Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr VI Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 28 kwietnia 2011 roku

Protokół z VI Sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 28 kwietnia 2011 roku

(posiedzenie Rady Gminy w Domu Strażaka)

 

Obrady VI sesji Rady Gminy Warnice VI kadencji (2010-2014) o godz. 11:00 otworzył Przewodniczący Rady Marek Brodowski stwierdzając jednocześnie quorum, uprawniające Radę do podejmowania uchwał. W obradach uczestniczyli: Zastępca Wójta Waldemar Lubiński, Skarbnik Gminy Ryszard Ligocki Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Marianna Margiel-Mikołajczak, Koordynator Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Teresa Mamos oraz zaproszeni goście (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

 

Ad. 1, 2 jw.

 

Ad. 3 Zgłaszanie zmian do porządku obrad

Przewodniczący Rady Marek Brodowski w imieniu Pani Koordynator GKRPA Teresy Mamos złożył wniosek o przesunięcie informacji z punktu 15 i 16 porządku obrad na punkt 7 i 8. Za złożonym wnioskiem było 13 radnych. Za porządkiem obrad wraz z przyjętym wnioskiem o wprowadzenie zmian do porządku obrad było 13 radnych.

 

Porządek obrad po zmianach wyglądał następująco:

  1. Otwarcie obrad
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad
  4. Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Gminy Warnice z dnia 31 marca 2011 roku
  5. Wręczenie zaświadczeń Sołtysom
  6. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych
  7. Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za 2010 rok
  8. Informacja z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warnicach za 2010 rok
  9. (projekt nr 21/2011) Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasa, określenia inkasentów oraz wysokości wynagrodzenia za inkaso
  10. (projekt nr 22/2011) Podjęcie uchwały w sprawie oddania w użyczenie nieruchomości gminnych na czas nieokreślony
  11. (projekt nr 23/2011) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na czas nieoznaczony w trybie bezprzetargowym lokalu użytkowego w budynku w Warnicach nr 38 położonego na działce nr 151/2
  12. (projekt nr 24/2011) Podjęcie uchwały w sprawie oddania w użyczenie nieruchomości gminnych na okres dłuższy niż 3 lata
  13. (projekt nr 25/2011) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wytypowania kandydatów na członków Rady Społecznej
  14. (projekt nr 26/2011) Podjęcie uchwały w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
  15. (projekt nr 27/2011) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz wysokość i warunki wypłacania innych składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego, szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy
  16. (projekt nr 28/2011) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok
  17. Informacja z realizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego dla Gminy Warnice
  18. Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami
  19. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania radnych
  20. Zakończenie obrad

 

Ad.4 Protokół z V sesji został przyjęty 13 głosami za bez odczytywania.

 

Ad. 5 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński wraz z Przewodniczącym Rady Markiem Brodowskim wręczyli zaświadczenia o wyborze na Sołtysa Pani Anecie Wiśniewskiej Sołtysowi wsi Wierzbno oraz Panu Sławomirowi Śpiewak Sołtysowi wsi Zaborsko.

 

Ad. 6 Przewodniczący Rady Marek Brodowski złożył zapytanie w imieniu mieszkańca gminy Pana Łukasza Szymańskiego odnośnie Klubu Bryza Reńsko czy ulega on likwidacji, czy istnieje możliwość przeniesienia go do Warnic, drugie pytanie czy jest możliwość przeniesienia śmietnika, który jest na cmentarzu w Warnicy w jakieś inne miejsce, ze względu, że jak jest przepełniony to wszystkie śmieci wiatr zawiewa na groby.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli chodzi o Klub Bryza Reńsko, tak naprawdę nie jest to pytanie do wójta tylko do władz statutowych, klub jest stowarzyszeniem, które działa na zupełnie innych zasadach. W podtekście jest chyba pytanie czy gmina finansowała, finansuje i zamierza finansować klub. Na działalność sportową w budżecie, który został uchwalony jeszcze przez poprzednią radę jest zagwarantowanych 16 000 zł. Na dzień dzisiejszy klub nadal jest finansowany, obecnie nie ma żadnych zasad, gmina finansuje i to się nie odbywa ani w formie dotacji ani w formie konkursu na prowadzenie zadań własnych. Jeżeli chodzi o pytanie czy Klub Bryza Reńsko ma ulec likwidacji jest to pytanie do władz stowarzyszenia. Jeżeli chodzi o śmietniki, troska będzie taka aby one się nie przepełniły. Jak do tej pory umowa z Państwem Dudziak wygasła przeszło rok temu i te śmieci zalegały na cmentarzu. Rozważona zostanie możliwość postawienia kontenera w miarę posiadanych środków i wtedy będzie uzgadniane miejsce jego lokalizacji.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski spytał się kto teraz na zlecenie gminy opróżniał śmietniki.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że wykonywała to firma PPK. Gmina zapewniła pracowników, którzy ładowali śmieci na transport natomiast PPK zapewniło wywózkę śmieci. W tej kwestii duże uznanie dla Pani Wójt i Pani Sołtys Teresy Suligi. Okazało się, że o godz. 13:00 w momencie kiedy został do uprzątnięcia jeden cmentarz w Barnimiu, PPK zabrało samochód w inne miejsce. Pani Wójt zorganizowała doraźne sprzątanie, z własnej kieszeni zapłaciła osobom, które przez Panią Teresę użyczyły sprzętu i te śmieci zgarnęły. Przez święta śmieci były na transporcie u Pani Teresy na podwórku, a po świętach zabrane zostały przez firmę PPK i wywiezione.

Sołtys miejscowości Warnice Teresa Suliga powiedziała, że jest prośba od mieszkańców, że jak znajdą się sponsorzy na zakupienie 4 płyt betonowych aby postawić je na cmentarzu jako śmietnik.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli znajdą się chętni aby zapłacić za betonowe płyty to zgoda z gminy będzie na ich postawienie. Był również pomysł nad zakupem kontenerów o pojemności 1100 litrów i postawieniem ich na cmentarzu.

Radna Anna Żyłka spytała się o podcięcie gałęzi na cmentarzu w Starym Przylepie.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że tam znajduje się jedno drzewo, które wymaga podcięcia. Kiedy były usuwane drzewa w Barnimiu na cmentarzu, została wynajęta wyspecjalizowana firma. W Starym Przylepie są dwa problemy: musi być zgoda konserwatora zabytków, druga to kwestia zabezpieczenia nagrobków, które znajdują się poniżej. Cały koszt usunięcia drzew w Barnimiu na cmentarzu to kwota 3 180 zł, a drzewo trafiło do szkoły w Starym Przylepie.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski złożył ustny wniosek do Pana Wójta aby poinformować Zarząd Dróg Powiatowych o uzupełnieniu asfaltu w miejscowości Barnim na odcinku od warsztatu Pana Szełemej do skrzyżowania z drogą wojewódzką z tego względu, że przy wykonywaniu chodników ten asfalt został naruszony. Na dzień dzisiejszy wszystkie samochody parkując przed sklepem, jednym kołem parkują na chodniku tym samym uszkadzają go albo ewentualnie może postawienie znaku „zakaz zatrzymywania się i postoju” aby dotyczył on chodnika.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli chodzi o temat współpracy z zarządem dróg powiatowych, tutaj gmina jest dość uciążliwa i do zarządu dróg powiatowych jak i wojewódzkich trafiły sprawy jakie były poruszane na zebraniach wiejskich podczas wyborów sołeckich. My jako gmina możemy do nich zwrócić się na piśmie natomiast decyzje są już poza gminą. Wniosek oczywiście wyjdzie z urzędu, Pan Przewodniczący otrzyma odpis tego wniosku. Radny powiatu Jan Chmielewski na jednej z sesji omówił co jest w planach drogowych powiatu.

Radna Małgorzata Jakrzewska powiedziała, że jak się jedzie z Warnic do Reńska został skradziony znak informujący o zakręcie. Czy jest możliwość postawienia nowego oznakowania.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że zasygnalizuje to pracownikowi i pismo wyjdzie z urzędu.

 

Ad. 7 Sprawozdanie z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej za rok 2010 odczytała Kierownik OPS Marianna Margiel-Mikołajczak, sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Ad. 8 Informację z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2010 rok przedstawiła Koordynator Teresa Mamos. Informacja stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Ad. 9 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poprosił o wniesienie poprawki na prośbę działu finansowego aby termin 14 dniowy zastąpić terminem 30 dniowym. Zastępca poinformował, że jeżeli chodzi o samą uchwałę do tej pory funkcjonowało to trochę inaczej, w tym sensie, że były zawierane odrębne umowy z każdym sołtysem na pobór inkasa. Radczyni doszukała się orzeczeń sądu administracyjnego i orzekła, że w tej chwili umów odrębnych nie będzie. Te umowy, które były zawarte do tej pory będą rozwiązane. Na podstawie tej uchwały sołtysi zostaną poinformowani, że zostali wybrani inkasentami. Jeżeli chodzi o wysokość inkasa, ono się nie zmieniło. Za wprowadzoną poprawką było 13 radnych. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Ad. 10 O godz. 11:40 obrady opuściły Teresa Mamos i Marianna Margiel-Mikołajczak.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że uchwała ta jest odpowiedzią na pytanie zadane przez radnego Macieja Banickiego, jak ma się sprawa oddania w użyczenie budynków dla ochotniczych straży pożarnych. Jak się okazało umowy te wygasły kilka lat temu. Sensownie jest aby temat zrobić raz i oddać strażakom to co jest strażaków na czas nieokreślony bo i tak to oni użytkują te budynki, ich działalność ma charakter ciągły. Gmina oczywiście zachowuje sobie prawo do wypowiedzenia. Za kilka lat może zmienić się pracownik, zmienią się władze, ktoś zapomni o tym, a tak temat rozwiązany jest na zawsze. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

Ad. 11 Przewodniczący Rady Marek Brodowski poinformował, że do projektu uchwały wdarły się pewne nieprawidłowości. W § 1 jest, że „wyraża się zgodę na wydzierżawienie lokalu użytkowego”, a w uzasadnieniu jest mowa o sporządzeniu stosownej umowy najmu, a dzierżawa a najem to są różne prawa rzeczowe.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że wiążąca jest treść uchwały, zostanie to sprostowane.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że na podstawie umowy dzierżawy, dzierżawca może czerpać pożytki, a na podstawie umowy najmu to jest inne prawo i nie mówi się o żadnych pożytkach.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że już wcześniej sygnalizował, że do tej pory SG ZOZ w Warnicach posiadał umowę użyczenia, z tego tytułu gmina nie osiągała żadnych korzyści. Po rozmowach z Kierownikiem SG ZOZ Panem Andrzejem Matysik doszło do porozumienia i dla gmina wynegocjowana została kwota 3075 brutto miesięcznie. Po pierwsze jest to kwota korzystna dla gminy, gdyż są to dodatkowe pieniądze, po drugie można ją wydać na to na co radni zadecydują. Powierzchnia 116 m2, to nie są mieszkania, które tam się znajdują, jest to czysta powierzchnia SG ZOZ. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

Ad. 12 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że zanim głos zabierze Pan Pniewski, który został przez niego zaproszony na obrady sesji, chciałby wyjaśnić dwie sprawy. Po pierwsze realizacja projektu Pana Pniewskiego nie zakłóca w żaden sposób powstania na tamtym terenie placu zabaw. Po drugie

W kwestii tej pojawiły się również mieszane uczucia, o których zastępca informował radnych na komisjach dlatego też projekt uchwały został postawiony pod obrady rady. Poinformował, że chciałby aby zapewnienia, które Pan Artur składał, zostały zawarte w umowie. Pan Artur zamierza zainwestować w teren gminny, teren ma być ogrodzony, oświetlony, na boisku zostanie wymieniona murawa. Inwestycje po okresie użyczenia mają przejść na majątek gminy. Teren ten będzie administrowany przez Pana Pniewskiego, będą mogli korzystać z niego wszyscy mieszkańcy, teren ten będzie objęty regulaminem, na pewno będzie zakaz spożywania na nim alkoholu oraz będą ustalone ramy czasowe z korzystania z niego. Mocnym argumentem jest to, że społeczność lokalna wyraziła zgodę na ten temat.

Pan Artur Pniewski przedstawił radnym wstępną koncepcję zagospodarowania terenu. Poinformował, że pewne środki zostały już zainwestowane, wznowione zostały granice działki około 10 arów, została wznowiona droga gminna. Celem powstania obiektu jest powstanie agroturystyki.

Radna Małgorzata Brząkała spytała się czy boisko ma służyć mieszkańcom i z jakich środków będzie to robione.

Pan Artur Pniewski powiedział, że mieszkańcy będą mogli z niego korzystać, a inwestycje robi z własnych środków.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli ktoś chce zrobić coś dobrego to pierwsza zasada jest taka aby mu nie przeszkadzać. My jako gmina musimy zabezpieczyć swoje interesy dlatego też umowa będzie rygorystyczna, w przypadku jej nie przestrzegania będzie zapewniona możliwość jej wypowiedzenia.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że to jest dobry pomysł i chciałby aby jak najwięcej takich inwestorów było w gminie. Dla radnych najważniejsze jest, że społeczność lokalna wyraziła zgodę, zebranie wiejskie jest największą władzą na wsi.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że zgoda społeczności lokalnej jest najważniejsza, żeby nie stało się tak jak miało to miejsce w Wierzbnie. Rada zgodziła się na to co mieszkańcy Wierzbna chcieli, jednak sprawa wygląda tak, że to radni są winni temu co tam się stało.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że druga decyzja w Wierzbnie została podjęta bez zgody społeczności lokalnej.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że tam było jeszcze inaczej. Na zebraniu wiejskim padły inne obietnice, inne deklaracje niż to co później było tematem obrad rady. Drugi błąd w tej sprawie, to że na działce, która ma przeszło hektar tak naprawdę nie wskazano konkretnego miejsca. Osoba, która jest teraz tam dzierżawcą wybrała sobie miejsce dogodne dla siebie. W tym momencie społeczność lokalna miała pretensje gdyż było tam wcześniej boisko.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że zebranie wiejskie wyraziło zgodę na daną działkę i wtedy było to zrobione za zgodą zebrania wiejskiego. Później okazało się, że ten Pan chce plac z boiskiem i wtedy na radzie nie było Sołtysa z Wierzbna. Radny poinformował, że wtedy wnioskował o poczekanie z projektem uchwały do powrotu Sołtysa, aby on wrócił i zrobił zebranie wiejskie aby mieszkańcy wypowiedzieli się na ten temat, jednak projekt uchwały nie został wycofany spod obrad sesji. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

 

Ad. 13 Przewodniczący Rady Marek Brodowski odczytał projekt uchwały. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

 

Ad. 14 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że uzasadnienie jest dość czytelne. W 2009 roku zmieniła się ustawa, to co było do tej pory kompetencją wójta, przeszło w kompetencje rady gminy. Taki dokument istniał zgodnie z zarządzeniem wójta. Jeżeli chodzi o wymagania dodatkowe, wiele się nie zmieniło: dodatkowo wymagane są zdjęcia pojazdów, które będą prowadzić wywóz nieczystości ciekłych. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

Ad. 15 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że projekt uchwały był również tematem dyskusji na komisjach. Karta nauczyciela zapewnia nauczycielom szereg różnych dodatków. Niektóre z tych dodatków wliczane są do średniego wynagrodzenia nauczycieli co jest podstawą do styczniowej dopłaty. Inne dodatki nie wchodzą do tej średniej, do takich dodatków zalicza się dodatek mieszkaniowy. Na terenie gminy Warnice dodatek mieszkaniowy był półtora, dwa razy wyższy niż w szkołach ponad gimnazjalnych. Zmiana zaproponowana i zaakceptowana również przez związki zawodowe to dostosowanie stawek, które regulują dodatek motywacyjny, który wlicza się do średniej. Kwota oszczędności w skali roku jeżeli chodzi o zmniejszenie dodatku mieszkaniowego to kwota 17 000 złotych, wzrost dodatku motywacyjnego w skali roku to kwota 11 000 złotych. Wzrost dodatku motywacyjnego to podwyższenie średniej dla nauczycieli, a w styczniu mniejsza dopłata do pensji. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

Ad. 16  Zmiany do budżetu przedstawił Skarbnik Ryszard Ligocki. Poinformował, że są to pierwsze zmiany przez obecną radę. Główna zmiana to wzrost kwoty na należności związane z kosztami postępowania sądowego. Komisje przedstawiły swoje stanowiska. Za projektem uchwały było 13 radnych.

Uchwała Nr VI stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

 

Ad. 17 i 18 Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział aby informację z realizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego połączyć z informacją z pracy wójta pomiędzy sesjami. Informacja z realizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego stanowi załącznik nr 13 do protokołu. Zastępca Wójta poinformował, że Wieloletni Plan Inwestycyjny wymaga zmian chociażby w realizacji kanalizacji. Rzecz, która wzbudza największe emocje to place zabaw. Zastępca poinformował, że na ten rok planuje się zrobienie dwóch placów zabaw jednak to nie znaczy, że na dwóch w tym roku się skończy. Jeżeli chodzi o place zabaw, które w tym roku powstaną to w miejscowościach Reńsko i Cieszysław. Na te place zabaw są środki w wysokości 15 000 złotych na każdy z placów. Na miejscowości Zaborsko i Wójcin zostały złożone wnioski na place zabaw i w dalszym ciągu trzeba czekać na ich rozpatrzenie. Plac zabaw na miejscowość Kłęby wpisana jest na rok 2012, podyktowane jest tym, że przekazywanie jest działki. W tej miejscowości do wyboru są dwie lokalizacje na plac zabaw: albo okolice świetlicy wiejskiej, jednak po przeanalizowaniu wniosków, najdogodniejszym miejscem będzie teren przy kościele w samym środku miejscowości. W pozostałych miejscowościach Grędziec, Dębica, Warnice B i C, Nowy Przylep zrobienie placów zabaw też jest możliwe. Na każdy z nich jest zaplanowane 15 000 złotych. Do każdego z tych placów potrzebne są mapki, zrobienie projektu i uzyskanie odrolnienia. Kwestia jest w tym czy zrobić te place zabaw za 15 000 złotych i stopniowo, czy zmniejszyć ilość środków, które później zostaną przeznaczone na sprzęt. Nie ma żadnego ukrytego zamiaru aby nie robić tych placów zabaw, czy przeciągnięcie ich w czasie, takich intencji nie ma. Lepiej zaplanować mniej i być rozliczonym z tego niż być rozliczanym z czegoś czego się nie zrobiło.

Jeżeli chodzi o sprawy między sesjami, odbyły się wybory sołtysów i rad sołeckich w miejscowościach Zaborsko i Wierzbno. W Wierzbnie sytuacja była specyficzna, był jeden kandydat, który został wybrany na poprzednich wyborach, w Zaborsku przy pierwszych wyborach był remis, przy drugich wyborach różnica była już znacząca.

Zostały wykonane przeglądy powykonawcze na placach zabaw. Zastępca poinformował, że miał okazję zobaczyć place w dwóch miejscowościach w Warnicy i w Starym Przylepie. Część prac została wykonana, jednak część jest nie zadowalająca. Część zabawek jest niestabilna.

Jeżeli chodzi o chodniki został wykonany przegląd powykonawczy. Po raz kolejny inspektor nadzoru budowlanego, który jest wynajęty przez gminę, nie wstawił się na przegląd. Do dnia dzisiejszego nie zostało wyjaśnione jego zachowanie, inspektorowi nadzoru zostanie wszczęte postępowanie dyscyplinarne. Na przegląd został wynajęty Pan Józwa, osoba z 30 letnim doświadczeniem, po przeglądzie stwierdził, że w swojej pracy nie widział tak położonych chodników. Została wykonana odkrywka, obecnie czekamy na pisemną opinię. Generalnie w położonych chodnikach podsypka nie istnieje. Jedno na dzień dzisiejszy jest pewne, dopóki nie zostaną usunięte usterki, wykonawca nie wejdzie na następne odcinki.

Obecnie urząd posiada dwóch pracowników na robotach publicznych. Z najistotniejszych rzeczy do jakich byli wykorzystani to: uprzątnięcie śmieci na drodze do Warnic C i wycięcie zakrzaczenia, obstawianie biegów w Janowie, uprzątnięcie śmieci na cmentarzach. Obecnie wykaszane są przez nich tereny gminne.

Inną ze spraw jest to, że urząd dostał certyfikat jakości ISO. Dobrą wiadomością z tego powodu jest to, że nie będziemy musieli zwracać pieniędzy. Duży ukłon dla Pani Moniki i Pani Uli, bo stanęły na wysokości zadania i jak przez półtora roku w tej sprawie nie wiele się działo, tak przez półtora miesiąca miały dość dużo do zrobienia. Zastępca poinformował, że nie planuje kontynuowania tego doświadczenia ale decyzja będzie należeć do Pani Wójt.

Rzeczy jakie zostały przełożone na następną sesję to regulamin funkcjonowania świetlic wiejskich.

W miesiącu maju powinien ruszyć przetarg na kanalizację. Urząd będzie posiłkować się firmą zewnętrzną gdyż pracownik, który się tym zajmuje pracuje dość krótko i nie czuje się na siłach aby przeprowadzić przetarg. Z drugiej strony są to tak wielkie środki, że warto z takiej firmy skorzystać.

Jeżeli chodzi o zmiany w WPI i WPF radnym będą zasygnalizowane zmiany aby wyremontować budynki gminne w Kłębach (świetlica wiejska) i w Zaborsku (budynek komunalny). Te dwa budynki stwarzają największe zagrożenie. Niektórzy z radnych mieli okazję zobaczyć budynek koło urzędu, który był dwa razy wystawiany na przetarg. Decyzja Zastępcy jak i Pani Wójt jest, że nie warto sprzedawać tego budynku, warto przeznaczyć go na cokolwiek chociażby na budowę mieszkań i tutaj kwestia zastanowienia się dla radnych, czy tą inwestycję też umieścić w WPF.

Z planów, na które jest nadzieja, że zostaną zrealizowane jest rozpoczęcie remontu drogi w Wierzbnie.

Radny Bogdan Skoczek spytał się o place zabaw. Zaplanowane są dwa place zabaw pomimo, że są środki w budżecie, jest zgoda rady na pozostałe place zabaw. Radny nie wie w czym jest problem aby powstały pozostałe.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeżeli chodzi o zaplanowane to patrząc na rok 2010 to ta inwestycja powinna się wtedy już zakończyć, patrząc na WPI. Jeżeli radni będą chcieli na wszystkie place zabaw może zostać zaplanowany jeden przetarg jednak trzeba mieć świadomość, że wtedy na jeden plac zabaw kwota będzie niższa niż 15 000 złotych. Zastępca poinformował, że to może być błędna decyzja, jednak jak Pani Wójt wróci to skoryguje te decyzje. Pieniądze, które mają być przeznaczone na mapy geodezyjne, odrolnienie terenu i na projekty nie będą z obligacji tylko z działalności bieżącej.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że środki o jakich jest mowa to koszt około 2 000 złotych na jeden plac zabaw, razem około 10 000 złotych. Pytanie do Skarbnika czy takich środków nie znajdzie się w budżecie.

Skarbnik Ryszard Ligocki poinformował radnych aby zajrzeli do WPF, które od 1 stycznia jest dokumentem ważniejszym niż WPI. W WPF są trzy załączniki, w trzecim są przedsięwzięcia zaplanowane na 2011 rok. Są tam cztery zadania: chodniki, scena, kanalizacja i place zabaw. Poinformował, że dopóki radni tego nie zmienią zadania te obowiązują. Na place zabaw zaplanowanych jest 120 000 złotych na ten rok. Przy zakupie usług były zaplanowane środki jednak Skarbnik nie kojarzył w danym momencie jaka to kwota.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że jak były planowane wydatki na place zabaw nie zostały zaplanowane wszystkie wydatki.

Skarbnik Ryszard Ligocki powiedział, że jeżeli zostało zaplanowane 120 000 złotych to powinno się to znaleźć w budżecie.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jest to temat na dyskusję za miesiąc.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że chodzi o to, że wszystko odkładane jest w czasie. Małe place zabaw zostaną rozłożone na 4 lata, na które wszystko już jest, co będzie z dużymi inwestycjami.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że według WPI place zabaw, inwestycja ta miała się zakończyć przeszło rok temu, radni jeszcze chwilę mogą się uzbroić w cierpliwość. Jeżeli będzie decyzja to prace zostaną ruszone z placami zabaw, radni powinni mieć świadomość, że przy tylu placach do czynienia mamy z zamówieniami publicznymi. Patrząc na procedurę przetargową, place zabaw mogą powstać na jesień. To jeden z argumentów aby się wstrzymać. Prośba jest aby poczekać na rozstrzygnięcia z placami większymi, które będą miały dofinansowanie.

Radna Małgorzata Brząkała spytała się, czy jak poczekamy to trzy place zabaw powstaną jeszcze w tym roku.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że powstaną one do wakacji.

 

Ad. 19 Radny Zygmunt Kijowski spytał się o klucze do drzwi wejściowych do świetlicy wiejskiej w Kłębach. Sala została zamknięta po wyborach, drzwi główne ktoś zamknął ale nie ma do nich klucza.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że wyjaśni tą sprawę. W urzędzie jest klucz zapasowy, jeżeli klucze się nie znajdą, zostaną one dorobione.

Radny Bogdan Skoczek złożył sugestię, że dziś była mowa o drogach powiatowych, a dziś na sesji nie ma żadnego z radnych powiatowych. Po wyborach mamy 3 radnych powiatowych, w tamtej kadencji nie było żadnego. Jednego z radnych od początku kadencji nie widzieliśmy wcale. Radny chciałby aby przedstawili informację co przez te kilka miesięcy starali się zrobić.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński, że na którejś z poprzednich sesji podziękował radnemu Chmielewskiemu za zaangażowanie w Związku Plantatorów Buraka Cukrowego. Zastępca poinformował, że również ma pomoc ze strony pozostałych radnych powiatowych. Pomoc ze strony Pana Chmielewskiego i radnego Kuźmińskiego jest w temacie Kubfarmu. Tutaj chodzi o sytuację jaka ma miejsce w Barnimiu, firma użyczyła gminie teren pod plac zabaw, istnieje niebezpieczeństwo, że firma może uzyskać kilkutysięczną karę. W tym temacie o pomoc gmina zwróciła się do marszałka województwa i do starosty, nie ma powodu aby firma została ukarana za to, że użyczyła gminie teren pod plac zabaw. Jeżeli chodzi o trzeciego z radnych Pana Brzezińskiego, zastępca poinformował, że poznał go na okoliczność spraw związanych ze szkołą. Jest to pierwsza sesja na której nie jest obecny radny Chmielewski.

Radny Bogdan Skoczek powiedział, że gmina ma trzech radnych powiatowych, a odczucie jest, jakby nie miała żadnego. Jeżeli chodzi o przegląd chodników, to wreszcie okaże się to o czym wszyscy mówili.

Radny Maciej Banicki poinformował aby został zrobiony przegląd oświetlenia ulicznego w Warnicach. Na alejce w stronę cmentarza świeci się co druga lampa.

Radna Małgorzata Brząkała poinformowała o naruszonym  gzymsie na rogu dachu świetlicy wiejskiej w Grędźcu.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że zostanie on usunięty. Pracownik był tam i miał za zadanie rozwiązać problem.

Radny Grzegorz Pieńkowski spytał się jak sprawy się mają z kominem  w Wierzbnie.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że tam jest trzech współwłaścicieli. Gmina jako jeden ze współwłaścicieli wyraża zgodę na rozebranie do pierwszej wysokości obejmy ale przy współudziale przez pozostałych dwóch mieszkańców. Czy to będzie wkład rzeczowy w postaci rozebrania czy inny to jest już inna kwestia.

Radny Maciej Banicki poruszył ponownie temat śmieci, dzikiego wysypiska w Warnicach, parku oraz drogi na Warnice C, która jest zaśmiecona.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że park jest już uprzątnięty. Jeżeli chodzi o temat śmieci to on zawsze będzie się pojawiał. Obecnie zostało wszczętych 6 postępowań za brak koszy na śmieci, część tych spraw wynikła przypadkowo. Jeżeli ustawodawcy uda się wprowadzić proponowane zmiany, wtedy gmina przejmie na siebie obowiązek wywozu śmieci, w zamian wszyscy mieszkańcy obciążeni będą podatkiem. Gmina będzie mogła wtedy karać i będzie w tej sprawie konsekwentna.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział o śmieciach przy blokach w Barnimiu jak się jedzie na Wójcin. Mieszkańcy zgłosili o powstającym tam wysypisku śmieci. Obecnie przenosi się to już na drugą stronę drogi koło ogródków. Sprawdzenie do kogo należy ten teren.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński poinformował, że teren ten za blokami należy do firmy niemieckiej i pismo już zostało wystosowane o uprzątnięcie terenu.

Radny Kamil Wochner powiedział również o dzikim wysypisku śmieci na piaskowni pomiędzy Zaborskiem a Kłębami.

Zastępca Wójta Waldemar Lubiński powiedział, że jeszcze tam nie dotarł ale słyszał, że jest tam wszystko, łącznie z rzeczami, odpadami z naszych cmentarzy.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział, że jeżeli chodzi o odpady cmentarne to były one wysypywane tam za cichym przyzwoleniem poprzedniego wójta.

Przewodniczący Rady Marek Brodowski powiedział aby na następną sesję została udzielona informacja radnym, wobec ilu osób zostały wszczęte postępowania za brak koszy na śmieci i jakie już zostały w tej kwestii podjęte kroki.

 

Ad. 20 W związku z wyczerpaniem się porządku obrad, Przewodniczący Rady Marek Brodowski zamknął obrady VI sesji Rady Gminy Warnice o godz. 13:46.

 

Przewodniczący Rady

Marek Brodowski

 

Protokołowała

Urszula Kacperska

  

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Urszula Kacperska 17-05-2011 07:37
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 17-05-2011
Ostatnia aktualizacja: - 17-05-2011 07:37