Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr XVIII Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 25 maja 2012 roku

Protokół z XVIII sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 25 maja 2012 roku

 

Obrady XVIII sesji Rady Gminy Warnice otworzył Przewodniczący Rady Marek Brodowski. W obradach uczestniczyli: Wójt Anna Hackiewicz-Gębska, Zastępca Wójta Waldemar Lubiński, Skarbnik Gminy Ryszard Ligocki oraz zaproszeni goście Dyrektor SP Warnice Ewa Rebeko, Dyrektor Gimnazjum Małgorzata Jakubowska oraz sołtysi (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W obradach sesji uczestniczyło 14 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Marek Brodowski na podstawie listy obecności radnych stwierdził quorum uprawniające radę do podejmowania uchwał.

 

Ad. 1, 2Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum

jw.

 

Ad. 3Zgłaszanie zmian do porządku obrad

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska złożyła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał:

  • 25/2012 w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2012-2023,
  • 26/2012 zmieniająca uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzenia za inkaso.

Radni jednogłośnie byli za wprowadzeniem do porządku obrad dwóch projektów uchwał.

Radni jednogłośnie przyjęli porządek obrad wraz ze zmianami.

Porządek obrad wyglądał następująco:

  1. Otwarcie obrad
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad
  4. Przyjęcie protokołu z XVII sesji Rady Gminy Warnice z dnia 27 kwietnia 2012 roku
  5. Informacja przedstawiciela firmy zajmującej się obsługą fotoradarów - zaproszeni goście
  6. Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami
  7. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych
  8. (Projekt nr 22/2012) Podjęcie uchwały w sprawie podziału Gminy Warnice na stałe obwody głosowania, ustalenia ich granic i numerów oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych
  9. (Projekt nr 23/2012) Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Warnice na lata 2009-2018”
  10. (Projekt nr 24/2012) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2012
  11. (Projekt nr 25/2012) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Warnice na lata 2012-2023
  12. (Projekt nr 26/2012) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzenia za inkaso
  13. Informacja z realizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego dla Gminy Warnice
  14. Informacja o kulturze i sporcie na terenie gminy – osiągnięcia sportowe i kulturalne
  15. Wolne wnioski
  16. Zakończenie obrad

 

Ad. 4 Protokół z XVII sesji został przyjęty przez 14 radnych bez odczytywania.

Radny Bogdan Skoczek spytał się dlaczego protokół z poprzedniej sesji nie jest opublikowany na BIP urzędu.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że pracownik jest na zwolnieniu chorobowym, jak wróci sprawa zostanie wyjaśniona.

 

Ad. 5 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że temat jest znany radnym od około dwóch miesięcy. Złożył sprostowanie do wypowiedzi na jednej z sesji, gmina nie od 2007 roku lecz od 2009 roku ma podjętą uchwałę w sprawie utworzenia straży gminnej, uchwała ta do tej pory nie była realizowana. Zastępca Wójta poinformował, że na dzisiejszej sesji jest projekt uchwały w sprawie zmian do budżetu gminy, w którym są środki do przesunięcia na funkcjonowanie straży gminnej. Straż gminna może generować dwa źródła dochodu: po pierwsze to dochody pochodzące z mandatów za przekroczenie prędkości, po drugie funkcjonowanie straży gminnej poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Środki pochodzące z nałożonych mandatów można będzie przeznaczyć na zadania inwestycyjne, remontowe lub modernizacyjne związane z siecią drogową, utrzymaniem i funkcjonowaniem infrastruktury drogowej, szeroko rozumianą poprawą ruchu drogowego. Kolejna sprawa dla straży gminnej to szereg zadań, których nie ma kto obecnie realizować, mowa o bezpańskich psach, zabezpieczeniu imprez gminnych. Istotną sprawą przy tworzeniu straży gminnej to powstanie dodatkowych miejsc pracy.

Głos zabrał przedstawiciel firmy Biura System Mirosław Dawidowicz. Poinformował wszystkich, że firma istnieje od 9 lat na terenie województwa pomorskiego i śląskiego. Siedziba firmy znajduje się w Gdańsku. Od pół roku firma działa na terenie województwa zachodniopomorskiego. Na terenie gminy zostały już zrobione badania próbne, w związku z tym firma zwróci się do Wójta z inicjatywą podjęcia ewentualnej współpracy. Cała działalność firmy będzie opierać się na współpracy ze strażą gminną. Firma działa w 49 gminach na terenie całej Polski. W województwie zachodniopomorskim współpraca jest w gminie Chociwel, Suchań oraz Kobylanka. Działalność firmy może być prowadzona na terenie zabudowanym aby zwiększyć bezpieczeństwo. To firma ponosi koszty do chwili pozyskania środków z nałożonych mandatów. Kosztem gminy jest powołanie strażnika gminnego. Mirosław Dawidowicz powiedział, że z doświadczenia wie, że pierwsze koszty związane z prowadzeniem straży gminnej to pierwsze trzy miesiące od jej powołania, później generowane przychody pokrywają koszty związane z prowadzeniem straży gminnej. Firma planować będzie zatrudnienie czterech osób z terenu gminy, które będą współpracować ze strażą gminną.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że firma, która wygra przetarg, weźmie na siebie koszty związane z obsługą biura, legalizacją urządzeń oraz koszty związane z korespondencją.

Radny Bogdan Skoczek spytał się odnośnie sprzętu, czy będzie on własnością firmy.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że wszystkie fotoradary będą własnością firmy, która wygra przetarg.

Pan Mirosław Dawidowicz poinformował, że ustawodawca mówi o urządzeniach mobilnych, mieszkańcy wchodząc na stronę internetową urzędu z miesięcznym wyprzedzeniem będą wiedzieć na jakim terenie będzie mobilny pomiar prędkości.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli radni wyrażą zgodę na przesunięcie środków w budżecie gminy to następnym ruchem będzie ogłoszenie konkursu na stanowisko komendanta. Równolegle z ogłoszonym konkursem zostanie ogłoszony przetarg na obsługę fotoradarów. Następnym krokiem będzie wynajęcie biura, jeżeli wszystko zgrałoby się w czasie to już w drugim miesiącu wakacji fotoradary funkcjonowałyby na terenie gminy.

Pan Mirosław Dawidowicz powiedział, że według prowadzonych analiz przez firmę oraz z doświadczenia może powiedzieć, że przestępczość drogowa, wypadki ze skutkiem śmiertelnym maleją. Na konto gminy w ciągu całego roku może wpłynąć około miliona złotych dochodu. Całą logistykę oraz proces windykacji firma bierze na siebie.

Radny Zygmunt Kijowski spytał się czy oznakowanie na drogach będzie przez cały czas czy tylko podczas kontroli.

Pan Mirosław Dawidowicz powiedział, że znaki są na drogach przez cały czas. W Polsce był przypadek zakwestionowania tego, jednak z przyczyn czysto prewencyjnych lepiej jest jak znaki są cały czas.

 

Ad. 6Informacja Wójta z prac pomiędzy sesjami stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że na następną sesję będzie projekt uchwały w sprawie zaopatrzenia gminy w energię. Plan zaopatrzenia gminy w energię jest obecnie konsultowany. Zastępca Wójta poinformował również o zmianie przepisów dotyczących gospodarki śmieciowej.

 

Ad. 7Radny Bogdan Skoczek spytał się o inwentaryzację azbestu na terenie gminy w jaki sposób będzie on sprawdzony.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że umowa została zawarta z firmą, która przygotowała wniosek, który przeszedł w ministerstwie. Firma przygotowująca wniosek ma duże doświadczenie. Umowa zakłada, że firma otrzyma środki, dopiero po otrzymaniu środków z ministerstwa. Poszczególne posesje będą sprawdzane gdzie znajduje się azbest.

 

Ad. 8Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że obowiązek podjęcia uchwały wynika ze zmiany przepisów.

Za projektem uchwały było 14 radnych.

Uchwała Nr XVIII/108/2012 stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Ad. 9Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że projekt uchwały był omawiany na komisjach. Obowiązującym dokumentem obecnie jest Wieloletni Plan Finansowy, który zastąpił Wieloletni Plan Inwestycyjny.

Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska wypracowane na komisjach.

Za projektem uchwały było 14 radnych.

Uchwała Nr XVII/109/2012I stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Ad. 10Skarbnik Ryszard Ligocki powiedział, że główne zmiany w budżecie związane są z utworzeniem straży gminnej.

Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska wypracowane na komisjach.

Radny Bogdan Skoczek spytał się czy po stronie wydatków związanych ze strażą gminną nic się już nie zmieni.

Skarbnik Ryszard Ligocki powiedział, że wydatki mogą się zmienić po stronie usług, związanych z prowizją.

Za projektem uchwały było 14 radnych.

Uchwała Nr XVIII/110/2012 stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

Ad. 11Skarbnik Ryszard Ligocki powiedział, że zmiany dotyczą załącznika inwestycyjnego. Każda zmiana dotycząca Wieloletniego Planu Finansowego musi mieć odzwierciedlenie w budżecie.

Za projektem uchwały było 14 radnych.

Uchwała Nr XVIII/111/2012 stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

 

Ad. 12Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że projekt uchwały związany jest z nowym wyborem sołtysa w miejscowości Barnim i niezbędne jest aby podjąć tą uchwałę.

Za projektem uchwały było 14 radnych.

Uchwała Nr XVII/112/2012 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

Ad. 13Informacja z realizacji Wieloletniego Planu Finansowego dla Gminy Warnice stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

Ad. 14Informacja o kulturze i sporcie na terenie Gminy Warnice stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

Ad. 15Wójt Anna Hackiewicz-Gębska zabrała głos w sprawie dróg powiatowych. Poinformowała, że prawie w całości zostały już połatane na nich dziury. W porozumieniu z powiatem zostaną połatane dziury na drogach gminnych. Powiedziała również, że Przewodniczący Rady będzie pełnił dyżur w sali ślubów, ponieważ jego gabinet został zajęty prze pracownika ds. funduszu alimentacyjnego. Wójt podziękowała radnej Małgorzacie Brząkale za zaangażowanie i posprzątanie wraz z mieszkańcami terenu wokół świetlicy wiejskiej w Grędźcu. Podziękowania zostały również złożone radnej Małgorzacie Jakrzewskiej za zorganizowanie turnieju w piłkę siatkową w miejscowości Reńsko oraz sołtysom za nadzór nad osobami, które są w poszczególnych miejscowościach na pracach społecznie-użytecznych.

 

Ad. 16 Prowadzący obrady Marek Brodowski Przewodniczący Rady Gminy – wobec wyczerpania porządku obrad, zamknął obrady XVIII sesji Rady Gminy Warnice.

 

Przewodniczący Rady

  Marek Brodowski

Protokołowała

Irena Michno

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Urszula Kacperska 04-06-2012 14:55
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Urszula Kacperska 04-06-2012
Ostatnia aktualizacja: - 04-06-2012 14:55