlenia parku w Warnicach. W zmianach do budżetu doszło zwiększenie środków na stypendia dla uczniów.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr XIX/118/2012 stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

 

Ad. 14Wójt Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała, że wszyscy z radnych zapoznali się na komisjach z pismem pani Agnieszki Chodanowskiej w sprawie rzekomych dziwnych rzeczy jakie dzieją się w szkole w Starym Przylepie. Sytuacja od stycznia była znana radnym, konflikt z Dyrektor Antoszewską trwał bardzo długo, po sesji kiedy została podjęta uchwała o zamiarze przekształcenia szkoły, ku zaskoczeniu pracowników jak napisali pracownicy, można wywnioskować, że Pani Dyrektor o niczym nie poinformowała pracowników szkoły. Od tamtej pory polecenia służbowe nie były wypełniane przez Panią Dyrektor. Wójt poinformowała, że w styczniu odbyło się spotkanie z pracownikami szkoły aby wytłumaczyć sytuację i poinformować o uchwale rady. Okazało się, że pracownicy nic nie wiedzieli, że taka uchwała została podjęta, chociaż Pani Dyrektor uczestniczyła w sesji. Wójt powiedziała o dziwnej sytuacji w przedszkolu, o rzekomym donoszeniu przez jej siostrę informacji, że coś złego dzieję się w przedszkolu. Od września zbierane były uwagi na temat przedszkola przez Wójt, było 5 skarg od mam przedszkolaków i jedna od taty ale anonimowa. Wszystkie mamy po tym jak pismo zostało skierowane do Przewodniczącego Rady , zgodziły się zeznawać w sądzie i przyznać, że były na oficjalnej skardze tylko bały się i nie chciały zdradzać swoich personaliów aby ich dzieci do końca roku nie miały żadnych nieprzyjemności w przedszkolu. O tym, że pracownicy nie wiedzieli o reorganizacji szkoły powinna tłumaczyć się Pani Dyrektor. W związku z nieprawdą w protokole odbyło się kolejne spotkanie z nauczycielami, została im wytłumaczona sytuacja, całe drugie spotkanie było już nagrywane za zgodą Pani Wójt. Odkręcanie całej sytuacji w Kuratorium Oświaty, że nauczycielom i pracownikom gwarantuje się pracę trwało długo i było niepotrzebne. Wójt poinformowała, że nauczycielka od stycznia przypuszczała, że może stracić pracę i stwarzała nieprzyjemną sytuację w szkole. Kolejny zarzut powoływany w piśmie to arkusz organizacyjny opracowany przez Dyrektor Rebeko. Po reorganizacji Pani Antoszewska nie spotkała się z nikim aby ustalić jak ma wyglądać nowy arkusz, doskonale wiedząc, że arkusz bez akceptacji Wójta nie może pójść dalej. Otrzymany arkusz nie uzyskał akceptacji. Dyrektor Rebeko podjęła się ułożenia arkusza organizacyjnego dla Starego Przylepu. W przyszłym roku szkolnym nie będzie klasy szóstej w Starym Przylepie ponieważ w tej klasie było 9 dzieci, a w trakcie reorganizacji dwoje rodziców powiedziało, że swoje dzieci przeniosą do Warnic, więc wyszła klasa 7 osobowa. Urząd zadbał aby te dzieci trafiły do tej samej klasy, aby nie zostały rozdzielone. Pani Chodanowska w piśmie zarzuciła, że nie likwiduje się klasy pierwszej ponieważ tam też jest 9 dzieci. Wójt poinformowała, że szkoła w Okunicy będzie likwidowana, Dom Dziecka będzie przenoszony więc grupa dzieci do pierwszej klasy może się do września powiększyć. Biblioteka szkolna w Starym Przylepie nie zostanie zlikwidowana, w Warnicach są dwie Panie bibliotekarki i jedna z nich na kilka dni w tygodniu będzie przyjeżdżać do Starego Przylepu. Świetlica również nie będzie likwidowana tylko nikt nie będzie dopełniał etatu Pani katechetki, która miała tylko 11 godzin i trzeba było jej zrobić cały etat. W tej chwili są godziny dyrektorskie tzw. Karciane, wszyscy nauczyciele mają po dwie i te godziny będą mieć na świetlicy szkolnej, aby funkcja wychowawcza była przez szkołę spełniana. Kierownika filii wskazała Pani Rebeko, która od września będzie Dyrektorem jednostki. Zbyt dużego wyboru z Kierownikiem filii nie było, kandydaturę Pani Gorącej musi jeszcze zaopiniować rada pedagogiczna i to zostanie zrobione. Pani Chodanowska odniosła się również do artykułu ze strony internetowej urzędu, który był wierną kopią uzasadnienia do uchwały o przekształceniu szkoły. Przeniesienie klasy szóstej jest utrudnieniem dla dzieci jednak nie są one kierowane do gorszych warunków. Oszczędności na tej zmianie są duże. Pani Antoszewska miała 3 godziny dydaktyczne i pensję za pełnienie funkcji dyrektora natomiast kierownik filii będzie miał o wiele niższy dodatek. Cała organizacja, która dla niektórych może być uciążliwa przynosi oszczędności rzędu około 80 000,00 złotych rocznie. Od czasu Reorganizacji w szkole w Starym Przylepie dzieje się naprawdę nie miła sytuacja, nauczycielom nieprzychylnym przebija się opony, rysuje samochody, zamyka się ich w klasie z dziećmi, giną dzienniki. Wójt poinformowała, że w Szczecinie w tym roku pracę straciło 200 nauczycieli. Pani Rebeko również stanęła przed koniecznością zwolnienia nauczyciela. W tym roku szkolnym będą cztery „0” na które gmina nie otrzymuje żadnej subwencji oświatowej i reorganizacja była niezbędna.

Pani Dyrektor Ewa Rebeko ustosunkowała się do punktu z pisma dlaczego zwalnia się nauczyciela mianowanego z długoletnim stażem, a pozostawia się kontraktowego. Powiedziała, że została poproszona o przygotowanie arkusza organizacyjnego bez klasy szóstej. Jeżeli chodzi o język polski w którym Pani Chodanowska ma wieloletni staż pracy to nie wszystko, patrzy się również jakie nauczyciel ma kwalifikacje, jak jest zaangażowany w swoją pracę. Pani Wojtaś ze szkoły w Warnicach jest nauczycielem bardzo dobrym, sprawdza się w swojej pracy. Do tej pory wielokrotnie byli zwalniani nauczyciele ze szkoły w Warnicach. Pani Dyrektor powiedziała, że jeżeli ma wybór wybiera osobę, którą zna, która jest obowiązkowa i konsekwentna w tym co robi, a jakim jest pracownikiem Pani Chodanowska to nie wie.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że taka sytuacja jest w całej Polsce, ktoś na siebie musi wziąć tą odpowiedzialność.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała, że sołectwa, których świetlice na siebie zarobiły mogą wykorzystać te środki, o przeznaczeniu środków decydują rady sołeckie.

Sołtys Obryty Grażyna Okoniewska powiedziała, że ma na wiosce dwie rodziny, które nie wykaszają swoich posiadłości. Na jedną posesję za jej prośbą poszedł dziś jeden pracownik, wykosić ją. Na posesji tej są wielkie chaszcze i lęgną się szczury.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział aby poczekać do rozstrzygnięcia konkursu na Komendanta straży gminnej.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska poinformowała, że z urzędu zostanie wystosowane pismo, jeżeli to nie poskutkuje po rozstrzygniętym konkursie na Komendanta straży gminnej będzie to jego pierwsze zadanie do wykonania.

Rady Powiatu Jan Chmielewski poinformował o sesji w powiecie. Powiedział, że często składa interpelacje w sprawie dróg powiatowych jednak z wykonaniem prac jest ciężko.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski pochwalił Sołtys miejscowości Barnim za zorganizowanie dnia dziecka, wszyscy mieszkańcy byli bardzo zadowoleni.

 

Ad. 15Prowadzący obrady Marek Brodowski Przewodniczący Rady Gminy – wobec wyczerpania porządku obrad, o godz. 14:15 zamknął obrady XIX sesji Rady Gminy Warnice.

 

Przewodniczący Rady

 Marek Brodowski

Protokołowała

Urszula Kacperska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Urszula Kacperska 03-08-2012 11:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 03-08-2012
Ostatnia aktualizacja: - 03-08-2012 11:24