Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy Warnice
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół nr XXV Sesji Rady Gminy Warnice z dnia 29 grudnia 2008 roku

BRG – 0052 A

Protokół
XXV Sesji
Rady Gminy Warnice
z dnia 29 grudnia 2008 roku
(posiedzenie Rady Gminy w Domu Strażaka w Warnicach)
.
Obrady XXV Sesji Rady Gminy Warnice V kadencji (2006 – 2010) otworzyła o godz. 11:00 Maria Rzadkowska Przewodnicząca Rady stwierdzając jednocześnie quorum, uprawniające Radę do podejmowania uchwał.
W posiedzeniu uczestniczyło 15 Radnych (zgodnie z listą obecności, która stanowi załącznik nr 1 do protokołu sesji).
W obradach uczestniczył Wójt Gminy Ireneusz Szymański, Skarbnik Gminy Ryszard Ligocki, Sekretarz Gminy Aneta Kremer – Seredyńska, Dyrektor Naczelny Zakładu Dystrybucji Gazu Wiesław Gurdak, Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Ireneusz Pawłowski. (lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do protokołu sesji)
Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad.
1.Otwarcie obrad
2.Stwierdzenie quorum
3.Zgłaszanie zmian do porządku obrad
4.Przyjęcie protokołu z XXIV sesji Rady Gminy Warnice z dnia 9 grudnia 2008 roku
5.Interpelacje, wnioski i zapytania radnych
6.Informacja dotycząca zbycia i rozbudowy sieci gazowej (zaproszony dyrektor gazownictwa)
7.Informacja dotycząca dróg powiatowych (zaproszony starosta powiatu)
8.(Projekt Nr 74/08) Podjęcie uchwały w sprawie zasad korzystania i opłat z wynajmu świetlic wiejskich na terenie Gminy Warnice
9.(Projekt Nr 75/08) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok
10.(Projekt Nr 76/08) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XX/132/2008 Rady Gminy Warnice z dnia 12 września 2008 r. w sprawie emisji obligacji Gminy Warnice oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu zmienionej Uchwałą Nr XXII/138/2008 z dnia 16 października 2008 r.
11.(Projekt Nr 77/08) Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta
12.(Projekt Nr 78/08) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Warnice na rok 2009
13.Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami
14.Wolne wnioski
15. Zakończenie obrad

Ad. 1, 2
jw.
Ad. 3 Wójt złożył wniosek o wycofanie z porządku obrad projektu uchwały nr 74/08 w sprawie zasad korzystania i opłat z najmu świetlic wiejskich na terenie Gminy Warnice z uwagi, że w najbliższym czasie wszystkie świetlice zostaną przekazane radom sołeckim. Za wycofaniem punktu z porządku obrad było 15 radnych.
Ad. 4. Protokół z XXIV sesji Rady Gminy Warnice z dnia 9 grudnia 2008 roku został przyjęty bez odczytywania 15 głosami za.
Ad. 5 Radni nie wnieśli żadnych interpelacji.
Ad. 6 Głos zabrał Dyrektor Naczelny Zakładu Dystrybucji Gazu Pan Wiesław Gurdak. Poinformował radnych, że po procedurach przetargowych, przetarg wygrała firma Progaz. Do końca grudnia 2009 roku ma powstać dokumentacja o wartości około 70 000 złotych. Rozpoczęcie gazyfikacji to wiosna 2010 roku. Wartość gazociągu w Barnimiu był kosztu miliona złotych, z każdym rokiem wartość ta maleje. Rozpoczynając inwestycję w Warnicach z każdym mieszkańcem będzie podpisana umowa przyłączeniowa. Cała inwestycja jest długości 5 kilometrów wraz z przyłączeniami. Między Zakładem Dystrybucji, a Gminą jest cały czas kontakt.
Radny Hubicki Artur spytał się czy da się obliczyć m3 gazu na kilogramy czy litry. Chodzi tu o kurniki w Reńsku, które korzystają z gazu (propan butan), czy możliwe byłoby w przyszłości przyłączenie gazu do Reńska.
Gurdak Wiesław odpowiedział aby zwrócić się do nich na piśmie, podać wszystkie dane. Firma obliczy czy jest to opłacalne. Możliwe jest również wniesienie przez samych mieszkańców pewnego wkładu pieniężnego na inwestycję. Problemy pojawiają się dopiero podczas wykonywania robót, kiedy potrzebne są zgody na przejście przez prywatny teren, nie respektowanie umowy wstępnej odnośnie przyłącza.
Przewodnicząca Rady podziękowała Dyrektorowi za przybycie na sesję.
Ad. 7 Głos zabrał Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Pan Ireneusz Pawłowski. W gminie Warnice są 42 kilometry dróg powiatowych. W roku 2008 w budżecie zarządu na inwestycje było zapewnionych 700 000 złotych. Za taki koszt można wybudować pół kilometra drogi. Na każdą gminę w powiecie było przeznaczonych 80 000 złotych. Został wykonany chodnik w Zaborsku i Reńsku. Dokończenie chodnika w Reńsku nastąpi na początku 2009 roku. Na 2008 rok nie było zaplanowanych dużych inwestycji tylko zakup sprzętu. Do roku 2013 będą robione inwestycje z pozyskanych środków unijnych. W planach jest budowa drogi Obryta – Lubiatowo oraz droga Koszewo – Dębica – Warnice. Na rok 2008 nie były zaplanowane inwestycje tylko zakup sprzętu. W 2009 roku będzie zrobionych więcej prac remontowych.
Radny Piwoni Roman spytał się o drogę Stary Przylep – Czernice, jest ona wąska, dobrze byłoby zrobić kilka miejsc do wymijania się samochodów.
Pan Pawłowski Ireneusz odpowiedział, że remonty są robione na tyle na ile starcza środków. Radni wnieśli kilka uwag odnośnie dróg powiatowych:
* droga Warnice – Dębica podcięcie gałęzi,
* zakręt Wójcin – Kłęby zrobienie odwodnienia, po deszczach powstaje kałuża na drodze,
* Wierzbno naprawienie bruku,
* droga Obryta – Wierzbno podcięcie gałęzi, regulacja drobnych zastoisk wody,
* skrzyżowanie Stary Przylep – Nowy Przylep przepust jest zarwany, podczas deszczów woda zalewa pola.
Pan Pawłowski Ireneusz poinformował, że będą frezowane pobocza, rok 2009 będzie rokiem na konkretne utrzymanie dróg.
Radna Szełemej Lilia spytała się o remonty chodników na rok 2009.
Pan Pawłowski Ireneusz poinformował, że na inwestycje na 2009 rok zaplanowanych jest około 400 000 złotych. Na początku roku odbędą się spotkania odnośnie planowanych inwestycji. Obecnie wiadomo o chodniku w Reńsku.
Ad. 8 Punkt został wyciągnięty z porządku obrad.
Ad. 9 Skarbnik przedstawił radnym zmiany do budżetu. Poinformował, że jeszcze wpłynęły środki ze sprzedaży mieszkania 33 500 złotych. Radni byli już wcześniej poinformowani, że zostaną zakupione rynny do szkół, zostanie zrobiony przegląd techniczny budynku w Warnicach 60E, zostaną zakupione piece na niektóre świetlice.
Radny Hackiewicz Mieczysław spytał się jak jest ze środkami na sołectwa.
Skarbnik powiedział, że sołtysi byli informowani, że środki te nie przechodzą na następny rok. Zgodnie ze statutem sołectw wydatki powinny być wydatkowane i rozliczone do 15 grudnia każdego roku.
Rada w głosowaniu 15 głosami „za” podjęła Uchwałę Nr XXV/150/2008.
Uchwała stanowi załącznik Nr 3 do protokołu sesji.
Ad. 10 Radni zapoznali się z projektem uchwały na komisjach.
Rada w głosowaniu 15 głosami „za” podjęła Uchwałę Nr XXV/151/2008.
Uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokołu sesji.
Ad. 11 Przewodniczący komisji przedstawili stanowiska wypracowane na komisjach. Rada w głosowaniu 14 głosami „za” z jednym wstrzymującym się podjęła Uchwałę Nr XXV/152/2008.
Uchwała stanowi załącznik nr 5 do protokołu sesji.
Ad. 12 Radny Skoczek Bogdan powiedział, że w budżecie na 2009 rok zaplanowane są środki na boisko „Orlik”. Spytał się czy aż tak bardzo to jest gminie potrzebne, czy nie lepiej byłoby te środki przeznaczyć na remont wszystkich boisk w gminie.
Wójt poinformował, że do niczego radnych nie zobowiązuje, proponuje aby nie wyciągać tego z projektu budżetu, a w nowym roku zastanowić się w jakiej miejscowości boisko „Orlik” powstanie. Stary Przylep został wybrany ze względu, że są już tam media i koszt budowy będzie mniejszy.
Radny Markowski Edward poinformował wszystkich, że w budżecie na boisko „Orlik” zaplanowane jest przeszło 600 000 złotych. Na plażę miało być zaplanowanych 50 000 złotych, plaża miała być dla całej gminy, nadal nic nie jest robione. Radny wyraził zgodę na remont wszystkich boisk w gminie zamiast budowania jednego w miejscowości gdzie jest mało dzieci.
Radny Skoczek Bogdan złożył wniosek formalny o wyłączenie z projektu budżetu załącznika nr 4, zostaną środki na inwestycje, radni na początku roku zadecydują na co środki mają być wydane na jakie inwestycje.
Skarbnik poinformował radnych aby nie wyciągać załącznika, rada na początku roku będzie musiała uchwalić wieloletni plan inwestycyjny wtedy radni zajmą się inwestycjami gminy.
Radny Brodowski Marek powiedział, aby nie wyłączać nic z projektu budżetu, to rada zadecyduje na początku roku w jakiej miejscowości ma powstać boisko „Orlik”.
Za wnioskiem formalnym było 7 radnych, przeciw 3, wstrzymało się 5.
Za projektem uchwały było 11 radnych, przeciw 4.
przerwa
Po przerwie Skarbnik poinformował radnych, że przedzwonił do Regionalnej Izby Obrachunkowej i dowiedział się, że tak przyjęty budżet bez załącznika narusza prawo. Dobrze byłoby przyjąć budżet, a w pierwszym kwartale nowego roku wprowadzić zmiany.
Radny Brodowski Marek powiedział, że rada powinna uchwalić taki budżet jaki jest albo nie uchwalać go w ogóle.
Przewodnicząca Rady zgłosiła wniosek o reasumpcję głosowania.
Za projektem uchwały było 10 radnych, przeciw 3, wstrzymało się 2.
Uchwała Nr XXV/153/2008 w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2009 rok stanowi załącznik nr 6 do protokołu sesji.
Ad. 13 Informacja wójta z prac pomiędzy sesjami stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Ad. 14 Sołtys wsi Kłęby Stefan Cytryna spytał się czy nie można byłoby połatać dziur w drodze gminnej jak powiat będzie naprawiał swoją.
Radny Kijowski Zygmunt spytał się czy Wójt dzwonił już do spółki DUTCH FARMER odnośnie drogi.
Ad. 15. O godz. 13:45 – prowadząca obrady Pani Maria Rzadkowska Przewodnicząca Rady Gminy – wobec wyczerpania porządku obrad – zamknęła obrady XXV sesji Rady Gminy Warnice.
Przewodnicząca Rady
Maria Rzadkowska
Protokołowała
Urszula Kacperska

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Ireneusz Rożuk 09-02-2009 14:31
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Urszula Kacperska 05-01-2009
Ostatnia aktualizacja: - 09-02-2009 14:31