Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr IX Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 30 czerwca 2011 roku

Protokół z IX sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 30 czerwca 2011 roku

(posiedzenie rady w Domu Strażaka w Warnicach)

 

Obrady IX sesji Rady Gminy Warnice o godz. 11:04 otworzył Przewodniczący Rady Marek Brodowski. W obradach uczestniczyli: Wójt Anna Hackiewicz-Gębska, Zastępca Wójta Waldemar Lubiński, Skarbnik Gminy Ryszard Ligocki, radny powiatowy Jan Chmielewski, Dyrektor Szkoły Podstawowej w Warnicach Ewa Rebeko oraz zaproszeni sołtysi (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W obradach sesji uczestniczyło 15 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

 

Przewodniczący Rady Marek Brodowski na podstawie listy obecności radnych stwierdził quorum uprawniające radę do podejmowania uchwał.

 

Ad. 1, 2Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum

jw.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski poinformował, że nastąpi niewielki przerywnik w posiedzeniu rady. Sołtys miejscowości Barnim Paulina Stępień oraz radny Kamil Wochner w imieniu radnych i sołtysów Gminy Warnice wręczyli prezent dla synka Pani Wójt. Przewodniczący Rady pogratulował również radnemu Grzegorzowi Pieńkowskiemu wyboru na nowego Gminnego Komendanta OSP.

 

Ad. 3Zgłaszanie zmian do porządku obrad

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński złożył wniosek o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały nr 46/2011 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w Zaborsku. Projekt uchwały był omawiany na komisjach przed sesyjnych.

Za wprowadzeniem projektu uchwały pod obrady sesji było 15 radnych.

Za porządkiem obrad wraz z przyjętym projektem uchwały było 15 radnych.

 

Porządek obrad po zmianach wyglądał następująco:

  1. Otwarcie obrad
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad
  4. Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Gminy Warnice z dnia 26 maja 2011 r.
  5. Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami
  6. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych
  7. (projekt nr 39/2011) Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad wydzierżawiania, wynajmowania lub użyczenia nieruchomości na czas oznaczony dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony oraz zawieranie kolejnych umów
  8. (projekt nr 40/2011) Podjęcie uchwały w sprawie powołania zespołu opiniującego do wyboru ławników
  9. (projekt nr 41/2011) Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane w Punkcie Przedszkolnym w Szkole Podstawowej w Starym Przylepie
  10. (projekt nr 42/2011) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Warnice za 2010 r.
  11. (projekt nr 43/2011) Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu na rok 2010
  12. (projekt nr 44/2011) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy na lata 2011-2023
  13. (projekt nr 45/2011) podjęcie uchwały w sprawie zmian do budżetu gminy na 2011 rok
  14. (projekt nr 46/2011) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej niezabudowanej położonej w Zaborsku
  15. Informacja dot. skupu płodów rolnych – inf. Przygotowana przez komisję rolnictwa i rozwoju
  16. Wolne wnioski
  17. Zakończenie obrad

 

Ad. 4Protokół z VII sesji Rady Gminy Warnice z dnia 26 maja 2011 r. został przyjęty bez odczytywania.

 

Ad. 5Zastępca Wójta Waldemar Lubiński podziękował radnym i sołtysom za wspieranie jego i pomoc podczas nieobecność Pani Wójt. Zastępca poinformował o pierwszym pikniku rodzinnym, który odbył się podczas zeszłej soboty w Warnicach. Mieszkańcy pozytywnie wypowiadali się na temat zorganizowanego pikniku, niestety nie obyło się bez incydentów. Zniszczona została jedna toaleta, podpalone zostało drzewo, zniszczono szybę w kiosku u Pani Pospychały. Na przyszłość trzeba będzie pomyśleć nad zapewnieniem ochrony takiej imprezy. 28 czerwca został wyłoniony wykonawca na kanalizację. Wiadomość ta jest dość dobra z uwagi, że zaproponowana cena daleko odbiega od zakładanej ceny, środki jakie jeszcze pozostaną z obligacji będzie można przeznaczyć na inne cele, chociażby na remont świetlic wiejskich, o celach zadecydują radni. Przetarg wygrała firma Domar, która zaproponowała kwotę 2 417 916,05 zł. Wszyscy uczestnicy byli przy otwarciu ofert jednak trzeba poczekać na ewentualne protesty.

Udało się również wypracować kompromis w sprawie chodników. 22 czerwca firma Drobgud podpisała umowę, z której wynika, że chodniki zostaną w całości i na koszt firmy doprowadzone do stanu zgodnego z umową. Wykonanie kolejnych etapów budowy chodników związane jest z naprawą poprzednich. W pierwszej kolejności ma być przełożony w całości chodnik w Nowym Przylepie i naprawiony w Starym Przylepie i zrobiony chodnik w Zaborsku. W kolejnych etapach zostaną zrobione pozostałe miejscowości. Nie można zapewnić, że firma wywiąże się z umowy jednak można powiedzieć, że firma zobowiązała się naprawić chodniki. W pierwszy dzień inspektor nadzoru wygonił ekipę z chodników ponieważ nie posiadali własnych narzędzi, nie mieli nawet własnego piasku. W tej chwili posiadają już własny sprzęt. Podpisana umowa ma kilka zasad: okres gwarancji biegnie od nowa, od momentu odbioru technicznego zaczyna się od nowa okres rękojmi i gwarancji; wszystkie poprawki zostaną wykonane na koszt firmy; firma nie uzyska zapłaty za wykonanie nowego odcinka chodnika dopóki nie zostaną odebrane poprawki. Tak samo będzie odbierany każdy etap prac. Na każdym etapie prac będzie można rozwiązać umowę. Została rozwiązana umowa z poprzednim inspektorem nadzoru.

Jeżeli chodzi o roboty publiczne zostały obkoszone wszystkie cmentarze, wywiezione zostały śmieci z cmentarzy. Zastępca Wójta złożył podziękowania dla strażaków za pomoc przy usuwaniu skutków nawałnicy. Pracownicy na robotach publicznych pomagali przy organizacji pikniku rodzinnego, przygotowali boisko na zawody strażackie, uporządkowali plażę w Wierzbnie. Zastępca Wójta podziękował radnemu Staszewskiemu za wykoszenie plaży w Wierzbnie. Powiedział, że w Wierzbnie zacznie się teraz trochę dziać. Rozpoczną się już prace na drodze gminnej, na drodze dojazdowej do plaży, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeznaczyła trochę środków i zostanie zrobione boisko do piłki siatkowej.

Został zrobiony plac zabaw w miejscowości Reńsko, nie został on jeszcze odebrany, gdyż prace nie są jeszcze ukończone, do wykonania pozostało wyrównanie terenu. Zostały wykoszone wszystkie boiska gminne. Wydano zarządzenie wójta w sprawie pomocy finansowej przy zakuie podręczników.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że po trzecim odrzuceniu projektu herbu, zostanie wykonany nowy projekt, będzie to bliźniacza kopia herbu Wierzbna. Są zapewnienia od komisji heraldycznej, że jeżeli projekt będzie wyglądał jak herb Wierzbna to projekt zostanie zaakceptowany pozytywnie. Podczas wakacji biblioteki na zmianę będą otwarte. Jeżeli chodzi o piknik rodzinny według szacunków firmy cateringowej, w pikniku uczestniczyło około 800 osób. W przyszłości będzie trzeba zastanowić się nad ochroną tego typu imprez. Pani Wójt powiedziała, że to była jej decyzja aby nie organizować majówki, łatwiej będzie zorganizować imprezę, kiedy jest już cieplej, aby festyn odbywał się w pierwszą sobotę po zakończeniu roku szkolnego. Nadal trwa program „100 placów zabaw na 100lecie nivea”, raz na dobę każdy z mieszkańców może zagłosować. Został złożony wniosek w ramach PROW o dofinansowanie do 30 000 zł bez wkładu własnego na zajęcia dla dzieci, projekt jest już po pierwszych poprawkach.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że zostały przygotowane dla sołtysów kopie protokołów z przeprowadzonej kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej. Dziś również mija termin zgłaszania kandydatów na ławników, do dnia dzisiejszego nie została złożona żadna oferta.

Radna Małgorzata Brząkała spytała się o remont drogi gminnej w Wierzbnie.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że w przyszłym tygodniu zostanie złożone zamówienie. W inwestycjach jest tylko jeden pracownik stąd poślizg w czasie gdyż odbył się przetarg na kanalizację dodatkowo jeszcze sprawy związane z Drogbudem. Na drogę w Wierzbnie zostanie zamówiony tłuczeń i żużel, chodzi o zrobienie drogi z sensem, częścią zakupionego żużla zostanie wyrównana droga na plażę w Wierzbnie. Przez Panią radną został zgłoszony problem zablokowania drogi, obecnie pracownik interweniował telefonicznie, jeżeli nic się nie zmieni interwencja będzie w formie pisemnej.

Radny powiatu Jan Chmielewski powiedział, że przysłuchując się projektowi kanalizacji można byłoby się zastanowić i przy tej samej inwestycji wymienić kanalizację wodną. Słuchając informacji na temat firmy Drogbud, niepokoi radnego, że taka firma nie posiada własnego sprzętu. Również trzeba byłoby się zastanowić nad zwiększeniem nadzoru nad tą firmą.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że słyszał od mieszkańców Wierzbna o kanalizacji wodnej. Wodociągi Zachodniopomorskie działają podobnie jak urząd, posiadają własny budżet i w obrębie niego wykonują inwestycje. Następny rok będzie bardziej korzystniejszym rokiem gdyż Wodociągom Zachodniopomorskim kończy się umowa na zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków z gminą dlatego będzie można wynegocjować od nich pewne rzeczy.

 

Ad. 6Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że na sesjach rzadko kiedy pojawiają się mieszkańcy gminy, dziś obecny jest Pan Pietrus, który nie chciał aby w jego imieniu radni zgłaszali zapytań dlatego przybył sam na sesję. W związku z tym jeżeli radni nie wnoszą sprzeciwów głos zostanie oddany Panu Pietrusowi.

Jan Pietrus powiedział, że jest mieszkańcem gminy. Powiedział, że jest w temacie poszukania działki na zrobienie boiska. W Wierzbnie jest grunt uzyskany od agencji około 1,26 h, który pasuje na zrobienie boiska. Sprawy jakie mieszkaniec jeszcze poruszył to brak nadzoru nad rozdysponowaniem środków dla bezrobotnych na zasiłkach. Na terenie po byłej szkole w Wierzbnie znajduje się niezabezpieczona studzienka. Gmina poniosła koszty remontu tego budynku, a osoby, które tam mieszkają nie płacą czynszu, nie dbają o porządek wokół budynku. Komisja ds. stypendiów szkolnych przyznaje stypendium osobom, które rzadko kiedy uczęszczają do szkoły, ich rodzice są bezrobotni, dzieci takie powinny okazać się zaświadczeniem o uczęszczaniu do szkoły i na podstawie takiego zaświadczenia powinno być otrzymywane stypendium. Pracownik socjalny powinien pracować w terenie również po godz. 15:00 szczególnie po uzyskaniu przez podopiecznych zasiłków aby sprawdzić co za te środki zostało zakupione. Konieczne byłoby sprawdzenie w Wierzbnie Natury 2000, wokół jeziora jest wiele śmieci. Zezwolenia na wycinkę drzew otrzymują osoby, które nie posiadają nawet drzew owocowych na swojej działce, osoby takie powinny zwrócić się o wycinkę do nadleśnictwa. Jest uchwała rady gminy, która jest nieprzestrzegana dotyczy ona handlu obwoźnego, od osób takich nie są pobierane opłaty.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poprosił o pozostawienie adresu i odważnego zgłoszenia kto nie legalnie pobiera zasiłek oraz kto wykonał wycinki bez zezwolenia. Jeżeli chodzi o temat śmieci ruszyła akcja przy współpracy z policją sprawdzania umów na wywóz nieczystości. Okazało się, że ponad 100 rodzin w gminie nie posiadało podpisanej umowy, podpisanie takiej umowy konsekwentnie będzie wymuszane. Podobnie będą również sprawdzane podłączenia ze ściekami do kanalizacji burzowej. Jeżeli chodzi o budynek po szkole w Wierzbnie, w tej kwestii gmina jest bezradna, budynek został całkowicie sprzedany łącznie z udziałem w gruncie na rzecz osób, które tam mieszkają. Jeżeli chodzi o stypendia szkolne i udzielaną pomoc społeczną, nie można ich zabrać osobom ze względu na złe ich wykorzystywanie. Jest to zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej, państwo zleca gminie przyznanie stypendium szkolnego i pomocy społecznej i to państwo wyznacza kryteria.

Sołtys miejscowości Warnice Teresa Suliga powiedziała, że budynek po szkole w Wierzbnie miał być przeznaczony na ośrodek wypoczynkowy, który miał przynosić dodatkowe dochody dla gminy.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że szkoła została w całości sprzedana. Ostatnie mieszkanie zostało sprzedane w 2009 roku. Jedno z mieszkań zostało sprzedane z bonifikatą. Patrząc na miejscowości w gminie, najbardziej zaniedbane miejscowości patrząc na inwestycje i zapomniane przez władze to Zaborsko, Cieszysław i Wierzbno. Te rzeczy, które były remontowane ze poprzednika dziś wymagają gruntownego remontu, przykładem jest chociażby świetlica w Starym Przylepie.

Radny powiatu Jan Chmielewski powiedział, że w powiecie na komisji rolnictwa temat melioracji w Kłębach był poruszany. Rurociąg jaki tam się znajduje, który odprowadza wodę jest zbyt wąski. W Warnicach radny powiatu sam zaangażował się w sprawę Pana Staszewskiego. Tutaj wiele spraw się komplikuje, z tego względu, że jest wielu właścicieli. Starosta zobowiązał się rozwiązać tą sprawę do końca, kwestia jest egzekwowania w dalszych kosztach. Nie można dzielić osób na ludzi wójta, trzeba rozmawiać merytorycznie i razem współpracować.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli chodzi o sprawę pola, które jest zalewane przez wodę z kanalizacji burzowej w Warnicach, sytuacja jest skomplikowana z tego względu, że kanalizacja burzowa biegnie w ciągu drogi wojewódzkiej, potem w ciągu drogi powiatowej, następnie przez prywatne pole wpada do rowu, który jest skarbu państwa, a w miedzy czasie wpada do kanalizacji burzowej, do hydrofornii, która jest własnością marszałka województwa. Nie istnieją dokumenty mówiące kogo własnością jest ta kanalizacja burzowa. Gmina zwróciła się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które stwierdziło, że jest to zadanie starostwa powiatowego i skarbu państwa. Jeżeli chodzi o Kłęby, mieszkańcy ze środków sołeckich przeznaczyli kwotę na zrobienie tego rurociągu.

Obecnie ukonstytuował się już zarząd spółki wodnej, w każdej miejscowości spółka działa, każda z miejscowości wytypowała swoich delegatów. Na walnym zebraniu okazało się, że od 2003 roku nic nie było robione w kwestii melioracji. Gmina w tej kwestii może jedynie wspierać tylko w działaniach gdyż jest to spółka wodna skarbu państwa z ramienia starostwa.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że do rady wpłynęły dwa pisma, jedno pismo było skierowane do wójta, jednak zastępca wójta skierował je do rady, w związku z tym, że rada jest organem nadzorującym nad zakładem opieki zdrowotnej. Pismo to jest skargą na Kierownika przychodni, a złożył ja Pan Najduch.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że musiał ją skierować do rady gdyż ona jest organem nadzorującym nad przychodnią. Jednak od razu może powiedzieć, że skarga jest niezasadna gdyż sam osobiście rozmawiał przez telefon z panem Matysikiem. Incydent został sprawdzony, Pan Matysik był w pracy. Zastępca poinformował, że tym razem pan Najduch był trzeźwy, jest to barwna postać, która nie do końca mówi prawdę. Zastępca Wójta powiedział, że na ostatniej radzie społecznej służby zdrowia pojawiły się dość krytyczne słowa na temat Kierownika SG ZOZ. Przedmiotem rady społecznej było przeprowadzenie anonimowej ankiety, zgoda już jest, chodzi o skonsultowanie treści i przedstawienie radnym, co mieszkańcy myślą na temat ogólnej sytuacji oraz pracy przychodni w Warnicach. Jeżeli chodzi o uchwałę uchylającą uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego w budynku w Warnicach nr 38 położonego na działce nr 151/2, uchwała nie została uchylona przez nadzór, więc teraz decyzja i inicjatywa należy do radnych.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski spytał się czy jest propozycja aby radni skierowali skargę do rady społecznej czy też nie, czy też odpowiedź zostanie udzielona na podstawie wyjaśnień, które radni posiadają. Radni zadecydowali, że odpowiedź zostanie udzielona na podstawie posiadanych informacji.

Sołtys miejscowości Reńsko Edward Owczarek powiedział, że Pan Kierownik ma do załatwienia wiele spraw służbowych, o wyjaśnienia można poprosić samego Kierownika.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski odczytał pismo od mieszkańca gminy w sprawie wszczęcia postępowania podatkowego o umorzenie odsetek od podatku od nieruchomości za lata 2006-2011. Powiedział, że radni są radnymi wszystkich mieszkańców, nie można stwierdzać, że niektórzy z mieszkańców są osobami tego lub tamtego wójta, radni tą sprawę znają już od dawna, kontrolowała ją komisja rewizyjna, niejasności powstały już w momencie ogłoszenia przetargu. Przetarg był ogłoszony na co innego, na co innego osoba ta złożyła wniosek o użytkowanie obiektu. Błąd wystąpił po stronie urzędu, dlatego nie powinno się winą obciążać mieszkańca. Jeżeli wchodzi się w jakąś sprawę to powinno się ją od dzisiaj robić dobrze, a nie cofać się wstecz. Powinniśmy myśleć o przyszłości, a nie o przeszłości. Mieszkańcy wybrali radnych, dlatego powinni tym mieszkańcom pomagać, tym bardziej, że są to osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, nie ma przepisów, które zwalniałyby z podatku czy udzielały jakiś ulg przedsiębiorcom. Powinno się analizować jakie będą skutki pewnych działań, osoby takie, wspomagały gminę finansowo, finansowały pewne rzeczy, szkołę. Jeżeli spytałoby się Pana Mielczarka czy innych osób, to będzie potwierdzenie, że pomagały gminie w różny sposób. Przewodniczący Rady nie wie czy zasadne jest aby dodatkowo karać przedsiębiorców za błędy z urzędu.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że odbył się przetarg, w którym wziął udział jeden z mieszkańców, po czym poprzedni wójt zwolnił tego przedsiębiorcę z płacenia czynszu, a przed upływem kadencji ponownie go zwolnił do roku 2013. Sprawa ta została wywołana przez kontrolę z Regionalnej Izby Obrachunkowej, która zarzuciła, że od wynajmowanych powierzchni, od części nie od całości nie był zgłoszony podatek od nieruchomości, od ostatnich 5 lat nie był on płacony. To wynika z protokołu Regionalnej Izby Obrachunkowej dlatego w tej kwestii trzeba zrobić porządek od początku do końca.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że nie można mówić, że gmina nie pomaga przedsiębiorcom. Umorzenie tego przedsiębiorcy z opłaty czynszu dzierżawnego to kwota około 36 000 zł, ta kwota nie jest mała. Jeżeli przedsiębiorca nie wpłaci tej kwoty to przynajmniej powinien uiścić podatek od nieruchomości.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że chodzi o fakty. Sprawy zostały zabałaganione przez pracowników urzędu, przez komisję przetargową, trzeba iść na jakieś ustępstwa, dojść do jakiegoś porozumienia.

Radna Małgorzata Brząkała spytała się dlaczego radni mają respektować ten dług, w tamtym roku radna nie zapłaciła raty podatku, nie dostała upomnienia, gdzieś się one zawieruszyło, a i tak zapłaciła odsetki. Powinna być równość wobec wszystkich.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że nie mówi o nie płaceniu podatku, jeżeli będzie on naliczony to musi być zapłacony.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że problemem są też zaległości czynszowe. Przy czynszach 1,20 m2 zaległości u niektórych osób narosły do kwoty kilku tysięcy złotych.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że z pisma wynika, że głównym celem pisma jest wskazanie podstawy prawnej.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że Pan ten skacze z tematu na temat. Na początku uważał, że nie powinno mu się naliczać podatku, potem złożył wniosek o rozłożenie płatności na raty, po czym wycofał się z tego i złożył pismo o którym dziś mowa.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że pojawiło się tutaj naliczenie odsetek od podatku za 4 lata, podatek ten został opłacony, kwestia tego od kiedy naliczyć teraz odsetki. Potrzebna tutaj będzie podstawa prawna.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że o taką opinię prawną urząd oprze swoje dalsze postępowanie.

 

Ad. 7Komisje przedstawiły swoje stanowiska.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że komisja rolnictwa i rozwoju nie zajęła stanowiska, według radnych uchwała jest zasadna jednak jest ona dość ogólna, zwalniająca zbyt ogólnie i pozwalająca na zbyt ogólne wydzierżawianie. Intencją komisji było to, że jeżeli uchwała została przygotowana na wydzierżawianie samych działek, niech obejmuje same działki.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że uchwała dotyczy dwóch sytuacji; kiedy jest kontynuacja umowy przez tą samą osobę; po drugie na rzecz spadkobierców po osobie zmarłej. To są jedyne dwa przypadki w których można wydzierżawić działki. Wójt posiada uprawnienia, że na okres do 3 lat może wydzierżawić, jednak wyszedł z inicjatywą aby wydzierżawić na dłuższy okres i aby radni o tym wiedzieli.

Za projektem uchwały było 10 radnych, przeciw 3, wstrzymało się 2.

Uchwała Nr IX/44/2011 stanowi załącznik nr 3 do protokołu sesji.

 

Ad. 8Do zespołu opiniującego kandydatury ławników poszczególne komisje zgłosiły członków. Do zespołu opiniującego wybrani zostali:

  1. Elżbieta Pospychała,
  2. Staszewski Ryszard
  3. Bogdan Skoczek

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr IX/45/2011 stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Ad. 9Radny Bogdan Skoczek powiedział, że z uzasadnienia wynika iż opłata stała to 111 zł. Opłata ta się nie zmniejszy ani nie zwiększy. W tej chwili chodzi o uregulowanie ogólnych rozliczeń za godzinę. Stawka 2 zł za godzinę daje gwarancję, że ta opłata stała będzie na tym samym poziomie co jest obecnie. Jednak ilość godzin może się zmniejszyć. Jeżeli dzieci będą mniej uczęszczały gmina będzie musiała dołożyć do przedszkola, koszty w przedszkolu są stałe i one nie zmienią się z racji ilości godzin. Komisja rolnictwa i rozwoju zaproponowała zwiększenie do kwoty 2,50 zł za godzinę.

Za wnioskiem było 11 radnych, wstrzymało się 4.

Za projektem uchwały było 12, wstrzymało się 3 radnych.

Uchwała Nr IX/46/2011 stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Ad. 10Projekt uchwały został omówiony na komisjach.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr IX/47/2011 stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

Ad. 11Radni na komisjach zapoznali się z dokumentami dotyczącymi:

  1. sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2010 r.,
  2. sprawozdaniem finansowym Gminy za 2010 r.,
  3. opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu,
  4. informacją o stanie mienia Gminy,
  5. stanowiskiem Komisji Rewizyjnej,
  6. opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej.

Komisje przedstawiły stanowiska wypracowane na posiedzeniach komisji.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr IX/48/2011 stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska podziękowała radnym za udzielenie absolutorium, powiedziała, że budżet w większości był poprzednika, jej tylko jest 1/12 tego absolutorium.

 

Ad. 12Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że do kupienia jest średni wóz strażacki, z bardzo dobrym wyposażeniem. Jeżeli uda się sfinalizować zakup samochodu, koszt tego co jest w samochodzie to kwota 4 000 zł. Inwestycja ta wydaje się korzystna. Kolejne rzeczy z Wieloletniej Prognozy Finansowej to:

  • zakup namiotu na imprezy plenerowe,
  • remont dachu w Zaborsku,
  • środki na dokumentację projektową, rozbudowy świetlicy wiejskiej w Barnimiu.

Zastępca Wójta poinformował, że przetarg na kanalizację zakończył się bardzo dobrym wynikiem jeżeli chodzi o finanse gminne. Jeżeli inwestycja zostanie zakończona w takiej kwocie jaka była w ofercie w przyszłości będzie można dyskutować co jeszcze ważnego można zrobić za pozostałe środki.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że środki na dokumentację projektową na remont świetlicy w Barnimiu umożliwią otrzymanie dofinansowania w kwocie 150 000 zł z PROW. Kwestią jest aby wyremontować jedną świetlicę wiejską, wybrany został Barnim gdyż jest możliwość podłączenia gazu aby świetlica w zimie była ogrzewana. Osoba, która będzie przygotowywała dokumentację, jest osobą, której wnioski nigdy nie wracały z urzędu marszałkowskiego do poprawy. Ważne jest aby po stronie kosztorysowej nie było poprawek. Jeżeli chodzi o namiot, osoby które były na festynie miały okazję go zobaczyć. Jest możliwość zakupienia takiego namiotu, który przyda się gminie, również sołectwa będą mogły z niego korzystać przy organizacji sołeckich imprez. Namiot taki pomieści 60 osób, łatwy jest do rozłożenia.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że wszystkie zmiany do Wieloletniej prognozy Finansowej są zasadne, cieszy fakt, że obligacje nie został ruszone i znalazły się dochody inwestycyjne.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli kanalizacja zamknie się w kwocie zgłoszonej w ofercie przetargowej to otworzy się dyskusja na temat odwodnienia cmentarza w Warnicach, wszystkich inwestycji, które są potrzebne, a na które nie ma środków.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała Nr IX/49/2011 stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

Ad. 13Radni zapoznali się z projektem uchwały na komisjach.

Za projektem uchwały było 15 radnych.

Uchwała nr IX/50/2011 stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

Ad. 14Radni zapoznali się z projektem uchwały na komisjach.

Za projektem było 14 radnych, wstrzymał się 1 radny.

Uchwała Nr IX/51/2011 stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

Ad. 15Informacja dotycząca skupu płodów rolnych stanowi załącznik nr 11 do protokołu. Informację na sesji przedstawił Przewodniczący komisji rolnictwa i rozwoju Zygmunt Kijowski.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że przedsiębiorca który zajmuje się skupem i był obecny na komisji dość optymistycznie wyrażał się na temat cen zbóż w tym roku. Będzie większa śmiałość aby podnieść podatek rolny.

Radny powiatu Jan Chmielewski powiedział, że na ceny nie ma wpływu, jednak warto pamiętać, że do tych cen trzeba mieć odpowiednie parametry zboża. Zastępca Wójta podziękował OSP Reńsko za zajęcie II miejsca w zawodach powiatowych.

 

Ad. 16Przewodniczący komisji rewizyjnej Kamil Wochner odczytał protokół z kontroli SG ZOZ w Warnicach. Protokół stanowi załącznik nr 12 do protokołu z sesji.

Radny Bogdan Skoczek spytał się czy jest odprowadzany czynsz od gabinetu stomatologicznego, z tego co radni wiedzą, osoba, która prowadzi gabinet jest zwolniona z płacenia czynszu.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała, że jest pismo zwalniające Panią Wajs na kolejne dwa lata w związku z przeprowadzonym remontem w gabinecie stomatologicznym.

Radna Anna Żyłka spytała się czy za środki jakie zostaną z obligacji można byłoby wyremontować dach na świetlicy wiejskiej w Starym Przylepie.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, żeby radni skupili się na budynkach gminnych, w tym również na świetlicach, każda z miejscowości będzie miała swoje zdanie co powinno zostać wyremontowane bądź zrobione. Jeżeli będzie już wiadomo ile pozostanie obligacji wtedy dopiero radni będą zastanawiać się na co je spożytkować. Jeżeli chodzi o place zabaw do wykonania potrzebne jest zrobienie wtórników, uzyskanie warunków zabudowy, odrolnienie działki, zgłoszenie do starostwa po wcześniejszym wyłonieniu wykonawcy. Całość procedury jest dość czasochłonna, w Kłębach dochodzi sytuacja gdzie konieczne jest uzyskanie przekazania działki od skarbu państwa.

Radny Zygmunt Kijowski przypomniał o zgłoszonym na komisji problemie dotyczącym obkaszania poboczy przy drogach powiatowych.

Radny powiatu Jan Chmielewski powiedział, że problem dróg powiatowych jest dość dużym problemem dla powiatu gdyż tych dróg jest około 320 kilometrów, systematycznie zostaną obkoszone wszystkie drogi powiatowe.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska powiedziała o zorganizowaniu dojazdów dla mieszkańców z Nowego Przylepu i Dębicy. Poinformowała, że czas wakacji jest czasem na negocjacje aby jak się uda dojazdy ruszyły od września. Pierwsze co to do urzędu muszą wpłynąć pisma od obydwu sołectw. Jeżeli chodzi o dożynki odbędą się one 3 września i zostaną połączone z niewielkim projektem dotyczącym promocji ryby. W przyszłości Wójt będzie dążyć do nagłośnienia sesji, podczas ożywionej dyskusji nie wszystkich słychać. Został złożony wniosek na remont pomieszczenia w Domu Strażaka w którym odbywają się sesje rady wraz z jego nagłośnieniem.

Sołtys miejscowości Reńsko Edward Owczarek powiedział radnemu powiatowemu aby powiat zwrócił uwagę gdzie wykaszanie poboczy jest potrzebne gdyż Agrofirma Witkowo wykasza koło swoich pól.

Sołtys miejscowości Wierzbno Aneta Wiśniewska zaprosiła wszystkich obecnych na sesji na festyn do Wierzbna.

Wójt Anna Hackiewicz-Gębska podziękowała sołtysom i radom soleckim przy organizacji festyny rodzinnego.

Zastępca Wójt Waldemar Lubiński podziękował jeszcze strażakom za zdemontowanie sceny i uporządkowanie terenu.

 

Ad. 17O godz. 13:55 – prowadzący obrady Marek Brodowski Przewodniczący Rady Gminy – wobec wyczerpana porządku obrad – zamknął obrady IX sesji Rady Gminy Warnice.

 

Przewodniczący Rady

Marek Brodowski

 

Protokołowała

Urszula Kacperska 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Urszula Kacperska 03-08-2011 07:22
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Urszula Kacperska 30-06-2011
Ostatnia aktualizacja: - 03-08-2011 07:22