Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół Nr XLII Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 10 listopada 2010 roku

Protokół

XLII Sesji

Rady Gminy Warnice

z dnia 10 listopada 2010 roku

(posiedzenie Rady Gminy w Domu Strażaka)

 

Obrady XLII Sesji Rady Gminy Warnice V kadencji (2006 – 2010) otworzyła o godz. 11:00 Maria Rzadkowska Przewodnicząca Rady stwierdzając jednocześnie quorum, uprawniające Radę do podejmowania uchwał. W obradach uczestniczył Wójt Ireneusz Szymański, Skarbnik Ryszard Ligocki oraz zaproszeni goście (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1 do protokołu). W posiedzeniu uczestniczyło 14 radnych (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 2 do protokołu).

 

Przewodnicząca Rady przedstawiła porządek obrad.

W związku z powyższym po otwarciu sesji i przedstawieniu porządku obrad co stanowiło pkt 1 i 2 porządek obrad sesji obejmował:

  1. Otwarcie obrad
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Zgłaszanie zmian do porządku obrad
  4. Przyjęcie protokołu z XLI sesji Rady Gminy Warnice z dnia 30 września 2010 r.
  5. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych
  6. (Projekt Nr 35/10) Podjęcie uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
  7. (Projekt Nr 37/10) Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2011 rok
  8. (Projekt Nr 38/10) Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku na 2011 rok
  9. (Projekt Nr 39/10) Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2011 rok
  10. (Projekt Nr 40/10) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok
  11. Informacja z przeprowadzonych kontroli doraźnych – odczytanie protokołów przez komisję rewizyjną
  12. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych
  13. Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami
  14. Sprawozdanie Przewodniczącego RG z działalności Rady Gminy w obecnej kadencji
  15. Wolne wnioski
  16. Zakończenie obrad

 

Ad. 3.Wójt złożył wniosek o wprowadzenie do porządku obrad w punkcie 12 informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2009/2010

Za wprowadzeniem punktu do porządku obrad było 14 radnych.

 

Ad. 4.Protokół z XLI sesji Rady Gminy Warnice został przyjęty bez odczytywania przez 12 radnych, 1 przeciw, 1 wstrzymującym się od głosu.

 

Ad. 5.Radny Marek Brodowski powiedział o uszkodzeniu chodnika w miejscowości Barnim. Na zakręcie przy warsztacie Pana Szełemej są dwie studzienki, przy jednej studzience pod chodnikiem ziemia jest wypłukana i kostka brukowa się zapada, taki stan chodnika zagraża przechodniom.

Wójt poinformował, że sprawa ta została zgłoszona firmie wykonującej chodniki.

Radny Bogdan Skoczek spytał się czy już wiadomo coś na temat przeglądu wykonanych obecnie chodników.

Wójt poinformował, że pismo zostało wystosowane do wykonawcy, została wykonana też wizja lokalna wszystkich chodników, niektórych rzeczy jak wgniecenia w chodniku w Wójcinie przez samochód ciężarowy nie podlegają gwarancji.

Radna Lilia Szełemej spytała się o chodnik w Barnimie w kierunku Pyrzyc czy został odebrany i czy będą zrobione wjazdy.

Wójt poinformował, że jest to zadanie Zarządu Dróg Wojewódzkich i chodnik został już odebrany. Możliwa jest taka sytuacja gdzie województwo obecnie na to zadanie nie miało więcej środków i wjazdy zostaną zrobione w terminie późniejszym. My jako gmina nie współfinansowaliśmy tego zadania.

Radny Zbigniew Rożuk spytał się o termin wykonania chodnika w miejscowościach Zaborsko i Cieszysław.

Wójt poinformował, że wszystko zależy od pogody. Prace będą wykonywane zgodnie z harmonogramem prac. Zakończenie całego zadania planowane jest na rok 2012.

Radna Bożena Molińska spytała się o sytuację, która powtarza się przy każdych większych opadach deszczu, w Warnicach obok basenu p. poż. robi się wielkie zastoisko wody utrudniające przejazd samochodom.

Wójt poinformował radnych, że pismo o regulacji tego miejsca zostało skierowane do Zarządu Dróg Wojewódzkich. Kwestia ta już wcześniej też była monitowana zarządowi.

Przewodnicząca Rady Maria Rzadkowska spytała się o podcięcie drzew na drodze w kierunku Dębicy.

Wójt poinformował, że jest to zadanie powiatu, jest radny powiatowy, który ten problem może zgłosić na zarządzie.

Radny Maciej Banicki spytał się czy już wiadomo coś na temat naprawy wjazdu do remizy.

Wójt poinformował, że zgłoszenie poszło do firmy wykonującej parking, jeżeli w ciągu miesiąca wjazd nie zostanie naprawiony, zostanie zlecone naprawienie ze środków gwarancji, kosztami naprawy zostanie obciążony wykonawca parkingu.

Radny Edward Markowski spytał się o naprawienie zasilenia remizy strażackiej oraz czy już coś wiadomo na temat środków zewnętrznych na kanalizację.

Wójt poinformował, że nie wie czy to należy do zadań gminy czy energetyki, a to co się zepsuło podczas dożynek zostało naprawione. Jeżeli chodzi o złożony wniosek na kanalizację jest on po poprawkach, czekamy cały czas na jego rozpatrzenie.

Radny Roman Piwoni spytał się kiedy powstanie dodatkowe oświetlenie uliczne na które rada wyraziła zgodę.

Wójt poinformował, że nie szybciej niż w przyszłym roku.

Radny Edward Markowski powiedział, że słyszał wczoraj w telewizji, że województwo zachodniopomorskie jest na ostatnim miejscu pod względem pozyskiwania środków unijnych. Wynik pozyskanych środków na jedną osobę to 216 złotych.

Wójt poinformował radnych, że ma wydruk z Internetu ze strony www.pyrzyckie24.pl, z którego wynika coś innego. Gazeta prawna oceniła samorządy w kwestii pozyskiwania środków unijnych. Na 114 gmin w województwie zajmujemy 26 miejsce, za nami na 38 są Bielice, na miejscu 46 Gmina Przelewice, na 50 Gmina Kozielice, a na 89 Gmina Pyrzyce. Z tego rankingu wynika, że na osobę w naszej gminie zostało pozyskanych 1 652,38 złotych. W skali kraju może ten wynik nie jest zadowalający jednak patrząc na powiat jesteśmy jedną z lepszych gmin.

Radny Zbigniew Rożuk spytał się co z placem zabaw w Zaborsku.

Wójt poinformował, że wszystkie place zabaw jakie są zaplanowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym zostaną wykonane. Plac w Zaborsku i Wójcinie zostanie zrobiony ze środków zewnętrznych, na które wniosek został złożony przez LGD Ziemi Pyrzyckiej. Obecnie odralniane są działki, proces taki trwa około trzech czterech miesięcy.

 

Ad. 6.Radni zapoznali się z projektem uchwały na komisjach. Rada w głosowaniu: 14 „za” podjęła uchwałę Nr XLII/239/2010, która stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

 

Ad. 7.Radni zapoznali się z projektem uchwały na komisjach. Rada w głosowaniu: 14 „za” podjęła uchwałę Nr XLII/240/2010, która stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

 

Ad. 8.Radni zapoznali się z projektem uchwały na komisjach. Rada w głosowaniu:14 „za” podjęła uchwałę Nr XLII/241/2010, która stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

 

Ad. 9Radni na komisjach wypracowali identyczne stanowisko, obniżenie ceny żyta do kwoty 36 złotych.

Rada w głosowaniu: 13 „za”, 1 „wstrzymujący się” podjęła uchwałę Nr XLII/242/2010, która stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

 

Ad. 10.Głos zabrał Skarbnik Ryszard Ligocki. Przedstawił radnym zmiany do budżetu na 2010 rok. Poinformował radnych, że zmiany dotyczącą zwiększenia wydatków po stronie administracji.

Rada w głosowaniu: 14 „za” podjęła uchwałę Nr XLII/243/2010, która stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

 

Ad. 11.Protokół z przeprowadzonej kontroli doraźnej dotyczącej remontu urzędu w latach 2009/2010 odczytała radna Lilia Szełemej. Protokół z kontroli stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Protokół z przeprowadzonej kontroli doraźnej dotyczącej przetargu ograniczonego w miejscowości Obryta na świetlicę wiejską odczytał radny Bogdan Skoczek. Protokół z kontroli stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Wójt poinformował radnych, że niedociągnięcia związane z wydzierżawieniem świetlicy wiejskiej w Obrytej postara się naprawić.

 

Ad. 12.Wójt przedstawił radnym informację o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny. Informacja stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

Ad. 13.Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych została przekazana radnym.

 

Ad. 14.Informacja z pracy wójta stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

 

Ad. 15.Przewodnicząca Rady Maria Rzadkowska przedstawiła radnym sprawozdanie z działalności rady obecnej kadencji. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 12 do protokołu. Po sprawozdaniu została przedstawiona radnym prezentacja co w obecnej kadencji zostało zrobione, jakie środki zostały pozyskane i na jakie zadania. Radnym zostały wręczone podziękowania wraz z upominkami. Życzenia wraz z podziękowaniami wystosował Wójt, Przewodnicząca Rady oraz radny powiatu Jarosław Ileczko, który skorzystał z każdego zaproszenia na sesję Rady Gminy Warnice.

 

Ad. 16.Radni nie mieli żadnych innych pytań.

 

Ad. 17.O godz. 13:00 – prowadząca obrady Pani Maria Rzadkowska Przewodnicząca Rady Gminy – wobec wyczerpania porządku obrad – zamknęła obrady XLII, a zarazem ostatniej sesji V kadencji Rady Gminy Warnice.

 

Przewodnicząca Rady

   Maria Rzadkowska

 

Protokołowała

Urszula Kacperska

  

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Urszula Kacperska 18-11-2010 11:03
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Urszula Kacperska 10-11-2010
Ostatnia aktualizacja: - 18-11-2010 11:03